Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Wegeninfrastructuur => Topic gestart door: jozef op zaterdag 14 november 2009 - 15:51:45
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
De "eendagsvlieg" in actie......olé. ;D
-
Veel ongevallen gebeurden net aan de korte in- en uitvoegstroken.
De verlenging daarvan gaat dan ook een grote rol spelen.
Als nu nog iedereen doorkrijgt dat je die langere afstand ook zou kunnen gebruiken dan zitten we goed ...
-
Hilde is op de goede weg.
-
Hilde is op de goede weg.
Niet echt.
Het Vlaams verkeerscentrum gebruikt nog altijd illegale verkeersborden op de elektronische borden.
De snelheidsverminderingen worden nog geregeld onwettig opgelegd.
De opeenvolging van snelheidsbeperkingen klopt niet altijd met de wegcode.
Men denkt daar blijkbaar ook nog altijd dat een C43 een X opheft. Niet dus.
En de DVM en de 2-kleurige verkeerslichten geldt niet boven een BOB ... maar is er wel aangebracht.
De plaatsing van sommige portalen is niet altijd even snugger - in Massenhoven tussen de af- en de oprit ...
De zichtbaarheid van portaal tot portaal is ondertussen wel verbeterd, maar nog altijd niet overal OK.
Foutieve plaatsing van F91 borden.
Enz....
-
Betreft ook E313... die wou men toch in de nabije toekomst met een extra rijstrook verbreden (tot A´werpen-O) ?
Nu is toch hét moment !
Mss eerst wel de alternatieve parallelwegen aan de E313 wat capaciteitsvriendelijker én vlotter maken...
En eens zoals in D ineens een duurzame 3+3 snelweg aanleggen met ook een degelijke fundamentering voor de pechstrook, zodat bij latere wegenwerken (nieuwe bovenlaag) het aantal (wel versmalde) rijvakken nooit verminderd hoeft te worden.
Goed dat ik daar maar heel zelden kom...
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid899282/e313-wordt-na-de-zomer-vernieuwd-2.aspx
E313 wordt na de zomer vernieuwd
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Hopelijk gaat die oplapperij niet eeuwig voort... prutsers... :-X :(
-
-
Of hebben ze ondertussen lessen gevolg in Frankrijk (dacht ik toch?) waar ze op 1 nacht meer snelweg opnieuw aanleggen dan dat ze hier doen op een jaar?
Frankrijk, onze grootste afzetmarkt wat betreft geo-produkten :)
-
Na de zomer?
Pffft... In Nederland vervangt men 3 kilometer wegdek op een nacht tijd. De schade die er nu op de E313 bestaat kan men dus oplossen op pakweg drie nachten tijd.
Maar nee, in den Belgique gaan we per beschadiging eerst tweewekelijks koud asfalt storten en wat aanstampen, en dan na 9 maanden 3 weken lang de rechter rijstrook afsluiten zodat heel Limburg en zuiderkempen over ocharme 1 rijstrook naar huis of naar het werk mag.
-
“Of er opnieuw fluisterasfalt, een verbeterde versie van fluisterasfalt of beton gebruikt zal worden, wordt bestudeerd. Beton is veel sterker, maar geeft meer geluidsoverlast”
::)
Bestuderen wat fluisterasfalt teweegbrengt.
De om en bij de 40 slip en schuifpartijen omgeving Massenhoven met heel wat stoffelijke schades een drietal weken geleden is men blijkbaar al uit het oog verloren?
Idem dito op de Houtlaan te Wijnegem en Schilde. De A12 rr Bergen op Zoom en rr Antwerpen. Of men dat nu 100 maal bespreekt bij de wegbeheerder of niet de eindverantwoordelijken doen gewoon hun zin. En dan maar klagen dat België slecht scoort op gebied van letselongevallen.
De 46 ongevallen die we kenden op de verkeersknooppunt te Bertem rr Hasselt was enkel te wijten aan de slechte stroefheid van het wegdek. Betreft augustus 2005.
(http://img522.imageshack.us/img522/9180/16767421.jpg)
Heel wat eenzijdige ongevallen op verlichtingspalen door onder of overstuur. De schadebeelden riepen telkens vragen op. In die zin dat overdreven snelheid moeilijk in aanmerking was te nemen. Het oorzakelijk verband in deze eenzijdige ongevallen was volgens ons elders te zoeken. De verschillende snelheidsproeven die we in deze bocht uitvoerden was opmerkelijk.
Voldoende om het wegdek te bespreken ter ondersteuning van de WPR met verzoek tot stroefheidtesten. Het werkelijk oorzakelijk verband tot deze ongevallen kwam hierdoor aan het licht. Door de stroefheidtesten die we adviseerden om hierop een duidelijk beeld te krijgen was na de proeven bijzonder ondermaats.
(http://img402.imageshack.us/img402/3834/wpediane1.jpg)
Sindsdien gebeurden er geen noemenswaardige ongevallen meer na vernieuwing van de toplaag.
(http://img687.imageshack.us/img687/6561/1676743r11.jpg)
(http://img683.imageshack.us/img683/6985/16767491.jpg)
Ons bijkomend advies tot het ontnemen van de verlichtingspalen en te vervangen door één of twee lichtmasten kostte te veel geld. De werkzaamheden hiertoe waren te ingrijpend. We verwezen naar de lichtmasten op het grondgebied te Zaventem.
(http://img237.imageshack.us/img237/944/1676750r11.jpg)
(http://img109.imageshack.us/img109/7554/16767581.jpg)
(http://img690.imageshack.us/img690/6156/16767701.jpg)
(http://img683.imageshack.us/img683/3047/1676773r11.jpg)
(http://img237.imageshack.us/img237/619/1676775r11.jpg)
Het behoud van de open ruimte bood de bijkomende mogelijkheid dat er geen letselongevallen zouden plaatsvinden op vaste hindernissen. Ook het voorstel tot kreukelpalen was financieel niet haalbaar. En maar klagen dat België slecht scoort ivm het aantal zware en dodelijke ongevallen die op zijn allerminst zouden kunnen beperkt worden.
Indien de wegbeheerders de ongevalonderzoekers hun adviezen zouden opvolgen.
Helaas worden terreinwerkers niet geduld omdat de waarheid dikwijls elders te vinden is wat men niet graag hoort noch ziet.
De eigen verantwoordelijkheid komt hierdoor immers maar al te dikwijls aan het licht.
-
Marc, je mag er van denken wat je wilt, maar die bocht E40-E314, ik hou daar toch altijd flink mijne kak in hoor, zeker met de motor... Misschien lag daar vroeger een mooie stroeve toplaag op, maar tegenwoordig is dat afwisselend stroefheid en gladde teer...
-
Marc, je mag er van denken wat je wilt, maar die bocht E40-E314, ik hou daar toch altijd flink mijne kak in hoor, zeker met de motor... Misschien lag daar vroeger een mooie stroeve toplaag op, maar tegenwoordig is dat afwisselend stroefheid en gladde teer...
Die toplaag is in 2006 vernieuwd geweest. Zal eens opnieuw navraag doen wat het aantal ongevallen aldaar betreft. Is natuurlijk niet uitgesloten dat de stroefheid opnieuw ontoereikend is.
-
Of hebben ze ondertussen lessen gevolg in Frankrijk (dacht ik toch?) waar ze op 1 nacht meer snelweg opnieuw aanleggen dan dat ze hier doen op een jaar?
ik heb ettelijke jaren geleden in finland een weg van 12 km weten aanleggen in een WE
die weg ligt er nu nog
maar ook daar hebben ze geen winters als hier
en de vrachtwagens wegen daar ook maar 1.5 keer zoveel als hier
-
“Of er opnieuw fluisterasfalt, een verbeterde versie van fluisterasfalt of beton gebruikt zal worden, wordt bestudeerd. Beton is veel sterker, maar geeft meer geluidsoverlast”
::)
Bestuderen wat fluisterasfalt teweegbrengt.
De om en bij de 40 slip en schuifpartijen omgeving Massenhoven met heel wat stoffelijke schades een drietal weken geleden is men blijkbaar al uit het oog verloren?
fluisterasfalt heeft in belgië een dag of 5 per jaar nadelen (de eerste dagen van vorst)
de rest van de dagen heeft het enkel voordelen
-
“Of er opnieuw fluisterasfalt, een verbeterde versie van fluisterasfalt of beton gebruikt zal worden, wordt bestudeerd. Beton is veel sterker, maar geeft meer geluidsoverlast”
::)
Bestuderen wat fluisterasfalt teweegbrengt.
De om en bij de 40 slip en schuifpartijen omgeving Massenhoven met heel wat stoffelijke schades een drietal weken geleden is men blijkbaar al uit het oog verloren?
fluisterasfalt heeft in belgië een dag of 5 per jaar nadelen (de eerste dagen van vorst)
de rest van de dagen heeft het enkel voordelen
Maar toch meer dan voldoende om het aantal dodelijke ongevallen niet te doen beperken. Voornamelijk dan de eenzijidge ongevallen op verlichtingspalen, bomen, duikers, grachten of brugpijlers.
-
(http://img402.imageshack.us/img402/3834/wpediane1.jpg)
En dan zouden ze verschieten dat er ongelukken gebeuren, met zo een knappe vrouw op de pechstrook... :D
-
Pffft... In Nederland vervangt men 3 kilometer wegdek op een nacht tijd. De schade die er nu op de E313 bestaat kan men dus oplossen op pakweg drie nachten tijd.
Als ze er in Frankrijk eens in vliegen doen ze gemiddeld 7km (3rijstroken+pechstrook) in 1 nacht.
Meerdere keren gezien hoe ze in Juli in 3à4 weken tijd de volledige afstand doen tussen Arras (Lille) en Senlis (Parijs) en in Augustus doen ze dan de andere richting en overdag merkt je daar weinig of niks van.
Ook 1 keer mijn kilometerteller in de gaten gehouden op dinsdag avond op de Franciliëne (grote ring rond Parijs).
Er was 12 kilometer afgezet en de 4x4 werd teruggebracht (enkel 's nachts) op 2x2 (alles moest op 1 kant).
Toen ik er op woensdagmorgen om 5 uur opnieuw langs kwam waren ze de asfalteermachines aan het opladen en waren ze (in looppas) nog de laatste paar honderd meter witte lijnen aan het aanbrengen op de 4 rijstroken én pechstrook.
-
Sindsdien gebeurden er geen noemenswaardige ongevallen meer na vernieuwing van de toplaag.
Zoiets als de beruchte indaverbocht sinds de nieuwe toplaag rechts ...
Alleen is het nu eerst even remmen voor de flitspaal, en dan gas er op en nog even snel door de bocht als voordien ...
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.