Christophoros
Forumgemeenschap => Humor => Topic gestart door: bert.covens op zondag 06 juni 2010 - 13:47:08
-
http://www.deredactie.be/permalink/1.794860
Oeps, die zal nogal een rekening krijgen....
Dertig auto's beschadigd, autosnelweg afgesloten, boete..
-
Slecht nieuws dus voor zijn verzekeraar.
-
Tja ga eens kijken waar Van Pelt op de Bisschoppenhoflaan komt, dagelijks ligt dat daar vol kiezel.
Is dus niet zo speciaal want een afgedekte lading bestaat meestal enkel in de boekskes alhoewel er extra controle op ging komen. ???
-
Tja ga eens kijken waar Van Pelt op de Bisschoppenhoflaan komt, dagelijks ligt dat daar vol kiezel.
Da's waar. Ik passeer daar geregeld, opweg naar INZA. En 't ligt daar idd geregeld vol kiezel. Lading behoorlijk afdekken, duurt te lang, zeker? Het tijdverlies (en geldverlies) die daardoor eventueel door veroorzaakt worden, daar liggen die bazen niet wakker van. Ze vragen zich wellicht niet af of die vijf minuten om zo'n zeil aan te brengen, wel opwegen tegen de risico's. Tot het dan es mis gaat, natuurlijk. En dan blijkt al snel dat er véél meer tijd en geld verloren zijn gegaan. En gelukkig bleef het hier nog beperkt tot materiële schade en tijdverlies.
-
Op de beelden ligt er toch een dekzeil op.
Wanneer dat aangebracht is ???
-
Het dekzeil kan slecht aangebracht geweest zijn, zodat het door de rijwind dermate omhoog kon flapperen, dat er kiezel op de weg kon terechtkomen.
Ik begrijp niet waarom ladingverlies in België zo dikwijls voorkomt, terwijl dat hier in Duitsland vrijwel altijd alleen maar het geval is bij een aanrijding.
Ik begrijp ook niet waarom men zegt dat hij zijn lading verloren is, terwijl men goed weet waar ze ligt. Dan is ze van de vrachtwagen gevallen, maar toch niet verloren.
-
Met kiezels doet dat dekzeil niet veel, stenen waaien niet zomaar weg.
Als je achterdeur open vliegt op dat perfecte biljartlaken die de Belgische wegen zijn helpt een net of zeil al zeker niet.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1114862/2010/06/06/Tientallen-auto-s-beschadigd-door-ladingverlies-op-E19.dhtml
-
Ik begrijp niet waarom ladingverlies in België zo dikwijls voorkomt, terwijl dat hier in Duitsland vrijwel altijd alleen maar het geval is bij een aanrijding.
Omdat er zeer weinig aandacht aan besteed wordt en nauwelijks controles op uitgevoerd worden.
Ik kom zowat dagelijks voertuigen tegen waarbij ik zware twijfels heb over de bevestiging van de lading.
Containers op een platte, houten laadvloer is zo een klassieker, met of zonder spanband / ketting die eender hoe niet veel gaat tegenhouden ...
-
Omdat er zeer weinig aandacht aan besteed wordt en nauwelijks controles op uitgevoerd worden.
En in Duitsland véél meer, vermoed ik....
-
Met kiezels doet dat dekzeil niet veel, stenen waaien niet zomaar weg.
Als je achterdeur open vliegt op dat perfecte biljartlaken die de Belgische wegen zijn helpt een net of zeil al zeker niet.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1114862/2010/06/06/Tientallen-auto-s-beschadigd-door-ladingverlies-op-E19.dhtml
Ik ben er niet helemaal zeker van, maar ik heb eerder de indruk dat het eerder via het spon langs achter onderaan, op de grond is terechtgekomen.
-
Als ik me niet vergis zeggen ze in het Antwerpse inderdaad spon tegen de achterdeur/achterklep.
Van zo'n oplegger/kipper is dat meestal de enige plaats waar de lading er uit kan, tenzij men langs boven gaat scheppen natuurlijk.
Sommigen hebben zijdeuren/sponnen ook maar dat zie je in België niet zo vaak bij kipopleggers.
Die achterdeur kan soms op 2 manieren geopend worden, wat bij deze niet het geval is op het eerste zicht.
Bovenaan scharniert deze deur en onderaan wordt die met 3 of 4 of 5 haken vergrendeld wanneer de kipbak beneden is.
Sommigen gaan automatisch en bij anderen moet je het met een hendeltje bedienen maar telkens worden die haken omhoog geduwd met de aanwezige perslucht die ook gebruikt wordt voor de remmen, luchtvering,...
Op die haken zit toch redelijk wat kracht gezien kiezels, gewone stukjes baksteen,... daar gewoon tot gruis mee geperst worden. Keien, stukjes metaal, ... zijn al wat moeilijker.
In ieder geval wanneer je vingers ertussen geraken kan je met gebarentaal geen 5 pinten meer bestellen met 1 hand.
Ik bedoel maar dat dit in normale omstandigheden niet kan open gaan en bovendien zit er nog een extra beveiliging om de vergrendeling extra te beveiligen. Soms gebeurd het dat die extra vergrendeling vergeten wordt of door 1 of andere handeling beschadigd is waardoor ze niet meer kan gebruikt worden.
Wanneer die extra vergrendeling door 1 of andere reden niet gebruikt wordt en je rijd door 1 van die zeldzame diepe putten of naden die 20 cm omhoog steken kan het toch al eens voorvallen dat het slot er toch uit schiet.
DE verklaring waarom dit in België zo vaak voor valt en in het buitenland zelden of nooit.
-
Bovenaan scharniert deze deur en onderaan wordt die met 3 of 4 of 5 haken vergrendeld wanneer de kipbak beneden is.
Sommigen gaan automatisch en bij anderen moet je het met een hendeltje bedienen maar telkens worden die haken omhoog geduwd met de aanwezige perslucht die ook gebruikt wordt voor de remmen, luchtvering,...
De haken op de vrachtwagens van mijn vader gingen allemaal zuiver mechanisch dicht rond pennen op de achterklep.
Veer en hefboom, en de zwaartekracht waarmee de bak naar beneden drukt en zo de haak rond de pen houdt.
Soms gebeurd het dat die extra vergrendeling vergeten wordt of door 1 of andere handeling beschadigd is waardoor ze niet meer kan gebruikt worden.
Soms is nogal zacht uitgedrukt.
Zolang er gekapt wordt met de kleine schuifjes moeten de borgpennen blijven zitten.
Om te kappen met het ganse achterschot zouden ze telkens moeten gestoken en voor het kappen weer getrokken moeten worden, maar dat gebeurt vaak niet.
Een paar keer het achterschot tegen de bak laten klappen, bak naar beneden en doorrijden is eerder de regel ...
En dan gaan ze een nieuwe lading halen, zonder de haken vooraf te controleren of te borgen ...
-
Bovenaan scharniert deze deur en onderaan wordt die met 3 of 4 of 5 haken vergrendeld wanneer de kipbak beneden is.
Sommigen gaan automatisch en bij anderen moet je het met een hendeltje bedienen maar telkens worden die haken omhoog geduwd met de aanwezige perslucht die ook gebruikt wordt voor de remmen, luchtvering,...
De haken op de vrachtwagens van mijn vader gingen allemaal zuiver mechanisch dicht rond pennen op de achterklep.
Veer en hefboom, en de zwaartekracht waarmee de bak naar beneden drukt en zo de haak rond de pen houdt.
Dat kan kloppen maar volgens mij heb je het over (oudere?) vaste vrachtwagens. Hier gaat het over een oplegger.
Dat mechanisch word nog zelden gebruikt om dat, door het schokken tijdens het rijden, er een grotere kans bestaat dat bepaalde onderdelen breken.
Met de perslucht blijft de druk min of meer gelijk en is er minder kans op breuk waardoor een groot deel van je lading vroegtijdig uit de laadbak ontsnapt.
Soms gebeurd het dat die extra vergrendeling vergeten wordt of door 1 of andere handeling beschadigd is waardoor ze niet meer kan gebruikt worden.
Soms is nogal zacht uitgedrukt.
Zolang er gekapt wordt met de kleine schuifjes moeten de borgpennen blijven zitten.
Om te kappen met het ganse achterschot zouden ze telkens moeten gestoken en voor het kappen weer getrokken moeten worden, maar dat gebeurt vaak niet.
Een paar keer het achterschot tegen de bak laten klappen, bak naar beneden en doorrijden is eerder de regel ...
En dan gaan ze een nieuwe lading halen, zonder de haken vooraf te controleren of te borgen ...
Afhankelijk van de chauffeur en de omstandigheden klopt dit ook doch zouden de haken moeten gecontroleerd worden en de veiligheid dicht voordat er opnieuw geladen word.
Zo heb ik ook eens een deel klei verloren.
Om met die kleverige klei te rijden moest ik voor 1 dag een oude kortere oplegger aanpikken omdat het gevaar te groot was met mijn nieuwere, langere dat de klei aan 1 kant bleef kleven tijdens het kippen en zo het hele gevaarte kon kantelen.
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
-
Omdat er zeer weinig aandacht aan besteed wordt en nauwelijks controles op uitgevoerd worden.
En in Duitsland véél meer, vermoed ik....
Kijk maar, een voorbeeldje:
http://www.youtube.com/watch?v=qD_Ufv39ICg
-
Nog eentje over Zollkontrole:
http://www.youtube.com/watch?v=4NhYguwLvI8&feature=related
-
Wérkt volgens mij wel degelijk. Hier wordt er al iets gedaan...VOOR dat het te laat is.
Waarom kan zoiets niet in België? Men controleert hier al wel mondjesmaat op het gewicht, afvaltransport etc. Maar hoe een lading gezekerd is, technische staat van het voertuig etc........
-
Dat kan kloppen maar volgens mij heb je het over (oudere?) vaste vrachtwagens.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in NedKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Klopt.
Met een beetje vet op tijd werkte dat systeem feilloos.
Gezien er ook een veer op zat, was er eigenlijk ineens ook enige beveiliging tegen overbelasting van de onderdelen.
Als de perslucht wegvalt heb je nu dan toch een probleem als de klep niet geborgd is ...
Toen ik erover ging klagen dat de veiligheid stuk was kreeg ik de reactie "oooh, nie zagen he. Voor die ene dag zal da wel lukken. Het lukt al 20 jaar met die remorque"
Tot de brandweer de halve dorpskern mocht komen opruimen. Toen werd het plots heel stil, na de scheldtirade aan de telefoon, aan de andere kant van het loket.
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in Nederland.
-
Waarom kan zoiets niet in België? Men controleert hier al wel mondjesmaat op het gewicht, afvaltransport etc. Maar hoe een lading gezekerd is, technische staat van het voertuig etc........
Die wetgeving is er maar "pas" ... en er is amper personeel om er op te controleren (afbouw WPR terwijl het merendeel op de snelwegen rijdt).
-
Houdt men zich dan liever bezig met de nodige vaststellingen te doen achteraf, na een ongeval ipv preventief controles uit te voeren?
Zou toch in ieders belang zijn om het wél te doen, nee?
De gevolgen merken we toch wel dagelijks op die snelwegen zeker? Er hoeft maar "iets" voor te ... euh ... vallen, en we staan voor de zoveelste keer met z'n allen stil. De Antwerspe Haven wordt quasi onbereikbaar,.... Dat zijn toch dingen die HOPEN geld kosten, als je 't mij vraagt. En dan heb ik 't nog niet eens over eventueel menselijk leed.
-
Houdt men zich dan liever bezig met de nodige vaststellingen te doen achteraf, na een ongeval ipv preventief controles uit te voeren?
Zou toch in ieders belang zijn om het wél te doen, nee?
Men dweilt hier liever met de kraan open.
Camera's zorgen intussen voor een leuk extraatje, en voor het schaamlapje waarmee men zogenaamd iets aan de verkeersonveiligheid doet .
-
Men dweilt hier liever met de kraan open.
Ergens moeten we ons daar hier in Duitsland helaas ook toe beperken. Want terwijl er een controle uitgevoerd wordt zoals te zien is op de filmpjes waar Marc naar verwijst, donderen er honderden andere vrachtwagens voorbij die er niet beter aan toe zijn.
Let op die Italiaanse chauffeur, die voorstelt om lucht uit de luchtvering te laten ontsnappen opdat zijn vrachtwagen niet meer te hoog zou zijn. Van enig gevoel voor verantwoordelijkheid kan je zulke gasten niet verdenken.
En velen zijn onbeleerbaar. Ze vinden dat ze niets verkeerds doen, en als er problemen van komen bij een controle of een ongeval, dan vinden ze dat ze alleen maar pech gehad hebben.
-
Ergens moeten we ons daar hier in Duitsland helaas ook toe beperken. Want terwijl er een controle uitgevoerd wordt zoals te zien is op de filmpjes waar Marc naar verwijst, donderen er honderden andere vrachtwagens voorbij die er niet beter aan toe zijn.
Er wordt tenminste toch IETS ondernomen. En ik heb stellig de indruk dat die mensen beter opgeleid zijn en meer technische middelen hebben. Al kan ik me natuurlijk vergissen.
Nu ja, binnenkort gaan ze ook her en der in dit landje WIM-weegsystemen slijpen in het wegdek van verschillende snelwegen, zeker? Hoever staat het daarmee, eigenlijk?
-
Let op die Italiaanse chauffeur, die voorstelt om lucht uit de luchtvering te laten ontsnappen opdat zijn vrachtwagen niet meer te hoog zou zijn. Van enig gevoel voor verantwoordelijkheid kan je zulke gasten niet verdenken.
Nee, niet bepaald. Creatief in het vinden van euh... oplossingen.... dat wel. Ik weet alleen niet of ik nu in de lach moet schieten, of beginnen huilen dat zo'n kerels met zo'n mastodont rond toeren.
-
Typisch.
Dr. Marc zal de diagnose stellen : Belgische ziekte. Geen medicatie mogelijk. Dubbel zoveel kans tot overlijden dan in Nederland.
In 1980 begonnen als ambulancier in het HC 100 systeem, heb ik de diagnose al langer gesteld over de "Belgische verwaarloosde ziekte" wat verkeersveiligheid aanbelangt. Ondertiussen zou het voor iedereen duidelijk moeten zijn wat we daarmee bedoelden. Of kan men daar nog echt omheen?
Houdt men zich dan liever bezig met de nodige vaststellingen te doen achteraf, na een ongeval ipv preventief controles uit te voeren?
Zou toch in ieders belang zijn om het wél te doen, nee?
De gevolgen merken we toch wel dagelijks op die snelwegen zeker? Er hoeft maar "iets" voor te ... euh ... vallen, en we staan voor de zoveelste keer met z'n allen stil. De Antwerspe Haven wordt quasi onbereikbaar,.... Dat zijn toch dingen die HOPEN geld kosten, als je 't mij vraagt. En dan heb ik 't nog niet eens over eventueel menselijk leed.
Wat kan men nog nodige vaststellingen noemen? Als je merkt hoeveel PV's gebreken vertonen in ordentelijke en beknopte vaststellingen. Er zijn momenten geweest dat men één WPR ploeg ter beschikking had voor gans het autosnelwegennet in de Provincie Antwerpen. Er was zelfs spraak om de WPR's af te schaffen. Meer zelfs, de airbags in de dienstvoertuigen te verwijderen om te kunnen overgaan tot het plaatsen van de radiocommunicatie. Eer was zelfs grote onenigheid onder collega's tussen de WPR. In die mate dat er zelfs onderling tot wapengebruik en wapenvertoon is overgegaan. Eén van die zaken dat ik , noch Diane, nog nooit eerder aan het licht heb gebracht. Dit potje wenste men ook gedekt te houden. Helaas liep er inzake verkeersveiligheid en in de diensten daaromtrent zoveel mis, dat ik uiteindelijk de beslissing heb genomen om een onderzoek te vragen aan de Voorzitter van het Comité P. Verschillende WPE'ers werden gehoord en ondervraagd op het Hof van Beroep te Antwerpen.
Misschien is het nu iets begrijpelijker waarom we in het visier liepen. We wisten te veel binnen de materie verwaarloosde ziekte. De beelden en briefwisselingen logen er niet om die we openbaar plaatsten. Niet alleen de kunst bestaat erin om met cijfers te goochelen. Men krijgt het nog verkocht aan de bevolking. Men merkt al duidelijk een verschil in controles indien men zich begeeft op Frans of Duits grondgebied.
Dat België steeds achteraan blijft bengelen in de Belgische statistieken, is zeer evident aan de Belgische verwaarloosde ziekte. Controles? Steeds de wederkerende recidivistische reacties. Geen personeel en tekort aan middelen.
Bekijk de verschillen in de uitvoerdende controles op gewicht in Duitsland. De mobiele verplaatsing met modern uitgeruste technieken. Alhier bouwt men gebouwen en weegbruggen om vast te stellen dat daarvoor het nodige personeel ontbreekt. Leuk toch om vast te stellen hoe België zich verkoopt inzake de verkeersonveiligheid? Men doet beroep op privé bedrijven tot het wegen van vrachtwagens. Wat met de juiste ijking van die weegbruggen?
Heb je al eens sporen opgemerkt na een vaststelling van een verkeersongeval op Belgisch grondgebied? Al eens vergeleken met Duitsland bv.?
Ik ben nog steeds op zoek naar die ene ordentelijke vaststelling op Belgisch grondgebied dat voor de eerste maal dient verwezenlijkt te worden door de B politiediensten. Want een verkeersongeval vaststellen is maar bijzaak. Dit is verder het gevolg hoeveel aandacht aan die materie besteedt wordt in de Belgische zeer korte politieopleiding.
-
Heb je al eens sporen opgemerkt na een vaststelling van een verkeersongeval op Belgisch grondgebied? Al eens vergeleken met Duitsland bv.?
Ik ben op Belgisch grondgebied nog steeds op zoek naar de eerste vaststelling met onderstaande opmetingen en spooronderzoek !!!
Voor verdere info:
http://www.unfallaufnahme.info/index.html
(http://www.unfallaufnahme.info/images/kollisionsstelle1.jpg)
(http://www.unfallaufnahme.info/images/vufoto11a.jpg)
(http://www.unfallaufnahme.info/images/spurenbild1_480.jpg)
(http://www.unfallaufnahme.info/images/vufoto81.jpg)
-
En ik heb stellig de indruk dat die mensen beter opgeleid zijn en meer technische middelen hebben. Al kan ik me natuurlijk vergissen.
Je vergist je niet. In één van de filmpjes kun je zien dat een Polizist mee met de TÜVler in de inspectieput gaat om technische mankementen vast te stellen. Een gedegen kennis van voertuigentechniek is een onderdeel van de 3-jarige basisopleiding bij de Polizei.
-
In contrast hiermee slaagt de Belgische politie er geregeld niet eens in een Europees aanrijdingsformulier correct in te vullen ...
Dat is inderdaad hun taak eigenlijk niet, maar ze doen dat wel geregeld ipv een PV op te stellen, wat wel hun taak is ...
-
En ik heb stellig de indruk dat die mensen beter opgeleid zijn en meer technische middelen hebben. Al kan ik me natuurlijk vergissen.
Je vergist je niet. In één van de filmpjes kun je zien dat een Polizist mee met de TÜVler in de inspectieput gaat om technische mankementen vast te stellen. Een gedegen kennis van voertuigentechniek is een onderdeel van de 3-jarige basisopleiding bij de Polizei.
Dit behoort nog eens tot de apparte opleiding voor kandidaten die zich willen voegen bij de autobahnpolizei, Jozef.