Christophoros

Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: mazda op donderdag 01 oktober 2009 - 20:13:19

Titel: Belgie versus buitenland
Bericht door: mazda op donderdag 01 oktober 2009 - 20:13:19
Ben begin september 2 weken gaan rondtoeren met een motorhome in Bretagne (Frankrijk) en heb vastgesteld dat de meeste bestuurders zich perfect aan de wegcode houden.  Er was veel controle door de gendarmes.

Alles was overduidelijk aangegeven, voorrang, snelheid enz.

Zone borden: alleen zone 30 tegengekomen duidelijk zichtbaar  langs beide kanten van de weg geplaatst.
Andere zoneborden niet tegengekomen.
Nergens verwarring, alles eenvoudig en duidelijk.
Titel: Re: Belgie versus buitenland
Bericht door: sniper op donderdag 01 oktober 2009 - 21:41:13
heb je het verschil in verbruik gezien tussen belgie en buitenland
bij mij scheelt het meestal één to anderhalve liter, grotendeels te danken aan de milieuvriendelijker infrastructuur in het buitenland
Titel: Re: Belgie versus buitenland
Bericht door: bibi585 op vrijdag 02 oktober 2009 - 02:12:45
Ben begin september 2 weken gaan rondtoeren met een motorhome in Bretagne (Frankrijk) en heb vastgesteld dat de meeste bestuurders zich perfect aan de wegcode houden.  Er was veel controle door de gendarmes.

Alles was overduidelijk aangegeven, voorrang, snelheid enz.

Zone borden: alleen zone 30 tegengekomen duidelijk zichtbaar  langs beide kanten van de weg geplaatst.
Andere zoneborden niet tegengekomen.
Nergens verwarring, alles eenvoudig en duidelijk.

En dan zat je nog in het minst goeie deel van Frankrijk.
De Bretoenen zijn een beetje een volk apart met een eigen rijstijl en eigen verkeersregels. Péage bvb. zal je er zelden vinden.
Titel: Re: Belgie versus buitenland
Bericht door: marc op vrijdag 02 oktober 2009 - 12:18:55
Niet te vergeten de kwaliteit en onderhoud van het wegdek. Verkeersveiligheid heeft er alleszins de nodige aandacht. En Gendarmerie in overvloed op zowel autosnelwegen als op de Routes Nationals. Wat de beveiliging van verkeersongevallen betreft in Frankrijk, kan het naar mijn oordeel beter.

Titel: Re: Belgie versus buitenland
Bericht door: Inazuma op vrijdag 02 oktober 2009 - 16:32:42
Het is eigenlijk telkens een verademing om in het buitenland te rijden.
Zeker op de brede Skandinavische doorgangswegen met rijstroken 1,5 keer zo breed als hier.
Geen aanliggende fietspaden (ofwel geen fietspad, ofwel afgescheiden).

Duidelijker gesignaleerd dan hier te lande.
Duidelijk beter onderhouden, zelfs in het voormalige Oost-Duitsland - de gevaarlijkste Länder - en ook de enige plaats waar bomen pal naast de weg stonden.

Nauwelijks of geen peen pest-hindernissen.
Nauwelijks pest-snelheidsbeperkingen - al zijn deze stevig aan het oprukken in Duitsland, en vegen de Duitsers er ook hun frak aan.

Flitspalen  ???
Enkel een paar in de grotere steden.
Op een paar 1000-en km minder flitspalen gezien als wanneer je hier half rond de Ring rijdt.

Voorrangsnegeerders  ???
Zo goed als onbestaande.
Voorrang op de oprit gaat behoorlijk goed - al was dat wennen - maar dit werkt enkel bij eerder weinig verkeer.


Aan de grenzen van België zet men best borden
Bananenrepubliek België
  Welkom in de jungle