Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jozef op donderdag 24 juli 2008 - 15:01:26
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
Binnenkort zal je zelfs je auto mogen meenemen. ;D
Wordt wel wat moeilijk om daarmee op medereizigers of de buschauffeur te kloppen. ;D
-
-
Het is geen slecht idee want het is daardoor wel aantrekkelijker om de bus te nemen vermits je een vervoermiddel hebt om tot aan de bus te geraken en daarna kan je ter plaatse ook wat mobieler zijn.
Anderzijds vindt ik dat er al altijd te weinig zitplaatsen beschikbaar waren in een bus en op die manier zie ik dat niet verbeteren.
-
Anderzijds vindt ik dat er al altijd te weinig zitplaatsen beschikbaar waren in een bus en op die manier zie ik dat niet verbeteren.
Afhankelijk van het tijdstip wanneer je die bus neemt. Vaak kun je er ook helemaal alleen op zitten (naast de chauffeur uiteraard ;))
-
Vaak kun je er ook helemaal alleen op zitten (naast de chauffeur uiteraard ;))
Naast de chauffeur is er meestal geen zitplaats ... ;D ;D ;D ;)
-
Vaak kun je er ook helemaal alleen op zitten (naast de chauffeur uiteraard ;))
Naast de chauffeur is er meestal geen zitplaats ... ;D ;D ;D ;)
Staanplaats ook niet maar om koffieklets te houden is dat vaak geen bezwaar.
-
Het zal misschien aan mij liggen maar ik zie er het nut niet van in.
De bus gebruik je juist voor kortere afstanden, 20 km. is voor een bus, niet te verwarren met een autobus die bijvoorbeeld naar Spanje rijdt, al extreem veel en een traject welk je vaak efficiënter met de trein kan overbruggen.
Hoe ziet "de Lijn" dat voor zich (wat een verschrikkelijke naam overigens)?
Dat mensen een traject van 15 km. met de bus willen overbruggen om vooraf en vervolgens nog 1-3 km. te fietsen?
Wat is het nut daarvan? Wie weet krijg je zo nog meer mensen die de fiets laten staan (voor de overige 12-14 km.) en met de bus gaan omdat ze nu niet meer het voor- en natraject hoeven te wandelen?
-
Er bestaan nog altijd 'snelbussen' waar dit wel eens nuttig kan zijn. Dat snel is dan wel behoorlijk, vaak maken ze gebruik van een stuk snelweg of hebben ze veel minder stopplaatsen.
Ook voor mensen die rondtrekken per fiets in de vakantie zie ik hier wel een voordeel. Op een druilerige dag een stukje met de bus nemen zullen deze mensen niet direct links laten liggen.