“Een straat word vaker heraangelegd dan een fietspad”, zegt Tom Vander Elst van de Fietsersbond.
20 procent van de betegelde fietspaden was in orde.Ik vraag me af welke idioot ooit bedacht heeft om tegels te gebruiken voor een fietspad. ::)
Elk decenium smeert men eens een laag asfalt over de kasseien, en dat is het dan.Zou het niet goedkoper en degelijker zijn om eerst eens die rot-kasseien weg te halen en dan een laag asfalt aan te leggen, uiteraard voorzien van voldoende fundering.
Ik vraag me af welke idioot ooit bedacht heeft om tegels te gebruiken voor een fietspad. ::)
En dat in een land waar wielrennen hobby nummer 1 is.
Citaat“Een straat word vaker heraangelegd dan een fietspad”, zegt Tom Vander Elst van de Fietsersbond.
Sommige straten.
De straat hier is in geen 40 jaar heraangelegd.
Elk decenium smeert men eens een laag asfalt over de kasseien, en dat is het dan.
Een fietspad moet vooral vlak zijn, zo vlak als een biljartlaken, en goed veren. Daarnaast is het belangrijk dat het fietspad afgescheiden is van de weg, minstens in de bochten (paaltjes zijn hier ideaal voor). Indien deze afscheiding er buiten de bochten niet is dan moet het fundament in ieder geval stevig genoeg zijn zodat de rand niet schuin afslijt t.g.v. auto's, vrachtwagens en bussen die daar overheen rijden (wat soms wel mag) of er doodleuk parkeren (wat per definitie zeer asociaal en gevaarlijk is).
.../... Daarnaast is het belangrijk dat het fietspad afgescheiden is van de weg, minstens in de bochten (paaltjes zijn hier ideaal voor).Ken je ook de nadelige gevolgen wat die paaltjes teweeg brengen,BBB?Ze geven ter plaatse aanleding tot amputaties van armen en benen.Zware hoofd en aangezichtsletsels.Om die redenen verwijs ik graag naar de door ons voorgestelde kreukelpalen destijds.Onze dossiers vko infrast. vergezeld van overtuigend beeldmateriaal naar de overheid toe met de aard der verwondingen.Tot bekomen van de kreukelpalen werd ons dossier nog verstevigd door de bevindingen van een Chirurg Hoofdarts van de Spoedgevallendienst Herentals,BBB.
BBB bekijkt de wereld wel meer vanuit zijn standpunt, diane ;)Citaat van: BBB.../... Daarnaast is het belangrijk dat het fietspad afgescheiden is van de weg, minstens in de bochten (paaltjes zijn hier ideaal voor).Ken je ook de nadelige gevolgen wat die paaltjes teweeg brengen,BBB?
Zo is het, niet betaald is direct in beslag nemen.Citaat van: BBBEen fietspad moet vooral vlak zijn, zo vlak als een biljartlaken, en goed veren. Daarnaast is het belangrijk dat het fietspad afgescheiden is van de weg, minstens in de bochten (paaltjes zijn hier ideaal voor). Indien deze afscheiding er buiten de bochten niet is dan moet het fundament in ieder geval stevig genoeg zijn zodat de rand niet schuin afslijt t.g.v. auto's, vrachtwagens en bussen die daar overheen rijden (wat soms wel mag) of er doodleuk parkeren (wat per definitie zeer asociaal en gevaarlijk is).
Mits een jaarlijkse belasting van pakweg 250 Euro per fiets moet dat misschien wel te verwezenlijken zijn.
BBB bekijkt de wereld wel meer vanuit zijn standpunt, diane ;)Citaat van: BBB.../... Daarnaast is het belangrijk dat het fietspad afgescheiden is van de weg, minstens in de bochten (paaltjes zijn hier ideaal voor).Ken je ook de nadelige gevolgen wat die paaltjes teweeg brengen,BBB?
BBB ijvert voor veiligheid voor zwakkere weggebruikers, voor hem zijn dat vooral voetgangers en fietsers. Ik volg zijn redenering wel, omdat hij zich zelf voornamelijk in die twee posities bevindt.
Langs de andere kant moet men inderdaad ook rekening houden met de belangen van de andere weggebruikers. Wanneer ik zelf fiets zie ik het nut van dergelijke paaltjes ook in. Vanaf het ogenblik dat ik op mijn motorfiets stap, vind ik het levensgevaarlijke toestanden.
Ik heb de indruk dat bij velen het begrip voor de andere ontbreekt. Vandaar dikwijls de verhitte discussies tussen automobilisten, vrachtwagenchauffeurs, fietsers, motorrijders,...
Ik vind dat men pas objectief kan oordelen wanneer men zich geregeld in alle omstandigheden en in alle soorten voeruigen op de weg begeeft.
Geldt dat ook voor paaltjes die ter hoogte van de bochten staan waar de snelheid toch al heel wat lager is? Daar heb ik het immers over, hierboven, niet over andere paaltjes op andere plaatsen.Citaat van: BBB.../... Daarnaast is het belangrijk dat het fietspad afgescheiden is van de weg, minstens in de bochten (paaltjes zijn hier ideaal voor).Ken je ook de nadelige gevolgen wat die paaltjes teweeg brengen,BBB?Ze geven ter plaatse aanleding tot amputaties van armen en benen.Zware hoofd en aangezichtsletsels.Om die redenen verwijs ik graag naar de door ons voorgestelde kreukelpalen destijds.Onze dossiers vko infrast. vergezeld van overtuigend beeldmateriaal naar de overheid toe met de aard der verwondingen.Tot bekomen van de kreukelpalen werd ons dossier nog verstevigd door de bevindingen van een Chirurg Hoofdarts van de Spoedgevallendienst Herentals,BBB.
BBB ijvert voor veiligheid voor zwakkere weggebruikers, voor hem zijn dat vooral voetgangers en fietsers. Ik volg zijn redenering wel, omdat hij zich zelf voornamelijk in die twee posities bevindt.Ik vind de veiligheid voor alle groepen weggebruikers belangrijk, wel is het waarschijnlijk dat ik wat meer kijk vanuit het perspectief van voetgangers en fietsers aangezien ik me eigen vooral op die manier verplaatst (voor dagelijks gebruik werkt dat prima aangezien ik vrijwel nooit meer dan 4 kilometer hoef te overbruggen voor school, winkels enz.) waar iemand die zich voornamelijk met de auto verplaatst meer zal kijken vanuit het perspectief van de automobilist.
Langs de andere kant moet men inderdaad ook rekening houden met de belangen van de andere weggebruikers. Wanneer ik zelf fiets zie ik het nut van dergelijke paaltjes ook in. Vanaf het ogenblik dat ik op mijn motorfiets stap, vind ik het levensgevaarlijke toestanden.
Geldt dat ook voor paaltjes die ter hoogte van de bochten staan waar de snelheid toch al heel wat lager is? Daar heb ik het immers over, hierboven, niet over andere paaltjes op andere plaatsen.
Volgens mij kunnen paaltjes in de bochten heel goed helpen om er voor te zorgen dat de automobilist de bocht zorgvuldiger neemt en niet inhaalt in die bocht (ik hoef hopelijk niet te vertellen waarom dat gevaarlijk is) en zodoende de fietsers op die plaatsen beschermen zonder een al te sterk verhoogd risico te creëren voor de normaal rijdende automobilisten.
Ik heb niet gezegd dat het inelastische paaltjes moeten zijn, het kunnen ook paaltjes zijn die meeveren (worden in Leuven nu gebruikt om het troitoir af te bakenen van de rijbaan) indien die veiliger zijn.
Volgens mij kunnen paaltjes in de bochten heel goed helpen om er voor te zorgen dat de automobilist de bocht zorgvuldiger neemt en niet inhaalt in die bocht (ik hoef hopelijk niet te vertellen waarom dat gevaarlijk is) en zodoende de fietsers op die plaatsen beschermen zonder een al te sterk verhoogd risico te creëren voor de normaal rijdende automobilisten.
Ik heb niet gezegd dat het inelastische paaltjes moeten zijn, het kunnen ook paaltjes zijn die meeveren (worden in Leuven nu gebruikt om het troitoir af te bakenen van de rijbaan) indien die veiliger zijn.
Ik verwijs verder naar een dodelijk verkeersongeval te Berchem, alwaar een motorrijder terechtkwam op een metalen afsluiting van een brug. Deze metalen infrastructuur aanleiding gaf tot de dodelijke letsels.
Da's toch de afrit aan de Grote Steenweg in Berchem ?Dat is juist.
Het "alternatief" daar is wel van de brug afstuiken aan de andere kant van de railing ...Of een beter alternatief zoals we ook voor die plaats voorstelden,verwijzend naar de brug komende van de Keetberglaan,rijrichting Antwerpen.Alvorens de aanpassingen te bekomen,diende er eerst meerdere zware ongevallan aldaar te gebeuren.Zoals u schrijft,de brug afstuiken.
Bijster veel is er daar sindsdien ook nog niet veranderd bij mijn weten ...Behoudens een personenwagen dat nadien ook door de afsluiting is gegaan.Een 30 tal meter voor de plaats alwaar het motorongeval zich situeerde.Dat werkzaamheden ter verbetering van de verkeersveiligheid niet motiverend maar demotiverend werken in België,dat is een feit.En beter de waarheid omzeilen,verdoezelen en verkrachten of men wordt afgeslacht.
Leuven gebruikt die paaltjes omdat het er niet in slaagt de verkeersregels te doen naleven.Een middel is op zichzelf nooit goed of slecht, het hangt louter van het gebruik van dit middel af.
Dat is echt wel de slechtste reden om bijkomende straatgarnituur te plaatsen.
Zo heb ik ook reeds tientallen zoniet honderden keren voorspelt "hier gaan veel ongevallen gebeuren" bij de aanleg.
Zoals bvb. het EI nabij de Expo in Kortrijk, die nieuwe bocht wanneer je van de Kennedytunnel naar linkeroever rijd in Antwerpen.
Kzou begod niet weten hoeveel keer ik op enkel die 2 plaatsen reeds gelijk gekregen heb.
Wat ik wel weet is dat het ondertussen vele keren is.