Ik heb 'ja, voor alle inzittenden' gestemd.
Jozef en JC hebben uitstekende argumenten aangehaald waar ik het mee eens ben.
Als we het hebben over verkeersveiligheid zou het in princiepe voldoende zijn moest men alleen de bestuurder verbieden te roken, maar als we het over hoffelijkheid hebben zou er beter niemand in zo een beperkte ruimte mogen roken.
Niet noodzakelijk.
Veel bestuurders (ik schat minstens 10-20%) hebben behoorlijk wat last van het inademen van zelfs al de geringste hoeveelheid sigarettenrook. Bij de mensen die wat zwaardere pathologie hebben zal je dat meteen merken (hard hoesten, piepende ademhaling enz) maar er zijn daarnaast nog veel meer mensen bij wie je het als buitenstaander niet zo snel merkt terwijl de persoon zelf er wel veel last van heeft. Zelf merk ik bij mezelf al behoorlijk ambetante symptomen nog voordat ik de sigarettenrook kan ruiken. Ik krijg ogenblikkelijk (bij wijze van spreken) een brandend en jeukend gevoel in mijn hogen en extra slijm in mijn neus en luchtwegen. Dit zou mij hinderen tijdens het rijden. Niet in die mate dat ik niet meer kan rijden, wel dermate dat ik minder goed zou rijden.
Het is dus niet enkel een kwestie van hoffelijkheid van de bestuurder tov de chauffeur.
Soms zie je zelfs vader en moeder in de wagen roken terwijl er kinderen achter in zitten en dit is ronduit een schande, je kan ze net even goed vergassen 
Ik ben blij dat jij als roker hier rekening mee houdt en ik ben het helemaal met je eens. Ik moet me inhouden wanneer ik zie dat een moeder of vader aan het roken is terwijl hij/zij met kindjes wandelt.
Nu is roken per definitie een asociale bezigheid zo gauw er andere mensen zijn en misschien zelfs al wanneer er geen andere mensen zijn (de rook diffundeert naar de buitenlucht die zich weer verspreid) maar roken in het bijzijn van kinderen wiens luchtwegen nog extra kwetsbaar zijn vind ik een regelrechte schande.
Dat houdt maar een minderheid van de rokers tegen hoor... Ik kom geen rokende chauffeurs tegen die netjes hun assen in de asbak droppen.
Inderdaad, ook alweer asociaal gedrag.
Ik heb nee gestemd omdat ik vind dat er veel dingen zijn die gevaarlijker zijn aan het stuur dan roken.
Waarom is dat een argument?

Dat pleit er juist voor om veel andere zaken eveneens te verbieden.
Wanneer je bijvoorbeeld 2 mensen per jaar kan redden in België door het roken achter het stuur te verbieden (ik spreek nu niet enkel over leven en dood maar ook over bijvoorbeeld gezond of verlamd), is dat dan niet voldoende aanleiding?
Wanneer je achter het stuur zit dan moet je maar met één ding bezig zijn; autorijden. Al de rest is bijzaak.
Als we moeten wachten totdat alle andere gevaarlijke activiteiten verboden zijn dan maken we nooit vooruitgang.
Moeten medische onderzoekers dan ook maar geen onderzoek meer doen naar onschuldige huidaandoeningen (vanuit medisch perspectief volgens de klassieke visie van medici
1) doen omdat er nog zoveel onbekend is over de ernstigere aandoeningen? Dat zou namelijk een volledig identieke redenering zijn.
Ik vermoed dat, door het gebrek aan zuurstof in een wagen waarin gerookt wordt, de hersenen van de bestuurder minder goed werken.
Volgens mij heeft dat geen invloed op de zuurstofaanvoer naar de hersenen.
Je moet immers niet enkel kijken naar de zuurstofaanvoer van de buitenlucht (buiten het lichaam) naar het longweefsel (de alveolen), je moet eveneens kijken naar de zuurstoftransfer van het longweefsel naar het bloed en naar de zuurstoftransfer van het bloed naar de diverse organen.
Normaal gesproken krijgt het longweefsel veel meer zuurstof aangevoerd dan dat het bloed kan verplaatsen.
Wanneer er voldoende zuurstof aanwezig is om de maximale hoeveelheid van het hemoglobine te verzadigen (wat in de rode bloedcellen zit, het zuurstof bindt aan ijzermoleculen van de heemgroep van het hemoglobine) dan heb je niets aan nog meer zuurstof.
In rust heb is het debiet van zuurstof van de buitenlucht naar de longalveolen ongeveer 3 keer zo groot als het debiet aan zuurstof dat door het bloed verplaatst kan worden. Gelukkig maar want anders zouden we niet kunnen sporten.

Uitzonderingen: bijvoorbeeld pathologie of ijle lucht