Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: bert.covens op donderdag 17 mei 2018 - 16:36:38
-
Geen rekeningnummer, geen data: alweer foutjes op honderdduizend verkeersboetes
Nieuw inningssysteem kampt met kinderziektes
Meer dan 100.000 Belgen hebben vorige week een verkeersboete in de bus gekregen die er ‘nep’ uitziet, zo klinkt het. Op de brieven die Bpost verstuurde, wordt geen rekeningnummer vermeld, evenmin de verzenddatum van de brief en de uiterste betaaldatum.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/geen-rekeningnummer-geen-data-alweer-foutjes-op-honderdduizend-verkeersboetes~a946d285/
Uit het artikel :
Ook vorige maand al waren er foutmeldingen in het systeem waardoor honderden pv’s plots onbruikbaar werden.
Het geknoei blijft dus maar voortduren. Onvoorstelbaar !
-
Volgens het artikel is de software nog in testfase, maar toch wordt hij al in productie aangewend. Ik dacht dat een software pas in productie ging als de testen goed afgelopen waren.
-
Inderdaad, voor iets in productie gaat moet er een zg. UAT-test gebeuren. Deze UAT-test (User Acceptance Test) gebeurt in principe door de business zelf. Iemand moet daar een testrapport hebben afgetekend zonder het goed na te kijken of er warden geen testen uitgevoerd. Hoe dan ook, in principe moet er nu een kop rollen.
-
Verkeersboete in de bus? Kijk alles goed na voor u betaalt
Nogal wat hardrijders kregen de jongste dagen een brief in de bus met de vraag om hun openstaande saldo van nul euro te vereffenen. “Anders kan het parket u een minnelijke schikking opleggen.” De meeste van die mensen hadden hun boete al betaald.
https://www.gva.be/cnt/dmf20180531_03539051/verkeersboete-in-de-bus-kijk-alles-goed-na-voor-u-betaalt