Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jozef op donderdag 04 maart 2010 - 14:08:32
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
:o ??? :'(
-
-
Gewoon gezond verstand gebruiken.
[...]
Ach, het liep al mis in mijn eerste zin.
;D ;D ;D
-
De bepaling van die minimum afstand van 1 meter lijkt mij overbodig, want er zijn al de artikelen 7.2 en 7.3:
AR 7.2. De weggebruikers moeten zich zo gedragen op de openbare weg dat ze geen hinder of gevaar veroorzaken voor de andere weggebruikers, [...]
AR 7.3. Het is verboden het verkeer te hinderen [...] door voorwerpen [...] te plaatsen, achter te laten [...]
In Duitsland is er geen minimum afstand bepaald. Daar valt men terug op de Grundregeln:
§1 (2) Jeder Verkehrsteilnehmer hat sich so zu verhalten, daß kein Anderer geschädigt, gefährdet oder mehr, als nach den Umständen unvermeidbar, behindert oder belästigt wird.
Daarentegen wordt er in Duitsland beboet als je plaats verkwist bij het parkeren:
§12 (6) Es ist platzsparend zu parken; das gilt in der Regel auch für das Halten.
-
Die 1m minimum afstand ... die moet je dus ook op een parking aanhouden als je kops tegenover elkaar parkeert ???
De wegcode geeft namelijk geen enkele betekenis aan de decoratieve vakjes op een parking, en bijgevolg ook geen uitzondering op 25.1.1°
En speciaal voor onze Rik: er is ook niet voorzien in Art 25.1.1° dat verkeerstekens kunnen toelaten om van die regel af te wijken ...
-
Ik vraag me af hoe ze dat willen bewijzen... ;D
Ook al mis...
-
Ach, het is inderdaad het zoveelste onzin-debat inzake verkeer door politici.
Als ze over deze prullen debateren, moeten ze de echte problemen met de wegcode niet aanpakken ...
De senaat, dat is een soort centrum voor bezigheidsterapie voor uitgerangeerde politici , of hun sociale vangnet.
Het zijspoor van de Wetstraat.
-
Ik vraag me af hoe ze dat willen bewijzen... ;D
Het probleem is inderdaad dat, wanneer een politiebeamte vaststelt dat er minder dan 1 meter vrij is tussen twee achter elkaar geparkeerde voertuigen, hij meestal niet kan weten welke van beide bestuurders er zijn voertuig te dicht bij het andere geparkeerd heeft.
-
Ik vraag me af hoe ze dat willen bewijzen... ;D
Het probleem is inderdaad dat, wanneer een politiebeamte vaststelt dat er minder dan 1 meter vrij is tussen twee achter elkaar geparkeerde voertuigen, hij meestal niet kan weten welke van beide bestuurders er zijn voertuig te dicht bij het andere geparkeerd heeft.
Dat naast het feit dat 1m minstens een halve meter overbodig is
-
Ik vraag me af hoe ze dat willen bewijzen... ;D
Het probleem is inderdaad dat, wanneer een politiebeamte vaststelt dat er minder dan 1 meter vrij is tussen twee achter elkaar geparkeerde voertuigen, hij meestal niet kan weten welke van beide bestuurders er zijn voertuig te dicht bij het andere geparkeerd heeft.
Jozef, als er ´s avonds maar drie auto´s overblijven aan de straatrand en de middelste auto is potdicht geparkeerd en kan niet meer weg, dan krijgt enkel die bestuurder beide boetes van een verdwaalde flik:
" ajaoh hé, vanveur zéker vèel minder alsne mèter en vanachtere oak " ;) :D
-
Jozef, als er ´s avonds maar drie auto´s overblijven aan de straatrand en de middelste auto is potdicht geparkeerd en kan niet meer weg, dan krijgt enkel die bestuurder beide boetes van een verdwaalde flik:
" ajaoh hé, vanveur zéker vèel minder alsne mèter en vanachtere oak " ;) :D
Ik zie heel wat Belgische flikken daar goed toe in staat. Ook als ze zouden kunnen voelen dat de motor van de voorste en de achterste auto nog warm staan, en de motor van het middenste voertuig niet meer.
Variante op het lied van "Ach mijnheer, een mooie vogel wil ik zijn":
Ach mijnheer, een stomme flik, dat wil ik zijn
Met veel strepen en 't verstand van een konijn
Met mijn kloten in de lucht
En mijn poten op de vlucht
Ach mijnheer, een stomme flik, dat wil ik zijn
-
Mis, ze zouden aan alle 3 ene geven. Ze staan namelijk alle 3 te dicht geparkeerd.
Vier boetes (de middelste 2) voor drie auto's. KASSAKASSA
Op veel plaatsen, in Denderleeuw zo goed als alle plaatsen, is het zelfs niet mogelijk om er een meter tussen te laten als je rekening houd met de aangebrachte markeringen op de grond.
Niet met de Corolla en met de Vivaro al zeker niet. Met die laatste zelfs geen halve meter.
-
in blankenberge worden de nieuwe plaatsen net groot genoeg gemaakt voor een smart
je kan er met een gewone auto zelfs niet meer tussen de lijnen
-
in blankenberge worden de nieuwe plaatsen net groot genoeg gemaakt voor een smart
je kan er met een gewone auto zelfs niet meer tussen de lijnen
Dat is voor de BMW Isseta´s, die kunnen vooraan uitstappen ;D
(http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:MmeATtl0WaAz_M:http://2.bp.blogspot.com/_7lVdMls5uOs/RtmWsuUE5YI/AAAAAAAAAoo/eYESA90-VE4/s400/bmw_isetta_open.jpg) (http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:gzXYeRgCoZvj1M:http://www.polizeioldtimer.de/images/Golden-Oldies_2004_BMW-Isetta_500x300.jpg)
bmw+isetta (http://images.google.be/images?sourceid=navclient&oq=&hl=de&rlz=1T4GGLD_deBE306BE306&q=bmw+isetta&um=1&ie=UTF-8&ei=r0CSS4vvMpPC-Qb_5_maBg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CA8QsAQwAA)
Een BMW Isetta revival komt wslk voor 2014: (met gewone deuren)
http://minutia-microcarsminicars.blogspot.com/2009/08/i-setta-again.html
-
in blankenberge worden de nieuwe plaatsen net groot genoeg gemaakt voor een smart
je kan er met een gewone auto zelfs niet meer tussen de lijnen
Dat is voor de BMW Isseta´s, die kunnen vooraan uitstappen ;D
(http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:MmeATtl0WaAz_M:http://2.bp.blogspot.com/_7lVdMls5uOs/RtmWsuUE5YI/AAAAAAAAAoo/eYESA90-VE4/s400/bmw_isetta_open.jpg) (http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:gzXYeRgCoZvj1M:http://www.polizeioldtimer.de/images/Golden-Oldies_2004_BMW-Isetta_500x300.jpg)
bmw+isetta (http://images.google.be/images?sourceid=navclient&oq=&hl=de&rlz=1T4GGLD_deBE306BE306&q=bmw+isetta&um=1&ie=UTF-8&ei=r0CSS4vvMpPC-Qb_5_maBg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CA8QsAQwAA)
Een BMW Isetta revival komt wslk voor 2014: (met gewone deuren)
http://minutia-microcarsminicars.blogspot.com/2009/08/i-setta-again.html
Maar dan heb je nog niet de reden voor de meter ACHTER de auto vermeld.
Die reden is de Zündapp Janus.
(http://microcarmuseum.com/tour/images/janus00.jpg)
Met andere woorden: Deze regel is complete onzin, zoals er wel meer regels zijn die dringend moeten worden afgeschaft.
-
Maar dan heb je nog niet de reden voor de meter ACHTER de auto vermeld.
Die reden is de Zündapp Janus.
(http://microcarmuseum.com/tour/images/janus00.jpg)
Met andere woorden: Deze regel is complete onzin, zoals er wel meer regels zijn die dringend moeten worden afgeschaft.
Idd, Jozef heeft al een paar alternatieve of betere regel geciteerd.
(http://www.zuendapp-handel.de/images/janus.jpg)
http://www.zuendapp-handel.de/geschichte.html
Hehé, dat was voor mijn tijd. ;)
De brommer (49 cc, 80 kmh) heb ik wel gehad.
-
in blankenberge worden de nieuwe plaatsen net groot genoeg gemaakt voor een smart
je kan er met een gewone auto zelfs niet meer tussen de lijnen
Zo houdt men "veel" parkeerplaatsen, terwijl er in de praktijk minder voertuigen kunnen staan.
-
Maar dan heb je nog niet de reden voor de meter ACHTER de auto vermeld.
Die reden is de Zündapp Janus.
Of de Loremo :D
(http://www.loremo.com/englisch/bilder/technik/einstieg.jpg)
-
Maar dan heb je nog niet de reden voor de meter ACHTER de auto vermeld.
Die reden is de Zündapp Janus.
Of de Loremo :D
(http://www.loremo.com/englisch/bilder/technik/einstieg.jpg)
btw Ina, als de Loremo er ooit* komt...
Loremo heeft had blijkbaar een partner gevonden in Unbuso Inc :
http://www.unbuso.com/start.htm
http://www.unbuso.com/projekte.htm
Beratung, Betreuung und Begleitung der Loremo AG.
Exklusive Produktions- und Vertriebsrechte in der Türkei.
De prijs zal dan wel dalen, maar of de kwaliteit evengoed is...
* Het lijkt wel of het gedaan is met Loremo, die laatste Actie opgezet met Unbuso (aftasten vd markt) was een laatste mislukte poging - op papier...
Laatste Blog berichten..., het brein achter Loremo heeft in oktober het schip verlaten... en de realiteit gekozen...:
http://www.loremo.com/07blog.htm
Unbuso-Umfrage
12.11.2009
Sehr geehrte Damen und Herren, liebe Loremo-Community,
aufgrund der Verunsicherung einiger Unbuso-Aktien-Gewinner möchten wir kurz Stellung nehmen. Zwischen der Loremo AG und der Unbuso Inc. besteht eine Partnerschaftsabsicht, d.h. wir stehen in Kontakt mit der Unbuso Inc. Die Unbuso Inc. ist ein potentieller Großinvestor und hat sich mit der Umfrage einen Überblick über das Marktpotential des Loremo verschaffen wollen. Mit den Inhalten der Umfrage und auch der nun erfolgten Gewinnausschüttung hat die Loremo AG selbst jedoch nichts zu tun. Bitte wenden Sie sich bei Unklarheiten direkt an die Unbuso Inc.
Ihr Loremo Team
--------------------------------------------------------------------------------
Loremo schreitet voran...
12.10.2009
Loremo schreitet voran und hat nun einen kritischen Punkt überwunden. Der Fokus steht nun voll ganz auf der Serienumsetzung und Markteinführung. Dies erfolgreich zu realisieren bedarf einer grösseren Umstrukturierung der bisher auf Research & Development ausgerichteten Firmenstruktur. Im Zuge dieser Umstrukturierung verlässt auch Loremo-Erfinder und Urgestein Ulrich Sommer die Firma, um seine Kreativität bei neuen visionären Projekten einzusetzen. Vorstand und Aufsichtsrat der Loremo AG werden in naher Zukunft das neue Team und die neue Firmenstruktur bekannt geben. Loremo dankt Ulrich Sommer für LoReMo und wünscht ihm bei seinen zukünftigen Projekten viel Erfolg
hier leest ge nog eens waarom Loremo geen kans heeft tov de concurrentie:
http://www.derwesten.de/staedte/marl/Vision-vom-Leichtbau-Auto-Loremo-vor-dem-Ende-id2476912.html
-
btw Ina, als de Loremo er ooit* komt...
Daar hoop ik al lang niet meer op hoor. :'(
Goed idee toen men er mee afkwam, goede prijs ook (zelfs al zou die nog wat stijgen) - als ze bestelbonnen hadden rondgestuurd had ik er eentje gekocht.
Maar intussen de helft duurder ... en zo goed als achterhaald door de concurrenten die ook niet stilgezeten hebben maar niet de nadelen van een Loremo ingebouwd hebben.
-
btw Ina, als de Loremo er ooit* komt...
Daar hoop ik al lang niet meer op hoor. :'(
Goed idee toen men er mee afkwam, goede prijs ook (zelfs al zou die nog wat stijgen) - als ze bestelbonnen hadden rondgestuurd had ik er eentje gekocht.
Maar intussen de helft duurder ... en zo goed als achterhaald door de concurrenten die ook niet stilgezeten hebben maar niet de nadelen van een Loremo ingebouwd hebben.
Idd, daarenboven kwam nog eens de bankencrisis, waren ze 2 jaar eerder op het toneel verschenen was het wslk gelukt, toch als het voertuig meer ruimte had, dat halflitertje meer verbruik had ik er ook bijgenomen.
In elk geval was het een goed technisch concept waarvan enkele ideeën (eenvoudige lichtbouw) wslk bij andere constructeurs geland zijn.
Ik ben alleszins benieuwd in welke modellen. Hybrides, Stekkerhybrides, E-auto´s moeten namelijk "vermageren".
-
Ze zouden beter mensen straffen die te dicht bij een verkeersdrempel staan... zo dicht dat je gewoon met geen mogelijkheid nog veilig de straat in kan draaien... of mensen die tegen de richting rijden...
-
Ze zouden beter mensen straffen die te dicht bij een verkeersdrempel staan...
hoe ver moet je daarvan af blijven dan?
-
(http://www.transporama.be/images/newsletter/afbeeldingen/groot/bdc3c661ec1831a6d8532fe80d10464d.jpg)
-
het zal wel de fout van madame zijn die niet keek als ze haar deur opende :D
-
Volgens deze bron moet een parkeervak in langsrichting maar 5 m minimum zijn tot 6 m... Tja... ::)
http://www.handicap.fgov.be/docs/guide/voordelen/parkeerinrichtingen.doc page 5
2.2.1. Langsparkeerplaatsen: parkeerplaatsen langsheen de rijbaan
A. Normale parkeerplaats, lengte = min. 5.00m à 6.00m
L. Parkeerplaats PmH, lengte = min. 6.00m à 7.50m
B. Parkeerplaats, breedte = min. 2.50m à 3.00m
Een middenklassewagen heeft tegenwoordig al 4,8 meter lengte:
VW Passat bvb, zelfs tot 5 m voor de achtertracties.
De hogere klasse heeft ca 5,2 meter lengte: bvb BMW 7, Mercedes S, Audi A8...
En er zijn zeker nog langere...
Niet iedereen parkeert midden in zijn vak dus best nog 0,5 m tolerantie extra.
5,5 + 1 m + 0,5 m = 7 m zou dus anno 2010 zijn...
En als men een middenklasser als gemiddelde neemt is het nog altijd 6,5 meter minimum
-
Ze zouden beter mensen straffen die te dicht bij een verkeersdrempel staan...
hoe ver moet je daarvan af blijven dan?
Liefst minstens zo ver zodat je je eigen straat nog kan indraaien... (de verkeersdrempel bij ons is wel heel slecht aangelegd, maar als je van één bepaalde kant komt en er staat iemand dicht tegen de drempel, dan geraak je er gewoon niet deftig ingedraaid...)
-
Ze zouden beter mensen straffen die te dicht bij een verkeersdrempel staan...
hoe ver moet je daarvan af blijven dan?
Liefst minstens zo ver zodat je je eigen straat nog kan indraaien... (de verkeersdrempel bij ons is wel heel slecht aangelegd, maar als je van één bepaalde kant komt en er staat iemand dicht tegen de drempel, dan geraak je er gewoon niet deftig ingedraaid...)
heeft dan niks met de drempel te maken maar met de 5 mtr van de hoek (of de verlengden van ........ zie elders ;) )
-
Ze zouden beter mensen straffen die te dicht bij een verkeersdrempel staan...
hoe ver moet je daarvan af blijven dan?
Liefst minstens zo ver zodat je je eigen straat nog kan indraaien... (de verkeersdrempel bij ons is wel heel slecht aangelegd, maar als je van één bepaalde kant komt en er staat iemand dicht tegen de drempel, dan geraak je er gewoon niet deftig ingedraaid...)
heeft dan niks met de drempel te maken maar met de 5 mtr van de hoek (of de verlengden van ........ zie elders ;) )
Ja okee, da's al 't zelfde in dit geval :P daar heb je gelijk in.
Bij ons staat men altijd tot aan de drempel (en dus de hoek van de straat) geparkeerd. :-\
-
Bij ons staat men altijd tot aan de drempel (en dus de hoek van de straat) geparkeerd. :-\
Je moet naar de rijbaan van de dwarsweg kijken, niet naar de "hoek van de straat".
Een verhoogde inrichting aan een kruispunt begint doorgaans al wat voor het kruispunt, dan nog de breedte van trottoir enzo, je komt al snel aan de nodige 5m tov de (verlenging van) de rand van de dwarsrijbaan.