Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jozef op vrijdag 16 juli 2010 - 13:00:11
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
Wanneer gaan ze er eindelijk eens voor zorgen dat industriegebieden en bedrijfsterreinen deftig bereikbaar zijn met het OV?
-
Er worden nu éénmaal oplossingen gezocht om onder de onhoudbare belastingsdruk op loon uit te komen, een firmawagen is daar een handig middel toe. Als mijn werkgever me geen firmawagen zou geven moet hij toch een zeer grote bruto loonsopslag geven en natuurlijk een km-vergoeding.
-
Jep... Nadeel van overheid en aanverwante bedrijven... Ik heb geen firmawagen.. en ook geen km-vergoeding... Wel een hoger loon, maar wat ik overhoud is evenveel als dat van m'n vriend, die minder verdient maar wel een wagen krijgt...
-
Pas nog iemand gehoord die een BMW X3 kon hebben als firmawagen, mits 800€ loon in te leveren. :o
-
Er worden nu éénmaal oplossingen gezocht om onder de onhoudbare belastingsdruk op loon uit te komen, een firmawagen is daar een handig middel toe. Als mijn werkgever me geen firmawagen zou geven moet hij toch een zeer grote bruto loonsopslag geven en natuurlijk een km-vergoeding.
Juist. En die toegenomen loonkost moet dan onvermijdelijk weer doorgerekend worden aan de klanten. Daardoor wordt de onderneming minder concurrentieel tegenover het buitenland, en wordt België nog wat minder interessant voor buitenlandse investeerders.
-
Essentiëel is een firmawagen een middel om de job uit te voeren.
Die privé mogen gebruiken leidt tot aanzienlijk minder auto's in roulatie ...
-
Pas nog iemand gehoord die een BMW X3 kon hebben als firmawagen, mits 800€ loon in te leveren. :o
Dan zouden ze die vrolijk mogen bijhouden van mij. ;D
-
Pas nog iemand gehoord die een BMW X3 kon hebben als firmawagen, mits 800€ loon in te leveren. :o
Dan zouden ze die vrolijk mogen bijhouden van mij. ;D
Van mij ook, weet je nog jaar geleden dat ik schreef 1uur/dag voor die wagen mee naar huis te krijgen en geen km verder? Ik werk daar niet meer, zot zijn doet geen zeer maar het helpt wel....
-
Ik heb mijn firmawagen wel nodig omdat ik bijna altijd bij klanten werk en deze dikwijls op een andere plek gelegen zijn. Het hebben van die firmawagen is dus perfect te verantwoorden. Toch betaal ik er nog een beetje voor bij (ongeveer 20€/maand), maar dit was om een 2.0 l diesel te kunnen hebben ipv een 1.6 l diesel. Een keuze die ik me niet heb beklaagd, zeker als ik mijn collega met exact dezelfde wagen hoor jammeren over zijn slome 1.6 l.