Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Voertuig- en rijtechnieken => Topic gestart door: jozef op zondag 16 augustus 2009 - 16:13:29
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde element nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
-
De vraag is hoelang er nog vooruitgang geboekt gaat worden. Met de steeds lagere snelheidslimieten wordt het steeds minder interessant om een (op alle punten) performant voertuig aan te schaffen, en de investeringen door de fabrikanten zullen uiteindelijk die dalende lijn volgen.
-
:-X
-
Als het effectief zo gemakkelijk en efficiënt was, had het al lang in de auto's gestoken.
Er moeten dus goede redenen zijn waarom dat niet het geval is.
Regelgeving is het niet - (vooral Europese) autocontructeurs lopen op dit gebied mijlenver op de regelgeving vooruit.
De reden dat er vooraan zoveel plastik zit voor je aan de staalstructuur komt, is voetgangerbescherming.
En uiteraard blijft het gewicht daardoor ook lager.
Zomaar zelf wat staal in een bumper gaan steken, is niet bepaald doordacht.
Voor hetzelfde geld blijkt bij een ongeval dat je een moordende blikopener ingebouwd hebt ...
-
:-X
-
Als het effectief zo gemakkelijk en efficiënt was, had het al lang in de auto's gestoken.
Er moeten dus goede redenen zijn waarom dat niet het geval is.
Regelgeving is het niet - (vooral Europese) autocontructeurs lopen op dit gebied mijlenver op de regelgeving vooruit.
De reden dat er vooraan zoveel plastik zit voor je aan de staalstructuur komt, is voetgangerbescherming.
En uiteraard blijft het gewicht daardoor ook lager.
Zomaar zelf wat staal in een bumper gaan steken, is niet bepaald doordacht.
Voor hetzelfde geld blijkt bij een ongeval dat je een moordende blikopener ingebouwd hebt ...
Idd, er zijn vooral verbeteringen op voetgangersbescherming, dat lijkt toch prioritair.
http://www.euroncap.com/Content-Web-Page/ed4ad09d-1d63-4b20-a2e3-39192518cf50/pedestrian-protection.aspx
-
[ :-X
-
Als het effectief zo gemakkelijk en efficiënt was, had het al lang in de auto's gestoken.
Er moeten dus goede redenen zijn waarom dat niet het geval is.
Regelgeving is het niet - (vooral Europese) autocontructeurs lopen op dit gebied mijlenver op de regelgeving vooruit.
Volledig akkoord met jou, Inazuma. Er moeten aspekten zijn die ons ontgaan. Ik kan me niet voorstellen dat er bij Touring iemand zou zitten die het nu plots beter kan dan tientallen autoconstructeurs al zovele jaren.