Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Voertuig- en rijtechnieken => Topic gestart door: jo op maandag 16 november 2009 - 18:37:22
-
:-X
-
Het rare ervan is dat wat zij eet ons zwaar op de maag ligt :-X
Ik weet nu niet hoe het er in de stad aan toe gaat, maar hier bij ons hebben de meeste bedrijven het "just in time" systeem (meestal just to late) en als men dus om 16 uur in de namiddag een auto in elkaar vijst moet je niet afkomen met deze delen midden in de nacht (niet de nacht erna maar ook niet de nacht ervoor) ;)
En het mag dan best zijn dat wij niet in de stad zitten maar dat deze delen wel van een stad moeten komen ???
-
:-X
-
-
:-X
-
Maar voor productiereeksen..
Dat is ook geen probleem, hé: de productie pesten we hier toch buiten :-\
-
En dan lekker incasseren bij diegenen die de rij en rusttijden niet meer kunnen respecteren, wat nu al bijna onmogelijk is.
Bij de 1 laden en lossen overdag en bij de ander enkel 's nachts.
Nu, in die zin heeft ze wel een punt dat de laad en lostijden veel te eng geworden zijn en dit in samenhang met steeds minder mogen/kunnen rijden en de steeds toenemende files.
Als je het mij vraagt zouden ze die "just in time to die" moeten verbieden. De chauffeurs moeten al risico's genoeg nemen om ter plaatse te geraken.
...
Ja bewaking, 11.5€/u en zorg maar dat je er geraakt....., hoop doet zotten in vreugde leven heb ik die mannen geantwoord.
Velen zouden nochtans erg gelukkig zijn met dergelijk loon.
-
en voor het winkelpersoneel
na weekendwerk nu ook nachtwerk
ze zullen blij zijn
-
Er zijn al steden en gemeenten die vrachtwagenbestuurders viseren. Door verbod op te leggen dat tijdens de daguren leveringen plaatsvinden.
En dan lekker incasseren bij diegenen die de rij en rusttijden niet meer kunnen respecteren, wat nu al bijna onmogelijk is.
Door de strenge rij en rusttijden heeft men een bijkomend gevaar opgeworpen. Regelmatig merkt men op de Brusselse Ring ter hoogte van Zaventem bv dat vrachtwagenbestuurders zich op de pechstroken plaatsen om de rusttijd te respecteren. Om op die wijze niet in overtreding te worden genomen. Groot tekort aan vrachtwagenbestuurders omdat het vermoedelijk een toffe job is. Ik hoef jou niet te zeggen dat de vrachtwagenbestuurder steeds de speelbal is tussen werkgever en cliënteel.
-
Ik doe nog steeds niets liever dan met een voertuig rijden maar de job op zich is om van te kotsen.
-
Ik doe nog steeds niets liever dan met een voertuig rijden maar de job op zich is om van te kotsen.
Zeker als men weet dat dit ondergewaardeerd beroep van niemand steun bekomt. De portiers en arbeidersmentaliteit op heel wat fabrieken ook kennende...