Toen ik daarstraks op het zusterforum aan het posten was kwam dochterlief, half in paniek het huis binnengestormd met een briefje van de politie in haar handen dat ze gevonden had onder de ruitenwisser van haar eerste auto die ze pas 3 weken heeft.
Zelf heeft ze nog haar rijbewijs niet, ook geen voorlopig nog maar wel de theorie en binnenkort mag ze naar de rijschool voor de eerste les.
Haar moeder had vandaag die auto gebruikt om naar het werk te rijden, kwestie dat ie niet te lang stilstaat, en was nog geen uur thuis.
Op de achterkant van het briefje (voorkant was voorgedrukt ivm. andere zaken maar niet ingevuld) stond dat haar voertuig werdt aangereden en dat ze zich moest melden voor verdere gegevens en pv.
Bleek, toen ze terug thuiskwam, dat het ging om een vluchtmisdrijf en dat een getuige aangifte gaan doen had bij de politie.
Die getuige had een gedetaileerde beschrijving gegeven van voertuig, nummerplaat, bestuurder, inzittenden en omstandigheden van het gebeurde.
Gezien het nog maar pas gebeurd was moesten ze nog chekken of het verhaal klopt en het andere voertuig en eigenaar nog met een bezoekje vereren.
Wie of wat de betrokkenen waren mochten we voorlopig nog niet weten om het onderzoek niet te schaden.
Nu denk ik dat de gevolgen voor die andere bestuurder niet mals zullen zijn en dat ie beter een briefje met enige uitleg onder de ruitenwisser had gestoken.
Het is niet m'n eerste ervaring met vluchtmisdrijf maar de andere keren vond ik gewoon de brokken en kon ik zelf opdraaien voor de schade, maar heeft er iemand ervaring met voornoemd voorval?
Als de rechter besluit dat het vluchtmisdrijf is zal dat toch een dure schram worden vrees ik voor die andere bestuurder, terwijl de auto bijna vlak voor de deur stond en er makkelijk iets onderling kon geregeld worden.