Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: Rafael op zaterdag 27 februari 2010 - 10:54:45
-
-
De voetgangers zullen het wel weten, en gaan ze nog korter voor de aankomende auto´s oversteken.
Auto´s gaan op hun beurt mogelijk nog minder tussenafstand laten zodat de voetgangers er niet meer tussen kunnen ;D
Ik vind het als voetganger ambetant als iemand zo traag aankomt, als hij vlotter aankomt kan ik er sneller achter door...
-
-
Trager, trager, trager, ... tot inderdaad alles stil staat.
Snelheicontroles worden zo binnenkort ook buiten proportie lukratief .
Binnenkort kan de Brusselse overheid dan weer gaan zeuren over de luchtvervuiling, die men zelf nog verhoogt door de invoering van een zone 30.
-
Bekijk vooral dit diagram van roetdeeltjes en ge weet het wel, kan zelfs ver
drieviervoudigen.
http://www.motorlexikon.de/?I=2602
Alle emissies:
onderste grafiek: Schwärzungszahl = evenredig met roetdeeltjes ; ook andere grafieken
(http://www.motorlexikon.de/img.php4?fotos/gross/K/K34.jpg)
Bild K34 Partikelemissionen (DI-TCI Dieselmotor)
Für Dieselfahrzeuge sind zusätzlich die Partikelemissionen gesetzlich limitiert. Eine gebräuchliche Messgröße zur Beurteilung der Partikelemission von Dieselmotoren ist die Schwärzungszahl nach Bosch. Die erhöhten Schwarzrauchwerte im emissionsrelevanten Kennfeldbereich (Bild K34) weisen auf den Zusammenhang zwischen der Partikelbildung und AGR hin und dieser auf den bekannten Zielkonflikt zwischen NOx- und Partikelemissionen. Außerhalb des mit AGR abgestimmten Kennfeldbereichs ist das Niveau der Schwärzungszahlen auf relativ niedrigem Niveau. Dieses steigt jedoch im volllastnahen Bereich, und hier insbesondere bei niedrigen Drehzahlen, wegen der dort vorherrschenden geringeren Luftzahlen wieder signifikant an.
link naar verbruiksdiagram, diesel tdi onderaan
http://www.motorlexikon.de/?I=2604
(http://www.motorlexikon.de/img.php4?fotos/gross/K/K36.jpg)
Bild K36 Verbrauchskennfelder (DI-TCI Dieselmotor)
Ofwel verbruiksverhogend als ge 1 of 2 versnellingen lager moet, ofwel tot 400 % meer fiijnstof als ge te ondertoerig rijdt (veel te weinig lucht omdat de turbodruk helemal niet opgebouwd is), en dat in 3 of 4e versnelling... wurglg...
Verbruik valt enigzins nog mee - bij de diesel toch - , maar wie gaat met een turbodiesel 30 kmh in 2e versnelling rijden ?
Pest of cholera... jaja smogalarm...
verbruiksgrafiek (zuinige) turbo-benzine naargelang versnelling:
ca. 40-50 % verschil tussen 2e of 3e versnelling bij ~ 30 kmh :
http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/112/8052/10285776/90kw-verbrauchskurven-1445.jpg
-
En we gaan lustig door tot we stil staan :)
Zo rond het jaar 2000 hoorde ik een of andere ge-interviewde slimmerik op de radio zeggen dat we dringend iets moesten doen aan het verkeersinfarct, want anders zouden we tegen 2010 allemaal stilstaan.
Hij heeft woord gehouden, ze hebben er tijdens die 10 jaar werkelijk alles aan gedaan om het boeltje te laten vastlopen. Dan kunnen ze immers nog meer met het beschuldigende vingertje naar de stoute auto(mobilist) wijzen. :'(
En dan hebben ze een excuus om maatregelen te treffen die hen veel geld opleveren, en ze krijgen dan nog de steun van de bevolking ook. De werkende minderheid wordt uitgeperst om de profiteurs te voeden, ze worden gekoejoneerd langs alle kanten en verder moeten ze hun bek houden, zo gaat het hier
-
De automobilist ontmoedigen, ontmoedigen en nog eens ontmoedigen. Zoals in Antwerpen. Enkel inrichtingsstraten, wandelstraten en verboden zones voor auto's. Op een wijze dat men hoopt dat men het openbaar vervoer zou nemen. Openbaar vervoer waarbij de tramstellen om de haverklap een defect krijgen. Een vervoer dat men kan vergelijken zoals varkens die op mekaar gepropt worden. Waar trams, in mindere mate, aan isolators hun petto's verliezen. Niet alleen voor autosnelwegen hoeft men naar het buitenland. Ook op gebied van ordentelijk en voorbeeldig openbaar vervoer kan men lessen trekken in het buitenland. Met dien verstande dat men ook de infrastructuur zeer grondig zal moeten herinrichtingen. Als voetganger dien je dan in de wandelstraten op te letten dat je er heelhuids uitkomt. Eveneens door bollige en scherpe ongehoorde infrastructuur. En best nog op vele plaatsen dat je u voorziet van krepizolen. Om u zelf te behoeden voor valpartijen. Verder kan men best de handtassen die men draagt langs de muurzijde van woningen dragen. Alhoewel er in Antwerpen en omstreken er helemaal niets aan de hand is met de criminaliteit, hebben bejaarden nog de grote kans om zonder handtas thuis te komen.
Voor het overige, de bestuurders uitmelken aan parkeerplaatsen om de feestelijkheden te spijzen op het Stradhuis.
-
Verbruik valt enigzins nog mee - bij de diesel toch - , maar wie gaat met een turbodiesel 30 kmh in 2e versnelling rijden ?
Ik.
In 3de (van 5) gaat die eigenlijk al te snel en is er dus ook geen mogelijkheid om snelheid te minderen op de motor.
Op mijn doorsnee woon-werk / woon-vrienden trajecten zijn de weinige kilometers die ik in de stad doe, grotendeels in een zone 30, wel de kilometers die mijn gemiddeld verbruik telkens weer omhoog jagen.
Die 4 à 5 km in stadsverkeer weer rechtzetten, kost me de andere 90-95 km van mijn woon-werk traject ...
-
Verbruik valt enigzins nog mee - bij de diesel toch - , maar wie gaat met een turbodiesel 30 kmh in 2e versnelling rijden ?
Ik.
In 3de (van 5) gaat die eigenlijk al te snel en is er dus ook geen mogelijkheid om snelheid te minderen op de motor.
Op mijn doorsnee woon-werk / woon-vrienden trajecten zijn de weinige kilometers die ik in de stad doe, grotendeels in een zone 30, wel de kilometers die mijn gemiddeld verbruik telkens weer omhoog jagen.
Die 4 à 5 km in stadsverkeer weer rechtzetten, kost me de andere 90-95 km van mijn woon-werk traject ...
In 2e 30 kmh is nog altijd het beste voor het milieu, alhoewel je daar wslk ook ca 1300-1400 t/min draait en amper turbodruk hebt, maar toch voldoende om de motor aan te voelen.
In 3e zou het erger zijn (voor de meeste middenklasse t-diesels rond de 100 kW)
Met mijn benzine (zuiger) rij ik 30 in 3e.
-
Dat probleem met de versnellingen had ik 18 jaar geleden al toen ik met de eerste begrensde oplegger reed.
Dat voertuig had 350PK en, zoals de meeste opleggers, 16 versnellingen waarvan ik van toen af aan er maar 15 meer kon gebruiken.
In 16e versnelling verloor die gewoon terrein op een vlakke weg, ging het verbruik de hoogte in en ging er een zwarte rookwolk achter me.
Ik heb maanden aan een stuk echt schrik gehad om achter het stuur te kruipen.
Sindsdien heeft men dan alle versnellingsbakken moeten aanpassen met minder versnellingen.
KASSAKASSA.
-
In 2e 30 kmh is nog altijd het beste voor het milieu, alhoewel je daar wslk ook ca 1300-1400 t/min draait en amper turbodruk hebt, maar toch voldoende om de motor aan te voelen.
1750-1800 tpm.
-
Ik rij daar geregeld in het hartje van Brussel gelegen binnen de kleine ring waar nu de zone 30 komt.
Je kan daar eigenlijk nooit veel sneller dan 30 rijden, door de drukte en de vele zijstraatjes met VVR.
Op sommige plaatsen misschien, zoals aan de Nationale Bank of voor het Koninklijk Paleis aan de Koninklijke tuin maar dat is zeldzaam.
Het heeft eigenlijk geen nut om die borden te plaatsen want een normaal bestuurder rijdt niet veel sneller dan 30 a 40 maximum, alleen wegpiraten en voorrangnegeerders halen hogere snelheden.
-
Ik rij daar geregeld in het hartje van Brussel gelegen binnen de kleine ring waar nu de zone 30 komt.
Je kan daar eigenlijk nooit veel sneller dan 30 rijden, door de drukte en de vele zijstraatjes met VVR.
Op sommige plaatsen misschien, zoals aan de Nationale Bank of voor het Koninklijk Paleis aan de Koninklijke tuin maar dat is zeldzaam.
Het heeft eigenlijk geen nut om die borden te plaatsen want een normaal bestuurder rijdt niet veel sneller dan 30 a 40 maximum, alleen wegpiraten en voorrangnegeerders halen hogere snelheden.
Een maat voor niks dus, maar "ze doen toch iets aan de verkeersveiligheid !"
-
Ik rij daar geregeld in het hartje van Brussel gelegen binnen de kleine ring waar nu de zone 30 komt.
Je kan daar eigenlijk nooit veel sneller dan 30 rijden, door de drukte en de vele zijstraatjes met VVR.
Op sommige plaatsen misschien, zoals aan de Nationale Bank of voor het Koninklijk Paleis aan de Koninklijke tuin maar dat is zeldzaam.
Het heeft eigenlijk geen nut om die borden te plaatsen want een normaal bestuurder rijdt niet veel sneller dan 30 a 40 maximum, alleen wegpiraten en voorrangnegeerders halen hogere snelheden.
Een maat voor niks dus, maar "ze doen toch iets aan de verkeersveiligheid !"
Idd, en eens 30 kmh geldig is, is men vanaf 37 kmh officieel wegpiraat en kan men bestraft worden met een snelheidsboete.
Vanaf 67 kmh met intrekking rijbewijs...
Behalve fietsers en bromfietsers en ... die zijn moeilijk "te pakken".
Stad Gent heeft ook iets aan de verkeersveiligheid gedaan, vele 30 kmh en zone 30 ingevoerd en geschatte > 40 flitspalen gezet.
Wat de stad Charleroi juist gedaan heeft weet ik niet, ik denk niets... behalve dan de schoolzone´s 30 die algemeen verplicht ingevoerd werden vanaf september 2005...
Aan de statistische evolutie van letselongevallen kan men het dan zien ;D
jaar Gent Charleroi
2001 : 1374 1008
2002 : 1562 986
2003 : 1678 965
2004 : 1735 891
2005*: 1729 852 *sept 2005: schoolzones 30 verplicht ingevoerd voor Be, Charleroi had wat vertraging**
2006 : 1764 850
2007 : 1861 892* *Charleroi: eerste 2 flitsplaatsen ergens in 2006
of http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1767.msg17097.html#msg17097
bron: http://flits.bnet.be/flitspalen/overzicht.jsp?prov=5#
** Charleroi: la zone 30 kms/h "Abords Ecole" (http://www.charleroi.be/SiteResources/Data/Templates/1Template1-btn--DocID-3582-v1ID--RevID--level1--level2--level3--level4--listerep-.htm)
-
Idd, en eens 30 kmh geldig is, is men vanaf 37 kmh officieel wegpiraat en kan men bestraft worden met een snelheidsboete.
Vanaf 67 kmh met intrekking rijbewijs...
51 km/u , en als de rechter het op de spits drijft, al vanaf 51 km/u gemeten ipv 51 km/u na correctie (of 57 gemeten) ...
-
-
Idd, en eens 30 kmh geldig is, is men vanaf 37 kmh officieel wegpiraat en kan men bestraft worden met een snelheidsboete.
Vanaf 67 kmh met intrekking rijbewijs...
51 km/u , en als de rechter het op de spits drijft, al vanaf 51 km/u gemeten ipv 51 km/u na correctie (of 57 gemeten) ...
Idd, enkel bij "zeer ongunstige klim. toestand én zicht <100m" neem ik aan.
Als de radar én flits tenminste nog goed werkt bij die weerstoestand... ;D
http://www.wegcode.be/snelheidsovertreding.php
-
Idd, en eens 30 kmh geldig is, is men vanaf 37 kmh officieel wegpiraat en kan men bestraft worden met een snelheidsboete.
Vanaf 67 kmh met intrekking rijbewijs...
51 km/u , en als de rechter het op de spits drijft, al vanaf 51 km/u gemeten ipv 51 km/u na correctie (of 57 gemeten) ...
Idd, enkel bij "zeer ongunstige klim. toestand én zicht <100m" neem ik aan.
In alle omstandigheden.
De rechter is enkel beperkt door de wet, en de wet voorziet de mogelijkheid tot verval van het recht tot sturen vanaf 51 km/u .
Op de wegcode pagina wordt dit dan gezien als "facultatief" .
Artikel 38
§ 1. De rechter kan het verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig uitspreken :
3°bis indien hij veroordeelt wegens het overschrijden van de toegelaten maximumsnelheid bepaald in de reglementen uitgevaardigd op grond van deze gecoördineerde wetten, op basis van artikel 29,§ 3, wanneer :
* de toegelaten maximumsnelheid met meer dan 30 kilometer per uur en hoogstens 40 kilometer per uur overschreden wordt, of :
* de toegelaten maximumsnelheid met meer dan 20 kilometer per uur en hoogstens 30 kilometer per uur overschreden wordt in een bebouwde kom, in een zone 30, schoolomgeving, erf of woonerf.
-
Niet vergeten dat de 6km/u marge een technische marge is die het parket zichzelf heeft gegeven. De rechter is niet gebonden aan die technische marge, en die mag je vrolijk een straf uitspreken op de gemeten snelheid zonder aftrek van de technische marge.
-
Niet vergeten dat de 6km/u marge een technische marge is die het parket zichzelf heeft gegeven.
De technische marge komt voort uit de technische vereisten die opgelegd worden bij de goedkeuring van de toestellen.
-
Op de wegcode pagina wordt dit dan gezien als "facultatief" .
Ach so, nu zie ik het, het befaamde "niet verplicht".
Gebeurt dat eigenlijk regelmatig zoiets ? Weet je meer ?
Ik neem aan dat zoiets (enkel) bij hardnekkige recidivisten voorkomt, maar ik vrees dat zulke lijstjes niet bijgehouden worden...
"Gehaaste bussen" vegen ook (dikwijls) hun voeten aan die 30 kmh bvb...
(zeker niet minder als de ´eigenlijk veel minder gevaarlijke´ auto´s...)
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GPKUV02F
Bussen rijden te snel door Zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
http://nieuwsblad.typepad.com/leuven/2008/03/rijdt-de-bus-te.html
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
::)
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DB2EOOBR 2009
'De auto's en vooral de bussen rijden altijd te snel door onze straat'
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Zover is het al gekomen... :-\
-
Nog even en ook de bussen worden gepest ;D
Misschien dmv drempels op de busstroken ? 8)
-
Nog even en ook de bussen worden gepest ;D
Misschien dmv drempels op de busstroken ? 8)
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
<Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Logisch: bussen behoeven maar enkele kmh restsnelheid om onvoorzichtige kinderen * ... ... ... * :-X * knip censored * ;)
Voor trams -op niet-aparte sporen- gaan die drempels mss ook. ;D
Aja, trams vallen niet onder de zone 30, die zijn ongevaarlijk en remmen fantastisch ... ;D :-X
Wat vindt Antwerpen eigenlijk van een volledige zone 30 in de binnenstad ?
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/district-blokkeert-uitbreiding-zone-30-in-stad.aspx?cmt=all
Antwerpen blokkeert uitbreiding zone 30
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
Ach so, nu zie ik het, het befaamde "niet verplicht".
Gebeurt dat eigenlijk regelmatig zoiets ? Weet je meer ?
Verval kan vanaf 51 km/u en gebeurt ook, ja.
Ik weet al zeker van 1 die met de motor zijn rijbewijs kwijtgespeeld is voor 51 km/u (na correctie) in de BBK.
Er zijn rechters die de technishe marge niet toepassen (redenering : toestel correct bediend door opgeleide agent, geeft correct resultaat)
Dat is indertijd nog aan bod geweest iets nadat men daarmee begon.
"Gehaaste bussen" vegen ook (dikwijls) hun voeten aan die 30 kmh bvb...
Die weten ook wel waar er geflitst wordt in de zones 30 - op voldoende lange rechte stukken ...
HEVERLEE - De bussen van De Lijn rijden te snel door Heverlee-centrum. Dat concluderen de buurtbewoners nadat ze zelf snelheidsmetingen uitvoerden. Volgens de bewoners lappen bijna alle chauffeurs de zone dertig aan hun laars.
Dat is zo ongeveer standaard-gedrag bij De Lijn. Wie de zone 30 naleeft is een uitzondering.
Heb zelf al in de bus gezeten die boven de 50 reed (ik zag door waar ik zat zelfs nog een lagere aanduiding op de tacho) , in zone 30, aan 2 vlak bij elkaar gelegen scholen (1 kleuterschool ...)
Want ook de bussen maken de mensen wakker 's avonds laat en 's morgens vroeg.
Dat is hier voor de deur niet anders.
Ofwel vlegen ze ineens over het verhoogde KP hier wat verder ; ofwel is het eerst stevig remmen, om dan nadien weer stevig op het gas te gaan .... en 150m verder desnoods weer te remmen .
,,De metingen van De Lijn zijn ongetwijfeld exacter dan de onze'', beseffen de bewoners, ,,maar ze vonden plaats ter hoogte van de halte Middelweg waar sowieso de bussen vertragen.''
Zo verdoezelt De Lijn de echte cijfers natuurlijk ... meet dat ergens waar geen haltes zijn en ze op dreef kunnen komen, en er zullen er weinig onder de 45 blijven.
Elke buschauffeur van De Lijn waarmee ik de afgelopen jaren ben meegereden, heeft voldoende overtredingen gedaan om onmiddellijk zijn rijbewijs in te trekken ... het gaat dan om een traject van 5 km met lijn 550 .
In Leuven hebben drie chauffeurs van De Lijn een rijverbod van acht dagen gekregen omdat ze aan de Naamsepoort en de Naamsesteenweg geflitst werden toen ze een rood licht negeerden.
Hier staan geen camera's aan de lichten in het centrum ...
-
Nog even en ook de bussen worden gepest ;D
Die bussen - met geregeld dubieuze remmen door manklopend onderhoud - zijn een veel groter gevaar dan een personenwagen aan dezelfde snelheid.
-
Nog even en ook de bussen worden gepest ;D
Die bussen - met geregeld dubieuze remmen door manklopend onderhoud - zijn een veel groter gevaar dan een personenwagen aan dezelfde snelheid.
Dat is wel niet correct hé wat je nu zegt ;D
Shame on you ;)
-
Als ge van gevaarlijke bussen en zone 30 spreekt... :-X :(
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2160.msg23444.html#msg23444
http://www.gva.be/antwerpen/lier/kind-in-levensgevaar-na-aanrijding-door-lijnbus.aspx
Kind zwaargewond na aanrijding door Lijnbus.
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het is overigens niet lijn 55, maar 550 , mijn favoriete buslijn ...
[/qKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.an gevaarlijke bussen en zone 30 spreekt... :-X :(
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2160.msg23444.html#msg23444
http://www.gva.be/antwerpen/lier/kind-in-levensgevaar-na-aanrijding-door-lijnbus.aspx
Kind zwaargewond na aanrijding door Lijnbus.
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het is overigens niet lijn 55, maar 550 , mijn favoriete buslijn ...
[/qKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.an gevaarlijke bussen en zone 30 spreekt... :-X :(
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2160.msg23444.html#msg23444
http://www.gva.be/antwerpen/lier/kind-in-levensgevaar-na-aanrijding-door-lijnbus.aspx
Kind zwaargewond na aanrijding door Lijnbus.
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het is overigens niet lijn 55, maar 550 , mijn favoriete buslijn ...
[/qKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.an gevaarlijke bussen en zone 30 spreekt... :-X :(
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2160.msg23444.html#msg23444
http://www.gva.be/antwerpen/lier/kind-in-levensgevaar-na-aanrijding-door-lijnbus.aspx
Kind zwaargewond na aanrijding door Lijnbus.
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het is overigens niet lijn 55, maar 550 , mijn favoriete buslijn ...
[/qKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.an gevaarlijke bussen en zone 30 spreekt... :-X :(
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2160.msg23444.html#msg23444
http://www.gva.be/antwerpen/lier/kind-in-levensgevaar-na-aanrijding-door-lijnbus.aspx
Kind zwaargewond na aanrijding door Lijnbus.
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het is overigens niet lijn 55, maar 550 , mijn favoriete buslijn ...
[/qKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.an gevaarlijke bussen en zone 30 spreekt... :-X :(
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2160.msg23444.html#msg23444
http://www.gva.be/antwerpen/lier/kind-in-levensgevaar-na-aanrijding-door-lijnbus.aspx
Kind zwaargewond na aanrijding door Lijnbus.
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het is overigens niet lijn 55, maar 550 , mijn favoriete buslijn ...
[/qKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.an gevaarlijke bussen en zone 30 spreekt... :-X :(
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2160.msg23444.html#msg23444
http://www.gva.be/antwerpen/lier/kind-in-levensgevaar-na-aanrijding-door-lijnbus.aspx
Kind zwaargewond na aanrijding door Lijnbus.
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het is overigens niet lijn 55, maar 550 , mijn favoriete buslijn ...
[/qKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.an gevaarlijke bussen en zone 30 spreekt... :-X :(
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2160.msg23444.html#msg23444
http://www.gva.be/antwerpen/lier/kind-in-levensgevaar-na-aanrijding-door-lijnbus.aspx
Kind zwaargewond na aanrijding door Lijnbus.
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het is overigens niet lijn 55, maar 550 , mijn favoriete buslijn ...
[/qKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.