Christophoros

Verkeersvragen en -discussies => Voertuig- en rijtechnieken => Topic gestart door: jozef op zaterdag 28 maart 2009 - 17:29:25

Titel: Vlaanderen kan uitstoot CO2 niet de baas
Bericht door: jozef op zaterdag 28 maart 2009 - 17:29:25

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde element nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 
Titel: Re: Vlaanderen kan uitstoot CO2 niet de baas
Bericht door: Michel op zaterdag 28 maart 2009 - 20:06:58
CO2 vermindering 1990-2006 :
raad eens wie de beste leerlingen van de EU-klas zijn, zonder rekening te houden met de ex-Oostblok landen ?
Citaat
Duitsland   -18,2 %
UK            -15,1 %
...
Belgien        -5,2 %
Frankreich    -3,5 %
Niederlande  -2,0 %
...
http://de.wikipedia.org/wiki/Kyoto-Protokoll#Mitgliedstaaten_der_Europ.C3.A4ischen_Union
 
directe Ref:
Citaat
http://unfccc.int/resource/docs/2008/sbi/eng/12.pdf 

> page 9  fig 4  enkel de %-verandering tussen 1990-2006
> page 16 table 4 evolutie 1990-2006 met tussenresultaten en gedetailleerde cijfers:
Total aggregate anthropogenic emissions of CO2, CH4, N2O, HFCs, PFCs and SF6
excluding emissions/removals from land use, land-use change and forestry, 1990, 1995, 2000, 2005 and 2006

Het vlotste verkeer -met amper snelheidsremmende infra of chicanerij -  zal ook wel zijn steen(tje) bijgedragen hebben, of is dat toch toeval ?
Toevallig 2 landen waar gemiddeld het vlotste gereden wordt. (ook beide toevallig de hoogste max op normale wegen)

Files hebben/hadden die landen natuurlijk ook, de vraag is wie heeft er tussen 1990 en 2006 het meeste aan gedaan die files te begrenzen?
De vraag is wie heeft er de meeste vlotheidsremmende infra aangelegd tussen 1990 en 2006 ?
(zeer lage snelheidsmax hebben ook een aandeel)