Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jozef op vrijdag 16 juli 2010 - 13:02:48
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
Wtf is dat voor paal... Einde zone betalend parkeren, maar dan toch een ticket moeten nemen? Inderdaad een goed voorbeeld!
-
Misschien is bovenstaande foto wel even bij Photoshop langsgeweest, want een zone 30 in een straat voor lokaal verkeer? Meestal staan al deze borden dan ook op afzonderlijke paaltjes (omzetverhogend voor de firma J. ea) wat het straatbeeld nog grimmiger maakt.
In De Standaard van vandaag (16/07/2010) staat dat 28% van de 1600 door Touring ondervraagden een F1 (zonebord bebouwde kom) NIET kent! En die hebben een rijbewijs?
Wegbeheerders hebben reeds lang weet van deze jungle en sommigen hebben al "jungle-achtige" tegenmaatregelen genomen door de massale invoering van PIEPKLEINE zonebordjes. Misschien eenduidiger maar alvast een stevige aanslag op uw en mijn portemonnaie.
-
Wtf is dat voor paal... Einde zone betalend parkeren, maar dan toch een ticket moeten nemen?
De zone betalend parkeren houdt daar op, er komt nog een straatje bij waar je moet betalend parkeren vanaf daar... :D
-
Misschien is bovenstaande foto wel even bij Photoshop langsgeweest, want een zone 30 in een straat voor lokaal verkeer?
In België kan alles inzake verkeersborden.
Als je denkt dat je het intussen wel gezien hebt, komt er iemand met nog wat gekkers voor de dag ...
In De Standaard van vandaag (16/07/2010) staat dat 28% van de 1600 door Touring ondervraagden een F1 (zonebord bebouwde kom) NIET kent! En die hebben een rijbewijs?
Dat bord is de afgelopen jaren aangepast - het overgrote deel van de weggebruikers volgt de veranderingen in de verkeerswetgeving NIET.
Kent de verkeerswetgeving ook niet, en rijdt rond zoals men gewoon geworden is.
Wegbeheerders hebben reeds lang weet van deze jungle en sommigen hebben al "jungle-achtige" tegenmaatregelen genomen door de massale invoering van PIEPKLEINE zonebordjes.
Het is aan de politiek om die kleine zoneborden finaal te verbieden ...
Zolang ze toegelaten zijn, zullen ze massaal geplaatst worden.
Zolang er rechters zijn die het normaal vinden dat ze overal gebruikt worden ipv in uitzonderlijke gevallen, omdat de politiek de uitrzonderlijke gevallen nergens bepaald heeft, zullen ze blijven gebruikt worden.
Als die grote galetten geplaatst moeten worden, zal een wegbeheerder wel eens 2 keer gaan nadenken over de plaatsing ervan.
De Vlaamse overheid heeft nu een database met alle verkeersborden.
Blijkbaar gaat men ook de "verkeersorganisaties" daar toegang toe geven.
Particulieren niet, dan speelt ineens de privacy mee ...
Wat men intussen al met die database gedaan heeft , is me onduidelijk.
Lier werd vrij vroeg gedigitaliseerd en gecatalogeerd.
Nog niets ten goede zien veranderen, integendeel, het wordt hier enkel erger inzake signalisatie.
Essentiëel probleem is dat de reviewer van die verkeersborden, dezelfde zal zijn die de verkeersborden geplaatst heeft ...
-
Zonder fotoshop. :-X
(http://img100.imageshack.us/img100/8698/cimg0179uo8.jpg)
-
Huh? :o : ::)
-
Huh? :o : ::)
Achter mij was de weg volledig afgesloten wegens kermis.
Rechts, waar ik eigenlijk naartoe moest, was het volledig afgesloten wegens wegenwerken.
En links moest ik ook niet zijn daar ik oorspronkelijk uit die richting kwam.... met de vrachtwagen.
En je dan afvragen waarom ik in Belgiƫ niet meer wil rijden "om den brode". ::)
-
trouwens, ik vind de lay-out van de borden in NL veel duidelijker! ze zijn van op grotere afstand leesbaar en hun symbolen zijn groter/duidelijker.