Auteur Topic: 90 procent reed te hard: Touring wil evaluatie snelheidslimiet Ukkel  (gelezen 2540 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
90 procent reed te hard: Touring wil evaluatie snelheidslimiet Ukkel
« Gepost op: maandag 24 maart 2008 - 20:34:55 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
Re: 90 procent reed te hard: Touring wil evaluatie snelheidslimiet Ukkel
« Reactie #1 Gepost op: maandag 24 maart 2008 - 23:22:25 »
Zouden ze daar vergeten zijn de controle op één of andere manier aan te kondigen mischien.
Ik zie op veel wegen een bord met "hier volgd xx% de aangeduide snelheid".
Wat er echter niet bijstaat is dat op dat moment met toeters en bellen werd aangekondigd dat daar controle aan de gang was.
Bovendien werden kort daarvoor pas de zogenaamde "monsterboetes" ingevoerd die achteraf nog ettelijke keren werden aangepast.:-\

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008 - 00:35:55 »
Ha, bibi585, jij bent echt een prachtvent!

Ik was namelijk al de wanhoop nabij toen ik merkte dat er noch op Paaszondag, noch op Paasmaandag ook maar iemand enig bericht gepost had.

Leslie en ik zijn zo blij dat we jou en je vrouw volgend week-end mogen ontmoeten!  :)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008 - 00:43:04 »
Ha, bibi585, jij bent echt een prachtvent!

Ik was namelijk al de wanhoop nabij toen ik merkte dat er noch op Paaszondag, noch op Paasmaandag ook maar iemand enig bericht gepost had.

Leslie en ik zijn zo blij dat we jou en je vrouw volgend week-end mogen ontmoeten!  :)

Ik dacht al dat het gisteren was  :-[ gelukkig houdt m'n wederhelft dat beter bij  ;)
Ik sta dus ook te trappelen en ook op m'n nieuwen tutuut en wat ik daarvan zoal mag verwachten. (nog 3 weken normaal)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008 - 08:38:04 »
Laat ons die V85-regel eens toepassen op alle Vlaamse wegen, we zouden direct van de meeste 70 km/u wegen vanaf zijn !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008 - 21:43:02 »
In ieder geval van de meeste zone 30's.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 26 maart 2008 - 00:02:45 »
Ik vrees helaas dat ik er nooit 85% van de bestuurders ga kunnen van overtuigen om op de autosnelwegen tegen 180 km/h te rijden ...  ;D

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 26 maart 2008 - 01:25:22 »
Ach, het gebeurt wel vaker dat er eens een dagje niet gepost wordt. ;)

Ontopic: wanneer zo veel mensen te hard rijden dan is er ofwel iets grondig mis met het vermogen van de mensen om de eigen veiligheid in te schatten ofwel liggen de snelheidslimieten onrealistisch laag.
Aangezien het laatste decennium op veel plaatsen de 90 is veranderd in de 70 en de 50 is veranderd in de 30 gok ik op het laatste. ;)