Auteur Topic: Wegpolitie gaat actie voeren  (gelezen 4459 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Wegpolitie gaat actie voeren
« Gepost op: zondag 24 februari 2008 - 15:05:41 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Ze hebben iets tegen de politieke overheid, en gaan dan maar Jan met de Pet kloten. Moedige gasten, die flikken!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
Re: Wegpolitie gaat actie voeren
« Reactie #1 Gepost op: zondag 24 februari 2008 - 15:38:27 »
Bekijk het van de positieve kant, er wordt niet geflitst. ;D
Dan kan je eindelijk weers eens 170 km/uur rijden op de Belgische snelwegen, als het verkeer het toestaat.
Als de politie dit nu een aantal weken zou doen dan zou dit interessante data kunnen opleveren mbt de invloed van de maximale snelheid op de filevorming en de uitstoot.

Citaat
Volgens de liberale vakbondsman moeten vooral de statistieken in orde zijn en leidt dit tot wantoestanden
Dit is in ieder geval een probleem ivm de alcoholcontroles (heb ik uit betrouwbare bron vernomen). Daar controleren ze steeds maar weer op dezelfde plaats op dezelfde wijze, enkel om de overheid tevreden te stellen. Ofdat het effectief is?
« Laatst bewerkt op: zondag 24 februari 2008 - 15:43:06 door BBB »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: zondag 24 februari 2008 - 18:22:20 »

Regel nummer 1 om niet geflitst te worden: nooit de flikken geloven als ze zeggen dat ze niet gaan flitsen.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zondag 24 februari 2008 - 20:22:04 »

Regel nummer 1 om niet geflitst te worden: nooit de flikken geloven als ze zeggen dat ze niet gaan flitsen.  ;)

Dit is regel nummer 2 Jozef regel nr 1 is gewoon niet te snel rijden  ;D

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zondag 24 februari 2008 - 22:54:23 »
Dit is regel nummer 2 Jozef regel nr 1 is gewoon niet te snel rijden  ;D

Daar kom je er niet mee. Het is dikwijls veiliger (hangt onder meer van de bestuurder af) om tegen 140 km/h te rijden dan tegen 120 km/h. Als dat zo is, dan rijd je tegen 140 km/h niet te snel, maar wel sneller dan toegestaan, en kun je dus geflitst worden.  ;)

Benny, gedenk mij als ik binnenkort bijna 2.000 km heen en weer met een Mercedes Sprinter 511 cdi meubelwagen zal moeten afleggen, waarvan het grootste deel op Duitse autosnelwegen, wetende dat de kruissnelheid van dat voertuig slechts 120 km/h is (hoewel zo nu en dan even 140 km/h ook moet kunnen) ... 't Is daarom dat we er 2 gaan huren, zodat we ieder het trajekt slechts één keer hoeven af te leggen.  :D

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: zondag 24 februari 2008 - 23:01:45 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Dan vind ik het toch wel vreemd dat ik, dit jaar alleen al, een 20-tal flitscontroles ben tegengekomen, 3x een grondige controle van vrachtwagens heb kunnen omzeilen en 1x een grondige controle heb gehad.
Allemaal enkel en alleen wanneer ik met de vrachtwagen op de baan was. Over wat ik met de wagen al ben tegengekomen spreek ik nog niet.
We zijn nu 24 februari en enkele jaren terug geraakte niet aan die hoeveelheid op een volledig jaar, binnen- en buitenland samen. ???

Citaat
we stellen enkel nog ongevallen vast", dixit Schonkeren.

Is dat aantal ongevallen dan zo sterk toegenomen ???

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: zondag 24 februari 2008 - 23:06:04 »
Benny, gedenk mij als ik binnenkort bijna 2.000 km heen en weer met een Mercedes Sprinter 511 cdi meubelwagen zal moeten afleggen, waarvan het grootste deel op Duitse autosnelwegen, wetende dat de kruissnelheid van dat voertuig slechts 120 km/h is (hoewel zo nu en dan even 140 km/h ook moet kunnen) ... 't Is daarom dat we er 2 gaan huren, zodat we ieder het trajekt slechts één keer hoeven af te leggen.  :D

Je hebt toch een CE?
Huur een oplegger, dan kan alles in 1 keer mee.
Of is die (bijna) 90km/u dan een hinderpaal? ;D ;D ;D ;)

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #7 Gepost op: zondag 24 februari 2008 - 23:41:36 »

Uiteraard :)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #8 Gepost op: maandag 25 februari 2008 - 13:49:34 »
Je hebt toch een CE?
Huur een oplegger, dan kan alles in 1 keer mee.
Of is die (bijna) 90km/u dan een hinderpaal? ;D ;D ;D ;)

Het is een complexe zaak, hoor.

Zondag is een interessante huurdag, want die loopt van zaterdag 18:30 u. tot maandag 07:30 u. Op andere dagen loopt de verhuring slechts van 07:30 u. tot 18:30 u. Maar met een categorie C mag je 's zondags in Duitsland niet op de autosnelwegen rijden.

Het traject van 950 km duurt ongeveer 2:30 uur langer als er slechts tegen 90 km/h i.p.v. tegen 120 km/h kan gereden worden. Reken er nog de laad- en lostijden bij, en dat worden zeer lange werkdagen en voor de veiligheid te korte nachtrust.

Ik ga jou er een mailtje over schrijven, zodat we hier niet te ver afwijken.  ;)

wooter

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: maandag 25 februari 2008 - 15:19:45 »
... Als je een chauffeur nodig hebt... ;)

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 26 februari 2008 - 01:43:41 »
Het traject van 950 km duurt ongeveer 2:30 uur langer als er slechts tegen 90 km/h i.p.v. tegen 120 km/h kan gereden worden.

Pak maar 3 uur meer.

Ik ga jou er een mailtje over schrijven, zodat we hier niet te ver afwijken.  ;)

Antwoord is onderweg.  ;)