Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Wegeninfrastructuur => Topic gestart door: jo op maandag 20 april 2009 - 21:51:55
-
:-X
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
“In Duitsland lossen ze zoiets op met twee keer twee versmalde rijstroken"... die man is duidelijk al heel lang niet meer in Duitsland geweest. Ter hoogte van wegenwerken heeft de rechter rijstrook een normale breedte, en is er een versmalde linker rijstrook.
-
Moet heel die circus in Kontich niet verdwijnen voor de trein naar Zaventem?
Het DIABOLO-project van de NV Infrabel, voorziet een nieuwe spoorverbinding vanuit het station Brussel Nationaal Luchthaven richting Brussel en Antwerpen. Hiertoe zal een spoorwegtunnel worden geboord vanaf Brussel Nationaal Luchthaven via de Haachtsesteenweg en Luchthavenlaan, die in de middenberm van de E19 aansluit op een nieuw aan te leggen spoorlijn 25N, zowel in de richting van Brussel als in de richting van Antwerpen.
De nieuwe spoorlijn 25N verlaat de middenberm van de E19 ter hoogte van de Zemtsesteenweg te Hofstade en wordt via een bruggensysteem aangetakt op de bestaande spoorlijn 25 richting Mechelen.
-
:-X
-
Na een paar weken merk je dat de file, richting Antwerpen, veroorzaakt wordt door het invoegend verkeer aan de (te) korte oprit Kontich. Als ze nu voor de werken het verkeer herleiden tot twee rijstroken, weliswaar een herleiding over een lange afstand om "weving" (ritsen) te bevorderen en dan de oprit van Kontich te laten overgaan in een derde rijstrook, zal er niet veel file meer zijn.