Auteur Topic: Werkgroep moet duurzame aanpak E313 uitdokteren  (gelezen 2999 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Werkgroep moet duurzame aanpak E313 uitdokteren
« Gepost op: donderdag 31 januari 2008 - 14:57:37 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
"Vijf rijstroken nodig op E313 tussen Ranst en Borgerhout" - Discussie
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 31 januari 2008 - 15:16:31 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Re: Werkgroep moet duurzame aanpak E313 uitdokteren
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 01 februari 2008 - 20:28:25 »
Als we de zaak op een wiskundige mannier gaan oplossen kan je er met 5 rijstroken misschien geraken (waarom niet 6 of 7  ::) )

In de werkelijkheid vindt ik dat we dan nog meer gaan stilstaan , want als ik het rijgedrag daar in de gaten hou waar ze moeten of willen wisselen van rijstrook verwacht ik elk moment ennen boem. :'(

Meer rijstroken = meer boem
Meer boem = meer stilstaan (ook wiskunde he  ;D )

Offline xantingo

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 110
Re: Werkgroep moet duurzame aanpak E313 uitdokteren
« Reactie #3 Gepost op: zondag 03 februari 2008 - 11:59:11 »
Meer rijstroken = meer boem
Meer boem = meer stilstaan (ook wiskunde he  ;D )

Leg dat maar eens uit aan de mensen die elke dag door Mortsel mogen rijden.
Daar is het:
minder rijstroken = meer stilstaan. Wat boem betreft durf ik het zo niet zeggen...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8)

gratis rijbewijs online-forum
wegcode.be

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Werkgroep moet duurzame aanpak E313 uitdokteren
« Reactie #4 Gepost op: zondag 03 februari 2008 - 13:09:41 »
Leg dat maar eens uit aan de mensen die elke dag door Mortsel mogen rijden.

Wat men daar gedaan heeft, is dan ook een schande: een enorm brede weg, en er blijft nog amper één rijstrook in elke richting over.

Idem op de Krijgsbaan tussen het viaduct van Wilrijk en Schoonselhof. Daar geldt een snelheidsbeperking tot 70 km/h, maar als je er achter een vrachtwagenbestuurder zit die zich aan zijn maximum van 60 km/h houdt, kun je hem niet inhalen. Komt er een prioritair voertuig aan, dan ontstaat er een probleem, want de berm is op de meeste plaatsen te zacht om erop te rijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline xantingo

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 110
Re: Werkgroep moet duurzame aanpak E313 uitdokteren
« Reactie #5 Gepost op: zondag 03 februari 2008 - 14:09:21 »
Leg dat maar eens uit aan de mensen die elke dag door Mortsel mogen rijden.

Wat men daar gedaan heeft, is dan ook een schande: een enorm brede weg, en er blijft nog amper één rijstrook in elke richting over.

Idem op de Krijgsbaan tussen het viaduct van Wilrijk en Schoonselhof. Daar geldt een snelheidsbeperking tot 70 km/h, maar als je er achter een vrachtwagenbestuurder zit die zich aan zijn maximum van 60 km/h houdt, kun je hem niet inhalen. Komt er een prioritair voertuig aan, dan ontstaat er een probleem, want de berm is op de meeste plaatsen te zacht om erop te rijden.

Inderdaad, een soortgelijke situatie op de Aarschotsesteenweg in Lier (Koningshooikt), ter hoogte van Van Hool. De situatie is daar in die zin verbeterd dat het vroeger 3 rijstroken waren, waarvan de middelste door kamikazepiloten uit beide richtingen gebruikt mocht worden, maar waar je nu gevangen zit achter elke boer-met-tractor.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8)

gratis rijbewijs online-forum
wegcode.be

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Werkgroep moet duurzame aanpak E313 uitdokteren
« Reactie #6 Gepost op: maandag 04 februari 2008 - 01:59:48 »
Dit is echt een pest aan het worden in België.
-Baan Veurne-Ieper 3 naar 2. Gelukkig nog niet teveel rommel in het midden van straat. (Kzeg wel nog niet)
-Ring rond Roeselare -> ook volledig naar de verdoemenis aan het helpen. Vroeger 2x2, nu achter landbouwtractor van ene rotonde naar andere tuffen.
-Ringweg Ieper naar Poperinge. Vroeger 2x2 -> nu van ene rotonde naar andere tuffen achter trage voertuigen terwijl er verdorie over bijna het gehele trajekt een brede gewestweg naast loopt op gemiddeld 70 meter afstand. ::)
De goede kanten, en die zijn er wel degelijk, van een rotonde worden op die manier volledig teniet gedaan.

Op het oorspronkelijke artikel over de E313 heb ik niet willen reageren omdat ik m'n bloed volde borrelen en niet voortdurend in herhaling wilde vallen.
Hoelang is het geleden dat ze daar het volledige wegdek vernieuwd hebben (abortusbaan in de volksmond), al die bruggen hebben afgebroken? Al die tijd die extra ellende bovenop de ellende die er al was.
Dat allemaal terwijl het reeds jaren overduidelijk was dat daar een derde rijstrook meer dan noodzakelijk was.
Is het dan verwonderlijk dat men daar dergelijke bestuurders "kweekt" met ongehoord rijgedrag.
Vanavond net voor middernacht heb ik nog het trajekt Lummen-Antwerpen gedaan. Bijna geen verkeer en goed te doen maar ze zullen toch wel enkele stokken nodig hebben om me daar nog overdag naartoe te krijgen (slaan).