Tja. Als je uitgaat van een pakkans van minder dan 5% zonder radardetector. Wellicht heeft hij ook nog zo'n radardetector in zijn auto of een detector voor een radardetectordetector.
Die zal zich dan echt werkelijk niets aantrekken van de maximumsnelheden. Don't get me wrong, ik geef zelf ook graag gas en op veel plaatsen ligt de maximumsnelheid duidelijk zo'n 20-30 km/uur te laag bij goed weer.
Ik zou het toch echt niet in mijn hoofd halen om 114 km/uur te rijden waar de rest 50 km/uur rijdt.
Het is dan ook terecht dat hij zijn rijbevoegdheid kwijt is voor een paar maanden.
Ik voel ook veel voor een puntenrijbewijs.
Het valt nogthans beter te verwoorden hoor gewoon het woord "rijverbod" vervangen door "verval van recht tot sturen"
want ik wil geen muggen ziften maar het is wel weer zo dat de pers blijkbaar weer niet eens weer wat een rijverbod is
Voor de mensen die het ook niet weten: Een rijverbod kan je alleen maar krijgen na een positieve ademtest of analyse en is geen straf.
Benny, kan je het de mensen kwalijk nemen met zulke slechte terminologie?
Met een rijverbod mag je niet rijden, met een 'verval van recht tot sturen' mag je niet rijden. Ze hadden de termen gewoon wat beter moeten kiezen in de wegcode. Daar kunnen we de journalisten maar beperkt de schuld van geven.