@ JC:
Ik heb in Duitsland al plaatjes gezien die je op het stuurbord kunt aanbrengen, met de tekst: "Die Beifahrer haben sich jeden Kommentar zu enthalten." Misschien een idee voor als je moeder nog eens meerijdt...
Waar haalt iemand die niet begrijpt dat het voor de veiligheid wenselijk kan zijn om ook 1:00 uur vóór aankomst nog even te stoppen, het recht vandaan om zich uit te spreken over het veiligheidsaspect van een snelheid van meer dan 150 km/h?
In Duitsland reed ik op een bepaald moment ongeveer 200 km/u. Mijn moeder was ondertussen een boek aan het lezen maar merkte toch de toegenoemen windgeluiden op.
Gewoon de balans voor/achter van de audio-installatie wat meer naar achter zetten, en het volume stevig verhogen. Dan hoort ze dat suizen van de wind niet meer.

Of anders zogezegd per vergissing tegen 200 km/h even haar zijraampje openen, dan is ze wel snel uitgewaaid.

Een juffrouw die ook op het huwelijk aanwezig was voelde zich niet goed op de Duitse snelwegen. Ze moest constant remmen en versnellen.
Inderdaad iemand die totaal niet anticipeert.
Het is gewoon een ramp op de Duitse autosnelwegen, dergelijke bestuurders die er rijden zoals in België of in Nederland. Ze zijn in staat om een accordeon te veroorzaken dat veel verderop tientallen kilometers file veroorzaakt.