Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Wegeninfrastructuur => Topic gestart door: mazda op donderdag 03 juni 2010 - 21:43:53
-
Stel dat er twee rijstroken zijn in dezelfde rijrichting aan verkeerslichten.
De linkse strook heeft enkel een pijl naar links, de rechtse strook een dubbele pijl rechtdoor en links.
De straat die ik wil inrijden na de lichten heeft twee rijstroken in dezelfde rijrichting.
Ik wil naar links en sta in de rechtse strook met de dubbele pijl links en rechtdoor.
De Taxi naast mij wil naar links en staat in de linkse strook met enkel een pijl naar links.
Het wordt groen en ik wil links afslaan en omdat ik rechts stond wil ik op de rechtse strook uitkomen van de weg die ik opdraai.
De Taxi wil naar links maar wil blijkbaar eveneens in de rechtse rijstrook uitkomen waardoor deze mij bij het afdraaien doodleuk van de weg duwt.
Om een aanrijding te voorkomen claxoneer ik heel even daar ik bijna geklemd raak tussen de taxi en de boordsteen rechts van de weg waar we inslaan.
In plaats van naar links uit te wijken naar de volledig vrije linkse strook gaat hij heel even naar links omdat hij verschiet van mijn claxon om daarna vrij agressief weer naar rechts te komen waardoor ik vol in de remmen moest. ???????????????
Wat zijn volgens jullie de regels hieromtrent? Zowel binnen bbk als buiten bbk.
-
Wat zijn volgens jullie de regels hieromtrent?
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat weKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
De wegcode regelt overigens niet dat je van de linkse (rechtse) afslagstrook ook verplicht naar de linkse (rechtse) rijstrook op de ingeslagen weg moet rijden.
De meeste bestuurders doen dat wel vanzelf zo.
-
Ik wil de uitleg van Inazuma hoegenaamd niet in twijfel trekken, maar er rijzen bij mij wel 2 vragen.
1) Wat als de taxibestuurder en mazda zich beiden naar de linker rijstrook van de ingeslagen weg hadden willen begeven? Ook VVR?
2) AR 19.3.5°:
De bestuurder die naar links afslaat moet op de kruispunten de beweging zo ruim mogelijk uitvoeren zodat hij de ingeslagen rijbaan rechts oprijdt, behalve in de gevallen dat het verkeer op die rijbaan geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4. en 9.5.
-
Voor zover er op die plaats geen rijstroken meer doorgetrokken zijn :
voorrang van rechts is de enige voorrangsregel die hiervoor in aanmerking komt.
De wegcode legt immers geen specifieke voorrangsregeling op tussen afslaande bestuurders, dus terugvallen op de algemene voorrangsregel.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Bovendien lijkt mij die agressieve reactie sowieso al helemaal niet meer door de beugel te kunnen....
-
Ik wil de uitleg van Inazuma hoegenaamd niet in twijfel trekken, maar er rijzen bij mij wel 2 vragen.
1) Wat als de taxibestuurder en mazda zich beiden naar de linker rijstrook van de ingeslagen weg hadden willen begeven? Ook VVR?
Wat we vooral moeten voor ogen houden is dat dit een niet in de wegcode geregelde situatie is.
Een situatie die de voorrang zou kunnen veranderen is als er sprake is van files van links-afslaande wagens, dan wordt het veranderen van file een maneuver ...
Rijstroken zijn niet meer gemarkeerd eens men van de eigen rijbaan afslaat, en vaak zelfs niet eens meer van zodra men een kruispunt oprijdt.
2) AR 19.3.5°:
De bestuurder die naar links afslaat moet op de kruispunten de beweging zo ruim mogelijk uitvoeren zodat hij de ingeslagen rijbaan rechts oprijdt, behalve in de gevallen dat het verkeer op die rijbaan geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4. en 9.5.
Ja, en dat geldt voor beiden ...
wat als het verkeer daar niet onder 9.4 of 9.5 valt ???
Voor de eerste bestuurders is de ingeslagen rijbaan vaak vrij ... en geldt er dus al helemaal geen Art 9.5 !
Dus beiden moeten "zo ruim mogelijk" uitvoeren.
Maar dan komen de linkse en de rechtse bestuurder rechts uit ...
Valt het verkeer op de ingeslage rijbaan wel onder 9.4 of 9.5 , moet de beweging dan niet zo ruim mogelijk uitgevoerd worden, of mag ze niet zo ruim mogelijk uitgevoerd worden ???
Vraag me niet de ongerijmdheden van de Belgische wegcode te verdedigen.
Als het aan mij ligt, maken we er tabula rasa mee en wordt er volledig opnieuw begonnen ...
-
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Ja.
Ofwel door de voorrang van rechts; ofwel in een situatie met meerdere files doordat de andere bestuurder en maneuver uitvoert.
Het is een aanrader om altijd rechts te houden ...
-
Het is een aanrader om altijd rechts te houden ...
Dat schoot die taxibestuurder misschien ook plots te binnen, waardoor hij AR 7.2 even uit het oog verloor.
-
Valt het verkeer op de ingeslage rijbaan wel onder 9.4 of 9.5 , moet de beweging dan niet zo ruim mogelijk uitgevoerd worden, of mag ze niet zo ruim mogelijk uitgevoerd worden ???
AR 19.3.5°:
- legt eerst een verplichting op ("De bestuurder die naar links wil afslaan MOET [...]")
- haalt dan de uitzonderingen aan bij dewelke deze verplichting niet geldt (het verkeer verloopt volgens AR 9.4 "EN" AR 9.5 - wat uiteraard niet de bedoeling is, het is geen EN, maar een elk van beide mogelijkheden de andere niet uitsluitende OF, in mensentaal EN/OF).
- legt voor die uitzonderingen evenwel geen andere verplichting op.
In geval van AR 9.4 en/of 9.5 moet de beweging dus niet zo ruim mogelijk uitgevoerd worden, maar mag ze zo wel uitgevoerd worden bij gebrek aan verbod daartoe of verplichting om het anders te doen.
-
De rechtspraak is daar heel duidelijk over: wanneer de rijbaan die je verlaat over twee rijstroken beschikt om van richting te veranderen moet je de rijstrook behouden om de rijbaan die je oprijdt; rechts blijft dus rechts rijden en links blijft dus op de linkse. Maak het dus niet onveilig door kost wat kost de letter van de wet te willen interpreteren.
-
De rechtspraak is daar heel duidelijk over: wanneer de rijbaan die je verlaat over twee rijstroken beschikt om van richting te veranderen moet je de rijstrook behouden om de rijbaan die je oprijdt; rechts blijft dus rechts rijden en links blijft dus op de linkse.
Is daar een arrest van het Hof van Cassatie over? Want lagere rechtspraak is niet bindend.
Maak het dus niet onveilig door kost wat kost de letter van de wet te willen interpreteren.
Ik denk dat het in de eerste plaats onveilig gemaakt wordt door diegenen die er met rechtspraak die soms lijnrecht tegen de wetgeving ingaat, ervoor zorgen dat zelfs mensen die ernstig de verkeerswetgeving bestuderen daaraan niet genoeg hebben.
-
De rechtspraak is daar heel duidelijk over: wanneer de rijbaan die je verlaat over twee rijstroken beschikt om van richting te veranderen moet je de rijstrook behouden om de rijbaan die je oprijdt; rechts blijft dus rechts rijden en links blijft dus op de linkse. Maak het dus niet onveilig door kost wat kost de letter van de wet te willen interpreteren.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
Als men daarbij terugvalt op de VVR, dan heeft dat enkel betrekking op de onderlinge relaties van de afslaande bestuurders, niet op waar een individueel bestuurder dient uit te komen op de ingeslagen weg ...
Ik beproef mijn geluk wel met de wegcode in dergelijke gevallen, ipv er van af te wijken ;)
-
Daar wil ik zeer graag de motivatie van lezen, en hoe men dat "gemotiveerd naar recht" gekregen heeft, gezien het niet in de wegcode staat.
O maar dat is in België geen probleem.
Denk maar aan een C43 van 70 km/h, die nog vóór het volgende kruispunt gevolgd wordt door een F1.
Volgens de wegcode:
- geldt een C43 tot (en met) het volgende kruispunt.
- is een F1 slechts een aanwijzingsbord, waarvan de betekenis zich beperkt tot het aangeven van het begin van een bebouwde kom.
- vloeit de snelheidsbeperking tot 50 km/h in de bebouwde kom voort uit AR 11.1, een verkeersregel, die als dusdanig ondergeschikt is aan een verkeersteken C43.
Maar volgens Cassatie houdt F1 een snelheidsbeperking tot 50 km/h in.
-
En "en passant" rinkelt de kassa....
-
En "en passant" rinkelt de kassa....
Juist.
Zo zie je maar dat iemand die de wegcode perfect zou kennen (voor zover dat al mogelijk is), tóch nog kan beboet worden.
Want wees maar gerust: veel van de wegcode weten de meeste flikken niet, maar zoiets wel hoor.
-
Als ik de situatie, en Inazuma's antwoord goed begrijp, dan had MAZDA dus voorrang, klopt?
Ja.
Ofwel door de voorrang van rechts; ofwel in een situatie met meerdere files doordat de andere bestuurder en maneuver uitvoert.
Het is een aanrader om altijd rechts te houden ...
Dat weet ik nog zo niet.
Stel dat je niet onder 9.4 of 9.5 valt, mag je dan een rechtser gelegen strook nemen met pijl naar links wel te verstaan om links af te slaan?
Schrijft de wegcode niet voor dat je je zo links mogelijk moet opstellen om naar links af te slaan om vervolgens je richtingsverandering zo ruim mogelijk uit te voeren om rechts uit te komen op de ingeslagen weg?
19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet :
2° a) op een rijbaan met tweerichtingsverkeer, zich naar links begeven zonder de tegenliggers te hinderen;
b) op een rijbaan met éénrichtingsverkeer, zo dicht mogelijk bij de linkerrand ervan blijven.
5° op de kruispunten de beweging zo ruim mogelijk uitvoeren zodat hij de ingeslagen rijbaan rechts oprijdt, behalve in de gevallen dat het verkeer op die rijbaan geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4. en 9.5.
19.6. Geschiedt het verkeer overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4. en 9.5., dan mag de bestuurder slechts rechts afslaan indien hij zich in de rechterstrook of file bevindt, en links indien hij zich in de linkerstrook of file bevindt.
-
Niet vergeten dat 77.1 ook nog bestaat. Is een wegmarkering die gevolgd moet worden en als er twee, drie of misschien zelfs vier in de jouw gewenste richting zijn kan je weer kiezen omdat dergelijke situaties door een F13 worden voorafgegaan.
-
Inderdaad. Wegmarkeringen zijn verkeerstekens, die als dusdanig boven de verkeersregels gaan.
-
Stel dat je niet onder 9.4 of 9.5 valt, mag je dan een rechtser gelegen strook nemen met pijl naar links wel te verstaan om links af te slaan?
Schrijft de wegcode niet voor dat je je zo links mogelijk moet opstellen om naar links af te slaan om vervolgens je richtingsverandering zo ruim mogelijk uit te voeren om rechts uit te komen op de ingeslagen weg?
19.6. Geschiedt het verkeer overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4. en 9.5., dan mag de bestuurder slechts rechts afslaan indien hij zich in de rechterstrook of file bevindt, en links indien hij zich in de linkerstrook of file bevindt.
Artikels 19.3.2° en 19.6 schrijven dat inderdaad voor, maar de verkeerstekens uit Art 77.1 gaan hierboven (Art 6.2) en duiden dan de mogelijke rijstroken aan van waaruit men links moet afslaan.
-
Ja, inderdaad.
Ik dacht wel dat er iets was maar was het even uit het oog verloren.
Dank om mijn geheugen op te frissen
Maar dat lost maar de helft van mijn probleem op
19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet :
5° op de kruispunten de beweging zo ruim mogelijk uitvoeren zodat hij de ingeslagen rijbaan rechts oprijdt, behalve in de gevallen dat het verkeer op die rijbaan geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4. en 9.5.
Mijn vraag was duidelijk geen 9.4 en 9.5.
De weg die je naar links gaat verlaten vallen eventueel onder 77.1met F13
Maar de weg die je oprijdt omvat geen pijlen met F13 maar wel rijstroken.
-
Ga in de rechtse rijstrook staan om af te slaan, en rij de andere rijbaan rechts op.
Voorrang van rechts ...
-
Ga in de rechtse rijstrook staan om af te slaan, en rij de andere rijbaan rechts op.
Voorrang van rechts ...
De vraag is :
Mag je links staan en links uitkomen zonder 9.5 of 9.4
Blijkbaar niet.
Je mag wel links staan en rechts uitkomen?
-
De vraag is :
Mag je links staan en links uitkomen zonder 9.5 of 9.4
Blijkbaar niet.
Dat mag inderdaad eigenlijk niet ...
Je mag wel links staan en rechts uitkomen?
Dat wordt nergens door de wegcode verboden, integendeel, "de beweging zo ruim mogelijk uitvoeren" wijst er zelfs op dat dit zou moeten ...
Ik ben dan ook uitermate benieuwd of Kunde een verwijzing naar of citaat van het vonnis kan geven dat hij eerder aanhaalde, en volgens welk dit wel zou verplicht zijn.
-
Daarom is het zoals Inazuma schrijft aan te raden om altijd zo rechts mogelijk te gaan staan als er verschillende rijstroken naar links afslaan buiten bbk op een rustig moment, dus niet onder 9.5.
Je mag dan wel links vertrekken omdat er pijlen in staan maar niet links uitkomen omdat je niet onder 9.5 /9.4 valt en je aldus zo ruim mogelijk moet afslaan.
Wat ik voorhad met die taxi viel wel onder 9.4.
Het zou kunnen dat het vonnis waarvan Kunde spreekt over een situatie gaat binnen bbk en/of bij druk file verkeer en dan kan ik daar wel inkomen.
-
Wanneer pijlen op de rijbaan aangebracht zijn, moeten de bestuurders ze volgen. Wanneer op een weg met verkeer in evenwijdige rijstroken, twee gelijklopende Rijstroken voorzien zijn van naar links gewende pijlen, dan moet de bestuurder die de uiterst linkse volgt, na zich naar links te hebben begeven om af te slaan, zijn bocht zo kort mogelijk nemen. Hij mag niet rechtdoor rijden en de weg afsnijden aan de bestuurder die de strook rechts van hem volgt en eveneens naar links afslaat volgens de aanduidingen van de richtingspijl in die strook ( H.R. Brussel, 28.06.1968, B.A. 1969, blz. 121, R.G.A.R. 1969, nr.8262; Vred. Brussel 21.01.1991, Verkeersrecht 1991, nr. 91/81, blz. 162; Vred. Brussel, 29.05.1995, Verkeersrecht 1995, nr. 95/102, blz. 216).
Wanneer 2 rijstroken bestemd zijn voor de weggebruikers die naar rechts willen afdraaien, is deze die links rijdt ten opzichte van de weggebruiker die rechts van hem is voorrangsplichtig, indien de in te slagen weg niet voorzien is van rijstroken en een gezamenlijk indraaimanoeuvre niet mogelijk is ( Rb. Antwerpen 24.11.1983, Verkeersrecht 1985, nr. 85/24).
-
Wanneer pijlen op de rijbaan aangebracht zijn, moeten de bestuurders ze volgen...
... op het kruispunt !
Wanneer op een weg met verkeer in evenwijdige rijstroken, twee gelijklopende Rijstroken voorzien zijn van naar links gewende pijlen, dan moet de bestuurder die de uiterst linkse volgt, na zich naar links te hebben begeven om af te slaan, zijn bocht zo kort mogelijk nemen.
Deze verplichting staat evenwel nergens in de wegcode - die vermeldt immers net het tegendeel !
Dit is evenmin een uitspraak ten gronde (en deels gebaseerd op de oude wegcode)
Hij mag niet rechtdoor rijden en de weg afsnijden aan de bestuurder die de strook rechts van hem volgt en eveneens naar links afslaat
Uiteraard mag hij niet rechtdoor rijden op het KP (wegens 77.1)
Van rijstrook veranderen = maneuver, dus voorrang verlenen.
Maar de wegcode verbiedt dat nergens ...
Wanneer 2 rijstroken bestemd zijn voor de weggebruikers die naar rechts willen afdraaien, is deze die links rijdt ten opzichte van de weggebruiker die rechts van hem is voorrangsplichtig, indien de in te slagen weg niet voorzien is van rijstroken en een gezamenlijk indraaimanoeuvre niet mogelijk is ( Rb. Antwerpen 24.11.1983, Verkeersrecht 1985, nr. 85/24).
Toepassing van de voorrang van rechts.
-
Ina, op je punt 1, 2 en 3 heb ik er geen probleem mee dat het niet expliciet in de wegcode staat of geen uitspraak ten gronde is. Uit veiligheidsoverwegingen pas ik het echter wel toe wat me beter lijkt dan punctueel de wegcode te volgen.