Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeer en Recht => Topic gestart door: jo op donderdag 16 september 2010 - 13:30:04
-
Geef voor 24 september a.s. je mening over Periodieke Technische Inspectie voor motoren door op internet de publiek consultatie van de Europese Unie in te vullen. http://ec.europa.eu/yourvoice/ipm/forms/dispatch?userstate=prodhtml
-
jo, zou je please even de correcte URL kunnen bezorgen?
Deze werkt niet. Dat kon ik al meteen zien aan het feit dat de forumsoftware hem niet automatisch omgevormd heeft tot een link.
-
http://ec.europa.eu/transport/road_safety/take-part/public-consultations/pti_en.htm
Deze is het...
Ook te vinden in deze lijst:
http://ec.europa.eu/yourvoice/consultations/index_en.htm
De enige die afloopt op 24.09 ;)
-
Sorry, wat rap geweest blijkbaar.
Jari bedankt. ;)
-
Hoog tijd dat de uitermate lakse lidstaten zoals Belgiƫ dergellijke verplichting opgelegd krijgen.
-
Hihi!
Graag, die TC, behalve voor het feit dat als je wat pech hebt je een halve dag verlof moet nemen. Want van de TC verwacht ik nu niet dat daar enige beterschap zal van komen:
- Alles wat illegaal is, maar wat legaal lijkt, laat de TC nu al op auto's toe
- Zeer veel aftermarket dingen voor motoren zijn al TUV en whatnot gekeurd, omwille van de Duitse markt
- En wat niet gekeurd geraakt... Om een uitlaat of ophanging van een auto te demonteren heb je nog een garage nodig, maar een knalpot wisselen van een motorfiets is poepsimpel
Dus ja. TC voor motoren is een leuk tijdverdrijf, brengt de heren Autoveiligheid NV e.a. wat geld op en doet eigenlijk niks wezenlijks aan enige hinder of onveiligheid.
-
al was het maar om hun lichten goed afgesteld te krijgen
-
Ja tuurlijk, want na een TC is het onmogelijk om de lichten terug een zetje hoger te zetten. ::)
Overigens is het afstellen van een licht op een motorfiets een onbegonnen zaak. Bij elke bocht moet een motorfiets inleunen waardoor de lichtbundel scheef komt te staan.
-
Ja tuurlijk, want na een TC is het onmogelijk om de lichten terug een zetje hoger te zetten. ::)
maar dan zal het gedaan zijn met de onvoorziene sierverlichting die je nu dikwijls ziet
3 of meer verstralers die andere weggebruikers, zelfs overdag, vanaf honderden meters verblinden
-
LOL! Je weet toch dat de TC niet vraagt of zo een dingen illegaal zijn, maar enkel dat ze werken. Ik ken er met illegale grillelichten waarvan de keuring vraagt dat de bestuurder ze even aanzet om te zien of ze werken.
-
Als ze vermoeden dat de lichten niet CE gekeurd zijn krijg je rood.
Dat was een paar jaar geleden toch een actiepunt, kan me voorstellen dat ze dat dezer dagen nog steeds in het oog houden.
-
Als ze vermoeden dat de lichten niet CE gekeurd zijn krijg je rood.
Dat was een paar jaar geleden toch een actiepunt, kan me voorstellen dat ze dat dezer dagen nog steeds in het oog houden.
Dat hangt ook weer van de keurder af, voor motoren zijn genoeg aftermarket CE gekeurde verstralers beschikbaar en ik ken hele interventievoertuigen die SAE maar niet CE-gekeurde verlichting dragen.