Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Verkeersbeleid / Lage-emissiezone en files jagen stielmannen de stad uit
« Laatste bericht door jozef Gepost op maandag 15 januari 2018 - 22:18:12 »
Citaat van: GVA
Lage-emissiezone en files jagen stielmannen de stad uit

Wie in de stad Antwerpen een loodgieter, schrijnwerker of glazenier zoekt, moet daar alsmaar meer voor betalen. Dat zegt de Confederatie Bouw. Steeds meer kleine aannemers vermijden de stad, omwille van de files en de lage emissiezone. Wie bouwt of verbouwt in Antwerpen, moet vaak een meerkost gaan betalen om de werken uitgevoerd te krijgen.

http://www.gva.be/cnt/dmf20180115_03300551/lage-emissiezone-en-files-jagen-stielmannen-de-stad-uit
2
Praatcafé / Korpsleiding intimideerde agenten om niet naar de rechtszaak te komen
« Laatste bericht door jozef Gepost op maandag 15 januari 2018 - 11:41:24 »
Citaat van: GVA
Korpsleiding intimideerde agenten om niet naar de rechtszaak te komen

De inspecteur van het korps Mechelen-Willebroek die geschorst werd omdat hij een racistisch getinte foto had gemaakt van toenmalig commissaris Jinnih Beels, is maandag voor de rechtbank in Mechelen gekomen. De zaak werd uitgesteld naar 16 april. Opvallend: in de zaal zaten tientallen agenten om de geschorste inspecteur te steunen. “En dat ondanks intimidatiepogingen van de korpsleiding”, beweert zijn advocaat.

Het krantenartikel van GVA

En natuurlijk ontkennen de burgemeester en de korpschef die intimidatie. Ze zouden niet durven.
3
Praatcafé / Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Laatste bericht door jo Gepost op zaterdag 13 januari 2018 - 20:45:25 »
Tja Antwerpen, wie wil er nog komen?
4
Voertuig- en rijtechnieken / Re: VAB voorspelt dat in 2018 diesel duurder wordt dan benzine
« Laatste bericht door jo Gepost op zaterdag 13 januari 2018 - 20:13:10 »
De Touran is op hetzelfde onderstel gebouwd als de Golf en de Bora, maar dat past niet bij zijn hoger koetswerk en andere gewichtsverdeling. De wagen is erg onstabiel en op sneeuw moeilijk te beheersen.

Gebeurt wel vaker, denk ik.  De Ford S Max deelt zijn onderstel bijvoorbeeld ook met de Ford Mondeo.
De s-max, de Galaxy, de Mondeo, de Laro Freelander, Volvo 60-70-80 reeks voor het vorige platform, bij Volvo nog in gebruik
Huidig is enkel door Ford in gebruik  s-max, de Galaxy, de Mondeo, Edge en verschillende Lincoln's
Volgens mij is dat een duidelijke plus, geeft aan hoe goed het platform is, ook al ben ik geen Ford mens
5
« Laatste bericht door svenn Gepost op zaterdag 13 januari 2018 - 19:51:56 »

Vandaag een ritje met de moto naar 't Stad ...

Ik moest mijn bestelling gaan ophalen in de stripwinkel en had een zot gedacht want ... Antwerpen-stad en hun mentaliteit naar de auto toe is daar onmenselijk en de tram ... Tja, P+R's staan overvol (om van schade en veiligheid nog maar te zwijgen), premetro halte "Opera" is nog gesloten en 't duurt voor mij te lang over-en-weer te voet van haltes "Groenplaats" of "Astrid / Centraal Station" naar daar.
Dus hey, waarom niet ... laten we met de moto rijden !  ;D

= = = = = = =

Normale, logische rit => Pastoor Coplaan > oprit Zwijndrecht > stukje E17 > stukje Expresweg > rechts Charles de Costerlaan > door Waaslandtunnel / Konijnepijp > rechts Italiëlei > rechts Kipdorpbrug > rechts Molenbergstraat en parkeren op trottoir ...

Tijd en afstand = 8.8 km op 12 min (volgens Maps)

= = = = = = =

Vermits ik als motard tijdens de beruchte "Knip"-werken niet vergast wil worden in de file in de Konijnenpijp richting Stadscentrum ...

Is dit mijn optie NORMAALGEZIEN ...

Pastoor Coplaan > oprit Zwijndrecht > E17 > Kennedytunnel > 1e afrit rechts > dan linkervak > door AMAM-tunnel > Amerikalei > Britse lei >
Frankrijklei > Maria-Theresialei > Rubenslei > Quellinstraat > Van Ertbornstraat > Fr-Rooseveltplaats links en over > rechts Molenbergstraat, parkeren op trottoir

Maar 't is 't volgende geworden dankzij de Knip-werken ...

Pastoor Coplaan > oprit Zwijndrecht > E17 > Kennedytunnel > 1e afrit rechts > dan linkervak > door AMAM-tunnel > Amerikalei > Britse lei > Frankrijklei > amai amai ... tot hier toe gaat 't precies heel vlot > onnozelaar, denk dat niet ... Murphy staat ginderachter > dan moet je kiezen (of linkervak terug 180gr naar "Zuid" of rechtervak naar Maria-Theresialei) dus rechts M-th-lei > en dan begint het plezier ... > 1e links Quellinstraat, nee toch niet, ipv 1e links moet je rechtdoor over Quinten Matsyslei tot vanachter aan de politie om daar pas terug te draaien om weer helemaal tot Quellinstraat te rijden > rechts Quellinstraat > Van Ertbornstraat > Fr-Rooseveltplaats over > Osysstraat > links Violierstaat > aha, kan ik oversteken ... nee toch niet, de werken blokkeren alles > dus rechts Italiëlei (richting "Belastingen" dus) > thv Vondelstraat pas links oversteken (aan Paardenmarkt) > links Italiëlei (terug richting Zuid) > rechts Korte Winkelstraat > links Lange St-Annastaat > links St-Jacobsmarkt > links Molenbergstraat en parkeren op trottoir in de Molenbergstraat ...  :o

Tijd en afstand = 11.8 km op 28 min (gemeten)

Van moto naar winkel, binnen, betalen en terug naar moto : 6 minuten ...

6
Voertuig- en rijtechnieken / Re: VAB voorspelt dat in 2018 diesel duurder wordt dan benzine
« Laatste bericht door bert.covens Gepost op zaterdag 13 januari 2018 - 19:13:36 »
De Touran is op hetzelfde onderstel gebouwd als de Golf en de Bora, maar dat past niet bij zijn hoger koetswerk en andere gewichtsverdeling. De wagen is erg onstabiel en op sneeuw moeilijk te beheersen.

Gebeurt wel vaker, denk ik.  De Ford S Max deelt zijn onderstel bijvoorbeeld ook met de Ford Mondeo.
7
Verkeersbeleid / Re: Duitse APK wordt strenger voor dieseluitlaatgassen
« Laatste bericht door jozef Gepost op zaterdag 13 januari 2018 - 18:37:06 »
Eén spontaan vraagje.  De jaarlijkse APK keuring voor de Duitser is dus strenger (en ook duurder) geworden.  Maar wat dan met de buitenlandse dieselrijders, die nog steeds in Duitsland rijden ?  (afgezien van de Umweltplakette dan).

Geen probleem. Een wagen die in regel is met de technische voorschriften in het EU-land waar hij ingeschreven is, mag in Duitsland rijden.

Ik heb bijvoorbeeld geen brandblusser, dat is in Duitsland niet verplicht, maar toch mag ik in België rijden.

Enkele jaren geleden reed er in België een Pool rond met een VW Combi van de voormalige rijkswacht. De overlangse rode streep stond er nog op. Dat stond de Gentse politie niet aan. Maar ze konden er niet tegen optreden, want het voertuig was in Polen ingeschreven en gekeurd.
8
« Laatste bericht door jozef Gepost op zaterdag 13 januari 2018 - 18:32:15 »
Ik vertrouw nooit op garagisten. Objectieve kennis moet je van hen niet direct verwachten.

Ze hebben die kennis wel degelijk. Doch velen raden aan waar ze op dat ogenblik vanaf willen om hun cijfers te halen.
9
« Laatste bericht door jozef Gepost op zaterdag 13 januari 2018 - 18:29:38 »
Uit het krantenartikel:
Citaat
Jarenlang hebben we, aangemoedigd door Europa, vastgehouden aan een fiscaal gunstregime voor diesel om de klimaatdoelstellingen te kunnen halen (diesel stoot minder CO2 uit dan benzine, nvdr.).

Waarom moeten de dieselrijders nu dan gepluimd worden? Dat Europa de verantwoordelijkheid voor zijn vergissing opneemt! Maar nee, Europa schiet een bok, en de dieselrijders mogen het gelag betalen.
10
« Laatste bericht door jo Gepost op zaterdag 13 januari 2018 - 12:49:47 »
Pagina's: [1] 2 3 ... 10