Auteur Topic: Petitie  (gelezen 1957 keer)

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Petitie
« Gepost op: zaterdag 05 april 2008 - 19:08:41 »
Wie het niet plezant vind om te pas en te onpas flitsboetes in de bus te krijgen op de manier waarop het er nu aan toe gaat....tekenen. ;)

http://www.touring.be/nl/dagelijks-leven/onderweg-leren-rijden/verkeersveiligheid/artikels/petitie-flitspalen/index.asp

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: Petitie
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 05 april 2008 - 21:33:17 »
Ik heb de petitie alvast onderschreven.

Enkele uitspraken van Touring die ik volledig kan onderschrijven:

Citaat
Het flitsen vanuit vuilbakken is voor ons een brug te ver; ze hebben nog weinig vandoen met preventie maar alles met geniepig pakken van de automobilist en het binnenrijven van centen.
...
We zijn het beu dat automobilisten als kleine criminelen en als fiscale melkkoe behandeld worden terwijl de echte criminaliteit buiten schot blijft en er nauwelijks geïnvesteerd wordt in ons slecht onderhouden en soms zelfs gevaarlijk wegenpatrimonium.
...
Denken dat men alle ongevallen op alle types wegen, inclusief autoSNELwegen, kan oplossen door overal de snelheid onlogisch laag te houden of overal flitspalen te plaatsen is een utopie.
...
Men gaat vaak flitspalen plaatsen op wegen waar snelheidslimieten werden ingesteld die onlogisch laag zijn indien men rekening houdt met de functie van een weg en zijn wegbeeld.
...
burgers op een geniepige manier pakken heeft weinig te maken met . preventie maar is een praktijk die een vertrouwd gegeven is in een politiestaat.
...
Men pleit vanuit de politiek voor meer onderling respect tussen de burgers maar behandelt de politiek zijn burgers met respect?
...
Wie een zonebord heeft gemist en kort nadien door een flitspaal of een mobiele camera op de bon vliegt, voelt zich gepakt.
...
Doordat de politie extra geld krijgt uit het boetenfonds – omgedoopt tot een mooier klinkend “verkeersveiligheidsfonds” – zal men niet aarzelen om steeds meer te gaan flitsen.
...
Blijkt hieruit niet dat het eerder gaat om centen dan om verkeersveiligheid?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 05 april 2008 - 23:36:46 »
Ik ga het tekenen omdat:
- ik vind dat er te snel naar de snelheid wordt gewezen als oorzaak van ongevallen
- ik vind dat er te snel wordt gegrepen naar het oh zo gemakkelijke snelheidsinstrument
- ik vind dat er in verhouding tot de snelheidsovertredingen veel te weinig aandacht word besteed aan de gevaarlijkere overtredingen zoals voorrangsnegatie
- ik vind dat ze te veel misbruik maken van onnodige snelheidsverlagingen; bijvoorbeeld zone-30 in de 'sjiekere' buurten of snelheidsverlaging enkel omdat er ergens een ongeval is gebeurd.

Kortom, het instrument snelheidslimiet wordt verkeerd gebruikt, het inzicht ontbreekt bij de overheid en er wordt veel misbruik van gemaakt.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 05 april 2008 - 23:41:40 door BBB »

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zondag 06 april 2008 - 01:04:52 »

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #4 Gepost op: zondag 06 april 2008 - 09:14:48 »