Christophoros

Verkeersvragen en -discussies => Verkeer en Recht => Topic gestart door: Inazuma op woensdag 02 juni 2010 - 22:37:09

Titel: Blijkbaar is de simpelste oplossing heel erg moeilijk
Bericht door: Inazuma op woensdag 02 juni 2010 - 22:37:09
http://www.wegcode.be/forum/index.php/topic,31960.0.html

Vermijdt gewoonweg heel die zever met het overzetten van inschrijvingen en nummerplaten !

Je blijft vrolijk met je oude kar rijden tot je ze effectief verkoopt / overlaat.
Je schrijft je nieuwe kar in de voormiddag per WebDIV in bij de verzekeringsmakelaar waar je de verzekering in orde laat maken, de volgende werkdag steken je nieuwe platen en inschrijvingsbewijs in de bus.
Kopietje laten maken.
Platen op de nieuwe kar en karren met dat ding !
De oude plaat haal je van je verkochte oude kar, en dump je bij de DIV-antenne in de bus voor schrapping.
Veel simpeler wordt het niet ...


Oh wacht, de Belg is nogal gehecht aan zijn wit-rode plaat ...
Titel: Re: Blijkbaar is de simpelste oplossing heel erg moeilijk
Bericht door: jozef op woensdag 02 juni 2010 - 23:44:24
Riskeer je dan niet dat je gedurende een maand voor beide kentekenplaten verkeersbelating betaalt?

Wat moet ik doen wanneer ik van voertuig en van nummerplaat verander ? Wat gebeurt er met de verkeersbelasting ? (http://minfin.fgov.be/portail2/nl/themes/transport/vehicles-registration.htm#G)
Titel: Re: Blijkbaar is de simpelste oplossing heel erg moeilijk
Bericht door: Inazuma op donderdag 24 juni 2010 - 12:18:45
http://www.wegcode.be/forum/index.php/topic,31999.0.html


Misschien eens naar het motornummer laten kijken en bij de fabrikant / op internet nagaan welke cilinderinhoud die dan heeft ?
Goed, er kan nog steeds een overbore inzitten maar die gaat van een 1500 geen 2100 maken ...