Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: Rafael op donderdag 07 januari 2010 - 09:32:01
-
-
Zwakke weggebruikers mogen zogezegd toch alles, zijn zogezegd toch altijd "in hun recht", en bij een ongeval is het toch telkens weer de autobestuurder die het mag komen uitleggen.
Die verkeerspolitiek werpt intussen volop zijn rotte vruchten af ...
-
Die verkeerspolitiek werpt intussen volop zijn rotte vruchten af ...
't Zullen mispels zijn ;D
-
Zwakke weggebruikers = zwak in het hoofd
-
Hier nog een zwakke weggebruiker...
http://video.vol.at/video/35388/polizei-schockiert-mit-horror-crash-video
Kategorien:
Dieses schockierende Video hat die Hamburger Polizei freigegeben. Sie will damit rasenden Bikern ins Gewissen reden.
-
In de krant leest men geregeld: fietser werd aangereden.
Zou het in vele gevallen niet net andersom zijn? Fietser verleent geen voorrang en rijdt auto aan.
-
In de krant leest men geregeld: fietser werd aangereden.
Zou het in vele gevallen niet net andersom zijn? Fietser verleent geen voorrang en rijdt auto aan.
Zo is het maar al te vaak.
En niet enkel bij fietsongevallen.
-
In de krant leest men geregeld: fietser werd aangereden.
Zou het in vele gevallen niet net andersom zijn? Fietser verleent geen voorrang en rijdt auto aan.
Meestal staat er iets dergelijks als: "Auto grijpt fietser". Sommige journalisten denken echt dat auto's handjes hebben...
-
Hier nog een zwakke weggebruiker...
http://video.vol.at/video/35388/polizei-schockiert-mit-horror-crash-video
Kategorien:
Dieses schockierende Video hat die Hamburger Polizei freigegeben. Sie will damit rasenden Bikern ins Gewissen reden.
typisch geval van ge rijdt naar waar ge kijkt
had hij gewoon rechtdoor gereden was er geen probleem
-
Of zoals deze (http://ttm.nl/nieuws/id26894-bestuurder-onthoofd-door-wissellaadbak.html). Je kijkt niet waar je rijd.
Wat het uiteraard niet goedpraat om zomaar die wissellaadbak op straat te zetten.
Soms heb je 2 "zwakke weggebruikers" nodig voor zware ongevallen.
-
typisch geval van ge rijdt naar waar ge kijkt
had hij gewoon rechtdoor gereden was er geen probleem
Bij zulke ongevallen is voorzichtigheid geboden om alleen verkeerde kijktechniek in aanmerking te nemen, Sniper. Meermaals blijkt uit verder onderzoek dat er andere elementen daarvoor in aanmerking komen.
-
Hier nog een zwakke weggebruiker...
http://video.vol.at/video/35388/polizei-schockiert-mit-horror-crash-video
Kategorien:
Dieses schockierende Video hat die Hamburger Polizei freigegeben. Sie will damit rasenden Bikern ins Gewissen reden.
typisch geval van ge rijdt naar waar ge kijkt
had hij gewoon rechtdoor gereden was er geen probleem
Ik denk dat hij iets te laat remde en in reflex moest kiezen voor of achter de auto... wat doet die autobestuurder ? plots toch nog stoppen, plots gas indrukken ? focussering auto.... en dan nog: reactietijd + noodremmen én uitwijken op een moto... en dat op geschatte 50 m toen de motorrijder wslk de auto pas zag (de koplamp zeker)
"Had" de overstekende auto meer zijn gas ingeduwd wslk ook niet..., maar die autobestuurder keek al naar zijn rijrichting...
Zo zie je maar dat men met sneller rijden/oversteken-kp ongevallen kan vermijden, maar aan de andere kant onaangepast veel te snel rijden (naar kp) het ongevalrisico verhoogt.
Heb met een link dan uitgerekend dat als hij met 50 kmh botste en als hij voordien 25 m remde aan 8 m/sec² =
hij -daar op 50 m- 90,54 kmh reed... , en als uiteindelijk resultaat onderaan: vermijdbaarheidssnelheid : 79,26 kmh...
totale reactietijd : (0,8 + 0,2) = 1 sec of 25,07 m zonder enige remwerking.
(ingeven)
Kollisionsgeschwindigkeit: 50 km/h of 13,89 m/s
Bremsweg: 25 m
Verzögerung: 8 m/s²
Schwelldauer 0,2 s
Reaktionszeit 0,8 s
___________________________
Ausgangsgeschwindigkeit: 90,54 km/h of 25,15 m/s
Bremsweg / Zeit: 25 m / 1,31 s
Schwellphase Weg / Zeit 4,95 m / 0,2 s
Reaktionsweg / Zeit 20,12 m / 0,8 s
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Reaktionsposition Weg/Zeit 50,07 m / 2,31s
___________________________
Vermeidbarkeitsgeschwindigkeit 79,26 km/h of 22,02 m/s
http://www.unfall-analyse.info/bremsweg.php
Is maar een "als-vb"... :-\
Reed de moto een stuk meer rechts dan... ;)
-
En daarbij op het linker rijvak en met grootlichten in een lichte bocht.
Te laat kunnen zien en door het grootlicht moeilijker afstand en snelheid kunnen inschatten (zeker bij zo'n hoge snelheid).
-
En daarbij op het linker rijvak en met grootlichten in een lichte bocht.
Grootlicht ? Hoe ziet ge dat ? die lichten schijnen ook niet hoger of anders als de andere voertuigen (normale lichtvlek vlak voor de moto).
(video vergroten)
Hij had mss beter zijn grootlicht aan gehad, wie weet.
-
:-X
-
En daarbij op het linker rijvak en met grootlichten in een lichte bocht.
Grootlicht ? Hoe ziet ge dat ? die lichten schijnen ook niet hoger of anders als de andere voertuigen (normale lichtvlek vlak voor de moto).
Grootlicht heeft niet veel meer licht op de grond voor je, wel in de verte.
Kijk eens bovenaan tussen de bomen naar de lichtflits die passeert en dan naar de voertuigen die achter komen van aan de vorige verkeerslichten. ;)
-
Of zoals deze (http://ttm.nl/nieuws/id26894-bestuurder-onthoofd-door-wissellaadbak.html). Je kijkt niet waar je rijd.
Donkere bache, zonder enige signalisatie, op poten dus je lichten schijnen er gewoon onderdoor ...
-
Of zoals deze (http://ttm.nl/nieuws/id26894-bestuurder-onthoofd-door-wissellaadbak.html). Je kijkt niet waar je rijd.
Donkere bache, zonder enige signalisatie, op poten dus je lichten schijnen er gewoon onderdoor ...
Klopt, echter wel voorzien van een gevarendriehoek wat een konijn, hert, everzwijn, gekanteld voertuig, omgevallen boom en menig andere obstakels niet hebben heeft je daarom nog geen groen licht om er tegen te rijden (tenzij je met zelfmoordneigingen zit).
Waarmee ik het crimineel gedrag van die vrachtwagenbestuurder helemaal NIET wil goedpraten in de eerste plaats.
Ik lijk me niet de geschikte persoon om jou de desbetreffende wetten te dicteren Inazuma. ;)
-
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.0.html
-
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.0.html
??
-
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.0.html
??
Zwakke weggebruikers mogen zogezegd toch alles, zijn zogezegd toch altijd "in hun recht", en bij een ongeval is het toch telkens weer de autobestuurder die het mag komen uitleggen.