Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jozef op zaterdag 09 januari 2010 - 16:36:21
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik aan het einde van een eenrichtingsstraat linksaf wil slaan, moet ik mij daar uiterst links opstellen. Heel veilig als er op dat ogenblik in tegengestelde richting een fietser die straat ingedraaid komt!
-
-
En deze borden moeten er staan:
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art67#67.4.1e
Wat is met verblinding van die fietsers ? (rechterkant hoger afgestelde lichten van auto´s)
Wat met links geparkeerde auto´s op die eenrichtingswegen die daar moeten vertrekken ?
Ik ken het van de kleine ring (vest) Peer, want daar is het al heel lang zo.
Daar liggen aan 2 kanten fietssuggestiestroken.
-
:-X
-
ook zijn veel van de onlangs heraangelegde eenrichtingsstraten niet breed genoeg om fietsers van beide kanten te laten rijden
een auto moet immers 1 mtr laten tss hemzelf en de fietser
op een straat van 3 mtr is dat dus onmogelijk
het zou dus pas mogen vanaf een straatbreedte van 4 mtr (auto 2mtr, 1 mtr tss, fiets 1 mtr)
-
De autobestuurders zien de fietsers naderen
Vooral als je aan de linkerkant geparkeerd staat en terug wil vertrekken. BIVV laat dus duidelijk blijken dat ze geen verkeersinzicht hebben, noch enig gevoel wat verkeersgevaarlijk is. Belgissch Instituut voor VerkeersVerneuking.
-
Wat met links geparkeerde auto´s op die eenrichtingswegen die daar moeten vertrekken ?
en
Vooral als je aan de linkerkant geparkeerd staat en terug wil vertrekken.
Inderdaad.
Michel, Kunde en ik zijn oud genoeg om nog de tijd gekend te hebben toen je overal links of rechts ten opzichte van je rijrichting mocht parkeren.
Later hebben ze, behalve in eenrichtingsstraten, de verplichting ingevoerd om rechts ten opzichte van je rijrichting te parkeren, teneinde het gevaar van het niet waarnemen van een tegenligger bij het verlaten van een parkeerplaats die links ten opzichte van je rijrichting ligt, te vermijden.
Nog later zijn ze dat gevaar opnieuw gaan invoeren door fietsers toe te staan in bepaalde eenrichtingsstraten (en volgens de meeste fietsers in alle eenrichtingsstraten) in de voor andere bestuurders verboden rijrichting te rijden.
BIVV laat dus duidelijk blijken dat ze geen verkeersinzicht hebben, noch enig gevoel wat verkeersgevaarlijk is. Belgissch Instituut voor VerkeersVerneuking.
Heeft het BIVV ooit al iets anders gedaan? Het is louter de PR dienst van de FOD Mobiliteit en Vervoer. Wordt morgen het verkeersreglement gewijzigd en moet je bij groen licht stoppen en mag je bij rood licht doorrijden, dan zal het BIVV daar de voordelen van opsommen. Wordt het overmorgen opnieuw omgekeerd, dan zal het BIVV ook van die wijziging de voordelen opsommen.
Maar wie komt op voor het BIVV? Juist, de verantwoordelijken van andere sites die beweren begaan te zijn met de verkeersveiligheid, doch van hun eerste leugen niet gebarsten zijn.