Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: JC op dinsdag 19 augustus 2008 - 13:34:07
-
Uit De Standaard:
Trein dubbel zo duur als auto
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Ik vind dit een gekke berekening. De stelling dat ze al de km die ze met de auto zouden doen met de trein gaan uitvoeren is absurd, zo werkt het niet.
Laat ons eerst de kosten van de auto even bekijken:
- een kleine middenklasser van europese makelijk met een gemiddelde diesel van om en bij de 100 pk, kan je misschien nog wel vinden voor 22 000 €
- 14 000 km/jaar (werd zo door de docent zelf gesteld op de radio)
- verbruik 5,5 l diesel /100 km
- standaard verzekering
- auto wordt verkocht na 8 jaar of 112 000 km (dicht bij het gemiddelde van een belgische wagen)
- restwaarde auto 2000 €
Dus:
- afschrijving per jaar 2500 €
- BIV 123 € / 8 15 €
- verzekering BA 450 € (zal wrs. minder kunnen, hangt af van woonplaats)
- diesel 140 x 5,5 x 1,2 924 € (relatief lage prijs diesel, zeker naar de toekomst toe)
- onderhoud 250 € (jaarlijks onderhoud want weinig km, gemiddelde over alle jaren)
- banden 260/8 33 € (één set nieuwe banden op die 112 000 km)
- verkeersbelasting 206 €
TOTAAL 4378 €
dit geeft 0,313 €/km
Een gemiddelde treinrit kost 0,14 €/km en hierbij wordt geen rekening gehouden met verminderingskaarten of andere goedkopere formules.
Ik laat hier dan nog de rentekosten op het kapitaal achterwege. Wanneer men die 22 000 € wijs investeert kan hier toch een 1000 €/jaar aan rente verkregen worden. Eventuele extra kosten door ongevallen, vandalisme, onvoorzien onderhoud laat ik ook achterwege. Verder ga ik er vanuit dat ze geen parkeerplaats moeten huren of kopen en wordt de wagen gewassen met enkel regenwater. Kosten voor parkeren op een bestemming werden hier ook niet meegerekend. Mijn berekening was dus zeer gunstig in de richting voor de auto.
Zelfs met 2 personen ben je dus nog goedkoper af met de trein. Voor een ritje van het gezin hierboven wanneer ze met 4 zijn zal de auto gunstiger uitvallen. Als dit ritje echter naar de zee gebeurde vanuit een bestemming van meer dan 90 km van de zee wordt het met een 'ticket aan zee' weer goedkoper om de trein te nemen.
Kortom, een auto is een interessant verplaatsingsmiddel voor midellange verplaatsingen waar het openbaar vervoer slechte verbindingen geeft. Voor een aantal verplaatsingen zoals pendelverkeer, shoppingdagen in een grotere stad, bepaalde familie-uitstappen kan de trein zeer concurrentieel zijn.
-
In de simulatie werd gesproken over een gezin met twee kinderen ouder dan 12 jaar. Als 0,14€ de gemiddelde kilometerprijs is voor de trein, is dat voor dergelijk gezin 0,56€ per kilometer, oftewel 0,247€ per kilometer meer dan met de auto.
Zelfs als je met de trein goedkoper uit komt, is er nog een dramatisch luxeverschil met de auto dat ik de trein na 2 weken afgezworen heb, en dat was dan nog in eerste klasse... "Filedruk" is al geen reden meer, omdat je met de trein ook al regelmatig achter een rood sein staat door andere treinen die het volgende baanvak nog niet hebben verlaten, en van relax reizen merk je niks als je moet rechtstaan of spurten door de metrostations. En in mijn auto wordt ik niet elke ochtend verwelkomt met een lekkere urinegeur, in tegenstelling tot de voetgangerstunnel in het Centraal Station in Brussel.
-
Te kort door de bocht wooter. Als het een gezin is met twee kinderen genieten ze van een korting en betalen ze ongeveer 0,42 € / km. Op langere trajecten zijn er nog andere formules, zoals de kinderen met gopass te laten rijzen en de ouders op een normale pass.
Ik heb gedurende een jaar mijn vertragingen gemeten met de trein en dit op een gecompliceerd traject, want ik moest overstappen. Regelmatig nam ik een trein naar Antwerpen om daar over te stappen naar Mechelen, een vertragingsgevoelig traject. Mijn vertragingen waren zeer beperkt en slechts zeer zelden meer dan 5 min. Met de auto doe ik nu ongeveer hetzelfde traject.
Volgens een routeplanner zou ik over het traject dat ik doe zo'n 50 min moeten rijden, dat is dan buiten de spits. In de praktijk doe ik er 1u à 1u10min over op een goede dag, ongeveer even lang als met het openbaar vervoer. Op net geen 4 maanden heb ik echter al uitschieters gehad tot 2u45min, meer dan 2u komt bijna wekelijks voor en dan zitten we nu nog in de rustige periode.
-
Wel, voor mij betekent het rijden met de wagen 2 tot 3 uur rijden, terwijl het OV me minimaal 3u35 minuten zou kosten. Een vertraging hier en daar (tien minuten vertraging, vervolgens "file" op het spoor) en je knuffelt tegen 4 uur reistijd aan, terwijl er op dat moment geen file was en ik de dag erna met de wagen 1u55 onderweg was. En dan ben ik nog gespaard gebleven van drama's zoals de metro missen omdat deze ook onregelmatig rijdt, en een uur moeten wachten op een volgende aansluiting. 4 uren en 35 minuten heb ik niet over voor iets wat met de wagen in de spits 3 uren zou kosten, maar die ik met mijn werkuren kan vermijden.
-
JC, jouw voorbeelden zijn net de ideale voorbeelde in dit landje. Brussel, Mechelen en Antwerpen zijn het best met elkaar verbonden.
Prachtig hoor wanneer je heel toevallig in één van die steden woont en in één van die steden werkt maar weinig nuttig voor de rest.
Natuurlijk zijn er nog wel een paar aardige trajecten maar je zit in de shit zogauw je een grens over moet, je in een dorp moet zijn wat niet langs het spoor ligt, wanneer je om moet rijden (bijvoorbeeld eerst zuid-oost en dan pas noord-west i.p.v.) of wanneer je de pech hebt dat je niet enkel IC's kan nemen of meerdere keren moet overstappen.
Voor sommige mensen is de trein een aardig alternatief, voor veel mensen is de auto gemakkelijker. Maar helaas betaal je wel een prijs voor dat comfort.
Moest ik dagelijks bijvoorbeeld op en neer moeten tussen Brussel en Antwerpen dan zou ik ook geneigd zijn om dit met de trein te doen (afhankelijk van de kosten waarbij je maar een beperkte afschrijving hoeft te rekenen en de vraag ofdat je samen met je vrouw al een auto hebt) maar dit geldt slechts voor een minderheid van de mensen.
Dat neemt niet weg dat ik graag zou zien dat er veel meer geinvesteerd zou worden in de trein.
Het liefst zou ik zien dat het spoortraject wordt uitgebreid, dat de frequentie omhoog gaat en dat er ook 's nachts wat treinen zouden rijden.
-
En dan ben ik nog gespaard gebleven van drama's zoals de metro missen omdat deze ook onregelmatig rijdt
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen!
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers, en je ondanks alles goed kunnen vasthouden, want de metro versnelt sterk bij het vertrek en remt sterk af bij aankomst. En dan die oorverdovende kakafonie van GSM-beltonen!
Een groot deel van het jaar was het nog licht toen ik in Merode de ondergrond inkroop, doch was het al behoorlijk donker toen de trein er in Brussel-Zuid weer uitreed. Het waren korte dagen! NietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
De metro is toch zo gezellig.
Ik heb ook de tijd gekend toen ik tussen Merode (de halte nabij mijn werkgever in Etterbeek) en het Centraal Station de metro moest nemen.
Fantastisch, die gang van de metro naar de trein, waar het bij regenweer superglad is, en om de tien meter een bedelaar je lastigvalt.
Fantastisch, dat gedrum op het perron van de metro, het gevecht om er op en af te geraken, die heerlijke geur als je op de metro geperst staat als een sardientje in zijn blik tussen lieden met waarden die volstrekt onverenigbaar zijn met de onze. Je moet extreem goed opletten voor zakkenrollers[color=red
-
Nog zoiets... Professioneel kom ik in aanraking met calamiteitenplanning voor computersystemen. Je zorgt altijd dat je een backup hebt, en een backup van een backup. Een goed redundant netwerk is dubbel uitgevoerd, met talloze clusters van gelijkaardige machines die hetzelfde werk doen.
Net daarom rij ik met de auto: het enige niet-redundante eraan is m'n eigen auto, maar met een bijstandsverzekering blijf ik nooit steken, en ik heb het gehele Belgische wegennet tot mijn beschikking om calamiteiten te vermijden. Ik kan 70% van m'n reistijd op twee verschillende snelwegen afleggen met 10 minuten verschil in reistijd, en vanaf Leuven ken ik de nodige binnenwegen om tot in hartje Brussel te raken.
Heel wat anders is het met de trein, waarbij een zelfmoordenaar of ongeduldige automobilist een spoorlijn voor minimum 4 uur per incident volledig kan blokkeren, en de alternatieven erin bestaan dat je bij vertrek al je alternatief klaar moet hebben.
Zelfs als de trein goedkoper uitkomt als de auto, betaal ik vrolijk voor de luxe een flexibel en comfortabel vervoermiddel te hebben. En in mijn scenario hou ik met m'n kilometervergoeding zelfs meer geld over dan met de trein.
-
Toen m'n vriendin tot voor kort in Merchtem werkte was het gewoon onmogelijk om de trein te nemen. Sinds het bedrijf waar ze werkte verhuisd is naar Boom is het, zo mogelijk, nog meer om zeep.
Wanneer ze de eerste trein in Ieper nam (dus met de wagen naar daar want s'nachts met de fiets is als vrouw niet aan te raden) kwam ze omstreeks 8.30u in Merchtem toe om daarna nog 3 kilometer te voet door weer en wind te lopen om op haar werk te geraken. Wel moeilijk om dan om 8.00u te beginnen werken.
Wanneer ze s'avonds ook nog eens dik 4 uur onderweg ging zijn ging het omstreeks 21.00u zijn tegen dat ze thuis was en in princiepe onmiddelijk terug vertrekken om op tijd op haar werk te geraken. ::)
Toen we dat gezien hadden hebben we de moeite om verder te kijken gewoon opgegeven en is ze gewoon met de wagen verder gaan werken. Ongeveer anderhalf uur op en anderhalf uur terug en ze was ervan af.
-
Ieper Merchtem (120 km) is al een lang traject om dagelijks te doen, Ieper Boom (140 km) is nog erger ! Er is eigenlijk maar één conclusie, werk dichterbij zoeken of verhuizen.
-
Ieper Merchtem (120 km) is al een lang traject om dagelijks te doen, Ieper Boom (140 km) is nog erger ! Er is eigenlijk maar één conclusie, werk dichterbij zoeken of verhuizen.
Is niet meegegaan naar Boom, is werk dichterbij aan het zoeken. ;)
-
Ieper Merchtem (120 km) is al een lang traject om dagelijks te doen, Ieper Boom (140 km) is nog erger ! Er is eigenlijk maar één conclusie, werk dichterbij zoeken of verhuizen.
Is niet meegegaan naar Boom, is werk dichterbij aan het zoeken. ;)
Een wijze beslissing !
-
Wooter, het vervelendste van het bezit van een auto vind ik dat je ook betaalt voor de momenten dat je het niet gebruikt.
Wanneer je enkel op jouw vrije dagen de auto gebruikt voor practische zaken betaal je nog voor de dagen dat je met jouw fiets naar jouw werk gaat.
-
Aangezien m'n huidige klant 100 km van m'n thuis is denk ik niet dat het snel gaat voorkomen dat ik met de fiets naar m'n klant ga.
Begrijp ook dat luxe geld kost, en ik dus met plezier betaal voor het bezit, onderhoud en stalling van een auto, als dat betekent dat ik meer flexibiliteit, luxe, laadvermogen en comfort heb.
-
Begrijp ook dat luxe geld kost, en ik dus met plezier betaal voor het bezit, onderhoud en stalling van een auto, als dat betekent dat ik meer flexibiliteit, luxe, laadvermogen en comfort heb.
Natuurlijk Wooter maar wanneer je wel in de buurt van jouw woning kan werken dan is het toch wel zo fijn als je niet doordeweeks hoeft te betalen voor je auto terwijl je enkel in het weekend die auto gebruikt. ;)
Het liefst zou ik zien dat je enkel voor gebruik betaalt, dat de wegenbelasting afgeschaft wordt. Een differentiatie in verzekeringstarieven op basis van aantal kilometers per jaar zou ook fijn zijn maar dat zal technisch gezien wellicht moeilijk of niet uitvoerbaar zijn (privacy bijvoorbeeld).
Ik heb er geen probleem mee om voor luxe te betalen maar zolang je maar een gewoon salaris hebt moet je kiezen voor welke luxe je betaalt. Een auto is voor mij niets meer dan een transportmiddel.* Ik geef mijn geld dan ook liever uit aan andere luxe waarvan ik in mijn vrije tijd kan genieten (een mooie pianovleugel, een mooie tuin, vliegen, vakanties...).
*Dat neemt niet weg dat ook ik maar wat graag eens in een Bugatti Veyron zou rijden of het zelfs al mooi vindt om ze te zien rijden maar ik leef naar mijn inkomen. ;)
-
Een differentiatie in verzekeringstarieven op basis van aantal kilometers per jaar zou ook fijn zijn maar dat zal technisch gezien wellicht moeilijk of niet uitvoerbaar zijn
Hier in Duitsland is dat al zo. Bij het afsluiten van de polissen heeft Leslie moeten opgeven hoeveel kilometer elk voertuig ongeveer jaarlijks gaat afleggen, en dat is een parameter bij het berekenen van de premie. Overschrijden we dat aantal kilometer, dan moeten we het melden en extra premie betalen.
-
Aha, BBB, en ik geniet in mijn vrije tijd van mijn auto, en dat betekent dat mijn vrije tijd eindigt als ik de wagen sluit in de parkeergarage op het werk, en begint als ik van m'n bureau opsta en m'n jas pak. In mijn beroepssector is het niet zo vanzelfsprekend om altijd kort bij de klant te wonen, en ik zou zelfs niet willen dat ik op tien minuten thuis ben: dan is de motor van de auto nog niet opgewarmd! En een auto die stilstaat omdat je de fiets gebruikt, verslijt even goed!
Als verzekeringen nu ook al per kilometer afgesloten moeten worden, stel ik me nog de vraag waarom een verzekering verplicht is, aangezien het risico niet meer gespreid wordt over alle verzekeringsnemers, maar je in weze geld aan het storten bent in een bedrijf die met je geld wat gaat beleggen, en bij een ongeval je het geld uitkeert. Dan kan je even goed zélf gaan beleggen en sparen.
-
Als verzekeringen nu ook al per kilometer afgesloten moeten worden, stel ik me nog de vraag waarom een verzekering verplicht is, aangezien het risico niet meer gespreid wordt over alle verzekeringsnemers, maar je in weze geld aan het storten bent in een bedrijf die met je geld wat gaat beleggen, en bij een ongeval je het geld uitkeert. Dan kan je even goed zélf gaan beleggen en sparen.
Ik volg je in je redenering Wooter, maar de realiteit is spijtig genoeg anders. In het Verenenigd Koninkrijk is het al heel normaal om als jongere een zwarte doos bij te hebben die al je kilometers registreert en in functie daarvan wordt je afgerekend.
Als jongere een km in een weekendnacht afleggen is voor de verzekering haast even duur als een taxi !
-
Als verzekeringen nu ook al per kilometer afgesloten moeten worden, stel ik me nog de vraag waarom een verzekering verplicht is, aangezien het risico niet meer gespreid wordt over alle verzekeringsnemers, maar je in weze geld aan het storten bent in een bedrijf die met je geld wat gaat beleggen, en bij een ongeval je het geld uitkeert. Dan kan je even goed zélf gaan beleggen en sparen.
Ik volg je in je redenering Wooter
Ik niet helemaal...
Wanneer Wooter stelt dat een verzekering steunt op het solidariteitsbeginsel dan ben ik het met hem eens, met zijn invulling hiervan ben ik het niet eens.
De solidariteit zit hem voor mij in het niet uitsluiten van groepen. Er is naar mijn mening niets mis met de ene groep meer te laten betalen dan de andere groep, onder bepaalde voorwaarden, bijvoorbeeld dat het een eigen keuze betreft.
Wanneer je een duurder huis bezit dan betaal je een hogere verzekering. Logisch toch?
Een hogere medische verzekering betalen wannner je rookt gebeurt ook in bepaalde landen.
Waarom dan niet minder betalen wanneer je minder kilometers maakt.
Wanneer de één er voor kiest om dagelijks 400 kilometer te rijden terwijl de ander per week gemiddeld maximaal zo'n 300 kilometer te rijden waarom zou die laatste dan mee moeten betalen voor een tienvoud aan kilometers van die ander? Ik weet het niet. Het betreft hier een keuze die je maakt waarmee de solidariteit voor mij minder een issue wordt.
Aha, BBB, en ik geniet in mijn vrije tijd van mijn auto, en dat betekent dat mijn vrije tijd eindigt als ik de wagen sluit in de parkeergarage op het werk, en begint als ik van m'n bureau opsta en m'n jas pak.
Ik kan me voorstellen dat jij dit zo ervaart maar dit is niet voor iedereen zo. Kijk, je moet kiezen waar je luxe wil.
Wanneer je een redelijk salaris hebt dan kan je wel in een zware BMW rijden maar dat houdt dan in dat je bijvoorbeeld geen vliegbrevet kan halen, een pianovleugel kan kopen, die mooie vakantie niet kan maken, die mooie geluidsinstallatie niet kan kopen...
Ik vind het dan zonde om het geld te besteden aan transport maar ik respecteer uiteraard dat sommige anderen hun transport belangrijker vinden of zo veel geld besteden aan hun transport omdat ze door het vele reizen weinig toekomen aan hobbies. Ieder zijn keuze.
Voor de een is autorijden een hobby, voor de ander is het slechts een means to an end.
In mijn beroepssector is het niet zo vanzelfsprekend om altijd kort bij de klant te wonen, en ik zou zelfs niet willen dat ik op tien minuten thuis ben: dan is de motor van de auto nog niet opgewarmd!
Dan hoef je die motor niet op te warmen, dan kan je jouw andere motor opwarmen. ;D
En een auto die stilstaat omdat je de fiets gebruikt, verslijt even goed!
Dat betwijfel ik. Wanneer je wekelijks met een auto rijdt dan zal die met 300 km. per week heel wat minder slijten dan wanneer je 1.800 km. per week rijdt halen dat gek genoeg.
Zelfs wanneer je elke paar jaar van auto wil veranderen en de standaard-afschrijving dit voor een deel teniet doet dan nog hangt de restwaarde mede af van het aantal gereden kilometers.
-
Wanneer de één er voor kiest om dagelijks 400 kilometer te rijden terwijl de ander per week gemiddeld maximaal zo'n 300 kilometer te rijden waarom zou die laatste dan mee moeten betalen voor een tienvoud aan kilometers van die ander?
Zo simplistisch is het niet altijd.
Ik had een vaste job in Brussel, maar in 1988 heb ik een jaar lang in de provinciezetels van de bank moeten gaan werken. Daaronder 1 maand in Verviers: dagelijks 300 km.
Het kan dus ook dat de ene zich verplicht ziet om 400 km per dag af te leggen, terwijl de andere ervoor kiest om 400 km tijdens het weekend af te leggen.
Wanneer je een redelijk salaris hebt dan kan je wel in een zware BMW rijden maar dat houdt dan in dat je bijvoorbeeld geen vliegbrevet kan halen, een pianovleugel kan kopen, die mooie vakantie niet kan maken, die mooie geluidsinstallatie niet kan kopen...
Als je over een "zware" BMW spreekt (bijvoorbeeld de 7-klasse), wees dan maar gerust dat 90% van diegenen die daarmee rondrijden zich op alle gebied luxe in overeenstemming daarmee kunnen veroorloven.
Dan hoef je die motor niet op te warmen, dan kan je jouw andere motor opwarmen. ;D
Als je naar een belangrijke klant gaat, en mogelijk daarna ook met hem naar een deftig restaurant, dan doen je dat niet met de fiets, en ook niet met een VW Polo, want dat komt je imago, en daardoor het zakendoen, niet ten goede.
Wanneer je wekelijks met een auto rijdt dan zal die met 300 km. per week heel wat minder slijten dan wanneer je 1.800 km. per week rijdt halen dat gek genoeg.
Dat hangt er onder meer vanaf welke trajekten er afgelegd werden.
Bij overigens gelijkblijvende omstandigheden, koop ik liever een auto met 200.000 km van een handelsreiziger dan een auto met 30.000 km op de teller van een huisarts die er zijn huisbezoeken mee afgelegd heeft.
Zelfs wanneer je elke paar jaar van auto wil veranderen en de standaard-afschrijving dit voor een deel teniet doet dan nog hangt de restwaarde mede af van het aantal gereden kilometers.
De restwaarde wordt slechts in zeer geringe mate door de kilometerstand bepaald.
Ga naar een garagehouder en vraag hem een overnameprijs. Bijna altijd zal hij je slechts twee dingen vragen: merk en type, en bouwjaar. Slechts als je het onderste uit de kan wil halen en er nog 125 Euro meer wil voor krijgen, zal hij misschien eens naar de kilometerstand vragen.
-
Volgens mij word hier het één en ander door elkaar gehaald.
Verzekeren moet niet gebeuren op basis van het aantal gereden kilometers maar op basis van het aantal ongevallen.
Het is toch niet de bedoeling om iemand die veel vervoer nodig heeft, en zelden of nooit ongevallen, te laten betalen voor iemand die bvb. maar 1 keer/maand 50kilometer rijd en 7 ongevallen/jaar veroorzaakt.
Zo gaan we zo mogelijk nog verder weg van veilig verkeer.
De brokkenmakers worden aangemoedigd en de "goeien" worden gestraft.
Je lijkt me een perfekte Belgische minister te worden BBB. ;D
Wanneer je de kilometers wil beperken moet dit dan maar gebeuren via verkeersbelasting, wegentaks, rekeningrijden, systeem het Franse PEAGE, ja zelfs duurdere brandstof.
Dat elk dan maar z'n eigen rommel betaald, brokkenmakers de brokken en de veelrijders de kilometers.
-
Wanneer je een redelijk salaris hebt dan kan je wel in een zware BMW rijden maar dat houdt dan in dat je bijvoorbeeld geen vliegbrevet kan halen, een pianovleugel kan kopen, die mooie vakantie niet kan maken, die mooie geluidsinstallatie niet kan kopen...
Ik vind het dan zonde om het geld te besteden aan transport maar ik respecteer uiteraard dat sommige anderen hun transport belangrijker vinden of zo veel geld besteden aan hun transport omdat ze door het vele reizen weinig toekomen aan hobbies. Ieder zijn keuze.
Je mag er inderdaad vanuit gaan dat de meeste 3- en 5-reeksen netjes geleased worden en dus geen greintje zweet kosten bij de bestuurders, en de rest eigendom is van zelfstandigen die in een B2B-omgeving zitten en nette bedrijfsresultaten boeken, waardat de dikke BMW een means to an end is: kosten maken om de winst en bijgevolg de belastingen te drukken. En die pianovleugel, dat vliegbrevet en die geluidsinstallatie staan allemaal op de zaak, en de mooie vakantie wordt voor de fiscus verpakt als bedrijfsevenement. Dit jaar een weekje naar Zuid-Frankrijk voor 'een industriebeurs', en volgend jaar naar Florida voor 'een industriebeurs'? :) Je gaat, als je eindigt als arts met een zelfstandigenstatuut, dat snel merken hoe het één en ander werkt. En je accountant gaat zeggen dat je maar snel een dikke auto koopt, of anders komt de staat wat van je zuur verdiende centen graaien.
Voor de een is autorijden een hobby, voor de ander is het slechts een means to an end.
Ben ik dan bij dat het mijn hobby is; ik zou zinloos kilometers afleggen zonder een greintje plezier of luxe niet kunnen verdragen: hence dat ik na twee weekjes NMBS het opgegeven heb.
-
Je gaat, als je eindigt als arts met een zelfstandigenstatuut, dat snel merken hoe het één en ander werkt. En je accountant gaat zeggen dat je maar snel een dikke auto koopt, of anders komt de staat wat van je zuur verdiende centen graaien.
Als ik de keuze heb tussen zelf het geld aan iets duurders besteden of het aan de staat betalen dan heb ook ik mijn keuze snel gemaakt. ;D
Ik zou dan wel voor andere dingen kiezen dan een auto.
Natuurlijk moet je als zelfstandige wel zelf ook nog wat opzij leggen voor je pensioen al ben ik niet van plan om ooit volledig te stoppen met werken maar je weet maar nooit.... Ik geloof niet dat het gezond is om een langere periode 60-70 uur per week te werken (tijdens de blokweken kan ik ervaren hoe dat is), ik geloof niet dat het gezond is om met 65 jaar ineens van 40 uur naar 0 uur te gaan.
Mijn ideale oude dag zoals ik het nu zie: nog eens een hele andere richting uitgaan, bijvoorbeeld professioneel muzikant worden. ;D
-
Een auto valt nu nog vrij eenvoudig als bedrijfskost in te brengen. Met een vleugelpiano moet je al... pakweg... professioneel muzikant zijn :). Maar ik vrees dat je dan elk jaar een nieuwe moet kopen om evenveel kosten te genereren als een 5-reeks die je voor 3-5 jaren gebruikt :).