Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: Michel op donderdag 15 juli 2010 - 20:20:34
-
Be boert steeds maar verder -relatief- achteruit tov andere landen qua evolutie-verkeersdoden:
http://bivvweb.ipower.be/baro/Baro_NL_Main.htm
Maart 2010 : -1,3 % (meer...) (annex)
Februari 2010: +0,2 (meer...) (annex)
Januari 2010 : -1,3 % (meer...) (annex)
Jaartotaal maart 2010:
* Aantal geregistreerde doden ter plaatse 814 825 -11 -1,3%
Evolutie van andere "vergelijkbare" (Europese) landen, die reeds gekend zijn:
(wel enkel kwartaalcijfers, na 12 maand vlakt zich dat - normaal gezien... - wat uit)
http://www.internationaltransportforum.org/shorttermtrends/
Variable Country 2010 2009 Evolutie
Road Fatalities Q1 Q1
Road Fatalities Austria 107 126 - 15 %
Road Fatalities Belgium *Annual(verkeersbarometer) - 1,3 % * jaartotaal t/m maart 2010
Road Fatalities Croatia 83 95 - 13 %
Road Fatalities Czech Republic 123 189 - 35 %
Road Fatalities Denmark 53 74 - 28 %
Road Fatalities Finland 46 54 - 15 %
Road Fatalities Germany 657 812 - 19 %
Road Fatalities Greece 278 315 - 12 %
Road Fatalities Hungary 159 180 - 22 %
Road Fatalities Latvia 32 64 - 50 %
Road Fatalities Lithuania 54 82 - 34%
Road Fatalities Luxembourg 5 8 - 37 %
Road Fatalities Moldova 63 77 - 18 %
Road Fatalities Norway 43 38 + 13 %
Road Fatalities Poland 591 885 - 33 %
Road Fatalities Romania 464 514 - 10 %
Road Fatalities Serbia 108 151 - 28 %
Road Fatalities Slovenia 20 36 - 44 %
Road Fatalities Sweden 49 54 - 9 %
Road Fatalities Turkey 666 750 - 11 %
Noorwegen (4e Europa !) had een uitzonderlijke goede evollutie 2008 > 2009 (- 17%) en zal dat vermoedelijk zeer moeilijk kunnen aanhouden.
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2166.msg23508.html#msg23508 (aangepast)
Ik vermoed dat ook de (normale) strenge winter "in Europa" er voor iets tussenzit (langzamer en minder verkeer vooral in januari en februari zie evolutie tov gemiddelde, aan de Duitse cijfers per maand tov de 4 jaren ervoor is het alleszins te vermoeden))
Bron: destatis (http://www.destatis.de/jetspeed/portal/cms/Sites/destatis/Internet/DE/Content/Statistiken/Verkehr/Verkehrsunfaelle/Tabellen/Content50/GetoeteteStrassenverkehr,templateId=renderPrint.psml)
Bei Straßenverkehrsunfällen Getötete nach Monaten
Monate 2006 2007 2008 2009 (gemiddeld 4m) 2010 (evolutie tov gemiddelde 4m)
Januar 312 362 355 279 (327) 193 (- 41 %)
Februar 329 281 295 249 (289) 187 (- 35 %)
März 338 420 323 284 (341) 265 (- 22 %)
April 394 472 362 380 (402) 360 (- 10 %)
1192 1005 : - 16 % tov 4 maanden v 2009 #.
# Voor de 4 maanden (+1 als tpt-forum.org ) gaf dat - 16 % voor gans Duitsland:
ook http://www.autokiste.de/psg/index/zusatzinfo.htm?id=8814
-
-
Be boert steeds maar verder -relatief- achteruit tov andere landen qua evolutie-verkeersdoden:
Bij het verderzetten van hetzelfde wanbeleid zal dat ook zo blijven ...
Er is hier een enorm potentiëel tot verbetering gezien we het slechtst scorende land van westeuropa zijn, maar het wordt niet gebruikt omdat politici van alle rangen hun kop in de grond blijven steken en hun trager-trager-trager doctrine blijven achternalopen.
Het niet aanboren van het potentiëel tot verbetering dat in andere landen wel tot een reductie van de verkeersdoden leidt, is ronduit misdadig.
-
Michel, anders moet je vergelijken met de jaren negentig, dan scoort België beter. De gemeente hier is toch al zo zielig.. 30 doden naar 5.. Op ruwweg 20 jaar.
Als de wagens niet uitgerust waren met ABS - airbag en alle andere zaken zou het niet gedeeld door 6 zijn maar maal 6, de wegbeheerders moeten hun eigen geen lof toeëigenen wat hun niet toekomt, eigen lof stinkt trouwens. :P