Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Wegeninfrastructuur => Topic gestart door: Inazuma op zaterdag 18 september 2010 - 22:52:17
-
Vandaag de geneugten van de Deutsche Autobahn (groot deel A3) weer eens mogen smaken.
Wegbedekking met duidelijk lagere rolweerstand dan bij ons.
In oneindig veel betere staat bovendien.
Werken waar géén uitzichtloze opstoppingen aan ontstaan.
Verder Tsjechië ingereden langs Plzen.
Ook daar ligt de boel er stukken beter bij dan bij ons - die zijn na de Wende duidelijk gaan loeren bij de Duitse buren.
En 't weer is hier beter ;D
-
Viel Spaß im Urlaub
-
Verder Tsjechië ingereden langs Plzen.
Da's waar de pils vandaan komt.... Een prettige vakantie!
-
Vandaag de geneugten van de Deutsche Autobahn (groot deel A3) weer eens mogen smaken.
Wegbedekking met duidelijk lagere rolweerstand dan bij ons.
In oneindig veel betere staat bovendien.
Werken waar géén uitzichtloze opstoppingen aan ontstaan.
Verder Tsjechië ingereden langs Plzen.
Ook daar ligt de boel er stukken beter bij dan bij ons - die zijn na de Wende duidelijk gaan loeren bij de Duitse buren.
En 't weer is hier beter ;D
Heb je toevallig in CZ al op die 160 kmh-snelwegen gereden ?
Beschrijf het algemeen verkeer en hun verbeterde (snel)wegen eens ? beetje Duitse mentaliteit ?
De E50/D5 loopt via Plzeň (Pilsen) en zou nu zeker 160 kmh max moeten hebben:
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/md-160.pdf
je weet waarom ik dat vraag, CZ heeft losjes Be ingehaald (verkeersdoden/inwoners) op 2 jaar, en loopt wslk veel verder uit in 2010, is ook niet zo moeilijk... ;D
CZ heeft 10,5 milj inw in 2009, Be ca. 10,8 milj.
Variable Country Type 2009 2008 2007
Road Fatalities Belgium 955* 944 1071 (*voorlopig geschat)
Road Fatalities Czech Republic 901 1076 1222
2009 verkeersdoden/100.000 inw:
BE : 8,84
CZ: 8,58
verder 1e kwartaal 2009 --> 2010 voor CZ:
Road Fatalities Czech Republic : 189 --> 123 of daling -35 %
Belgium : verkeersbarometer mei gaf een daling -1,3 % jaartotaal 2010 tov 2009.
verder nog een veilig verlof. ;)
-
vooral laatste alinea:
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Ik lees hier dat het niveau van de dynamische snelheids- en verkeersregeling nog veel "natte vinger" is.
:o deels zonder (werkende) camera´s en zelfs geen lussen... Zelfs op de E40 -nog- niet.
Veiligheid én dynamische verkeersregeling mag weer niets kosten.
Dus de topictitel België = ontwikkelingsland is hier (alweer) gepast.
De techniek van beschaafde landen qua verkeersveiligheid vind je hier:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2093.msg28118.html#msg28118
Ik weet dat op de grote Snelweg -halve ring- rond München ca. 9 jaar geleden de matrixborden al goed werkten,
en dat MET pechstrookvrijgave hé. Uiteraard met lussen en camera´s en de hele rimram, geen halve prullen à la Belziek.
uit oude topic: http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1533.msg14594.html#msg14594
Dit tweerichtingsstuk 16+13 km van de A99 München heeft omgerekend maar 11 miljoen € gekost mét dynamische pechstrookvrijgave inbegrepen. (daar dus 3+3 tot 4+4 rijvakken dynamisch geregeld )
9,5 jaar geleden in gebruik genomen, tijdens de rustigere uren geldt daar zelfs aanbevolen 130 kmh.
http://www.viaberlin.de/img/pj/0098430_prospekt.pdf
Termine
Auftragsvergabe und Baubeginn Juni 2000
Inbetriebnahme 23. März 2001
Kosten VBA A 99 22 Mio. DM
Let op de data: vooral bouwbegin en echte werking...
Op de laatste blz technische middelen met 2 foto´s van het weerstation en camera´s.
een stukje eruit:
Datenerfassung:
Erfassungsquerschnitte für Verkehrsdaten:
• über Induktionsschleifen 19 = tellussen
• über Überkopfdetektoren 13
Erfassungsquerschnitte für Umfelddaten:
• Sichtweite 15
• Fahrbahnzustand 4
• Niederschlag 11
(foto Messung von relativer Luftfeuchtigkeit, Lufttemperatur und Niederschlagsintensität)
Videostandorte: 15 = camera´s
(foto : Sichtweitenmessgerät )
Infrastruktur:
Anzahl Streckenstationen 50
Anzahl Energieeinspeisepunkte 21
Länge der neu verlegten
Energiekabel 17.000 m
Länge der neu verlegten
Datenkabel (Kupfer) 26.000 m
Länge der neu verlegten
Datenkabel (Glas) 28.000 m
Prijs toen ca. 11 miljoen Euro, MET pechstrook-vrijgave en -techniek.
Belziek kasseert elk jaar ca. + 300 miljoen Euro aan flitsboetes.
-
Sja... In Nederland staan die portieken om de 600 meter terwijl ze hier om de twee kilometer staan. Bovendien werken die Nederlandse portieken volautomatisch, en daar zie ik dus nooit foute situaties mee (als de snelheid door portieken eruit wordt gehaald staat er iets verder ook altijd file of tenminste vertraagd verkeer). Bovendien kosten ze een fractie van de gedrochten die men hier in België plaatst, want op één matrixbord wordt alle info getoond, terwijl men in België van mening is dat een matrixbord enkel snelheden kan tonen, en de groene peil een apart bord moet zijn (maar je hebt toch ook een rood kruis op dat matrixbord, en gele pijlen?).
Na het bezoek enkele jaren in het Verkeerscentrum ben ik enige tijd geleden toevallig bij de Nederlandse VerkeerInformatieDienst terecht gekomen. Belgen zijn amateurs.
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Lap. ::)
En toch....
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Onaangepaste snelheid is al moeilijk met een begrensde vrachtwagen op een snelweg tenzij te traag ook onaangepaste snelheid is.
Ofwel klopt de vingerwijzing naar vrachtwagens niet.
Belgen zijn amateurs.
En dat is nog zwak uitgedrukt.
Ik heb het onlangs eens bijgehouden.
In 4 weken tijd had ik 52 ongevallen gezien in 20 werkdagen op het traject Denderleeuw -> Vilvoorde -> Oostakker -> Denderleeuw, +/- 171km.
De betrokken voertuigen waren:
-1 jeep met aanhangwagen (marktkramer)
-1 mobilhome op zijn zijkant
- 216 auto's (vooral kop-staart aanrijdingen op de midden- of linkerrijstrook, soms tot 8 voertuigen in 1 ongeval)
- 0,0 geen enkele vrachtwagen, behalve dan die ene die in panne stond in de werken in Erpe-Mere, wat dus geen ongeval was.
En toch beweren...
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Stemmingmakerij of .....??
Belgen zijn amateurs.
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
En dan zie ik dat bord GEVAARLIJKE bocht weer voor ogen, automatisch met op de achtergrond een brullend beest... ::)
Het zeer druk internationaal vrachtvervoer, alsof dat het enige zeer drukke op onze wegen is.
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Lap. ::)
Tja, ze weten het niet, dan lullen ze maar iets wat er helemaal niets mee te maken heeft, zelfs integendeel
Toevallig is Nordrhein-Westfalen veel dichtbevolkter als Vlaanderen en heeft zeker evenveel op- en afritten per km-snelweg, en meer Internationaal transitverkeer als Vlaanderen. Vooral in het deel "Roergebied" (al meer inwoners als Vlaanderen alleen)- liggen er korte op- en afritten waar aangepaste snelheid nodig is, en waar er dus dikwijls 120 kmh beperkt is zoals in Be, maar de Duitse automobilisten houden wel meer (invoeg)afstand en hebben geen ruzie met hun gaspedaal als ze de snelweg vlot oprijden.
En niet alle autobahnen in het Roergebied hebben daar de autobahnstandaardkwaliteit daarom hebben enkele lange stukken 120 kmh en zelfs 100 kmh, is in Be ook niet anders.
De enige uitzondering is wel dat de Bxl- R0 en Antwerpse Ring een paar zotte op-en afritten hebben die in mekaar lopen (ook linkse voor de K-tunnel), die hebben ze in NRW niet, daar wordt dat infrastructureel opgelost (brug/tunnel) (ook eventueel met een lange parallel lopende oprit).
D (en NRW) heeft daarvoor wel vele op- en afritten (elk autobahnkreuz) waar oprijdende en afrijdende zich over 50-100 m moeten kruisen.
En nu komt het, Nordrhein-Westfalen is -ook door zijn dichtbevolktheid- het absoluut veiligste land in Europa betreft verkeersdoden per inwoner.
Een Duitse Autobahn is gemiddeld 2 x veiliger als een Belgische, deze in NRW wslk 3 maal, ook omdat de snelheden door het drukkere verkeer algemeen lager liggen = minder dodelijkheid per letselongeval. Die sufferds van de BIVV moeten dat toch weten. :-[
En toch....
Idd, een beetje gezond verstand hebben ze toch...
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Onaangepaste snelheid is al moeilijk met een begrensde vrachtwagen op een snelweg tenzij te traag ook onaangepaste snelheid is.
Ofwel klopt de vingerwijzing naar vrachtwagens niet.
Zoals ik schreef ze lullen maar wat, het enige wat gevaarlijk -bij zwaar verkeer is- zijn onoplettende vermoeide vrachtwagenbestuurders die het einde van de file telaat opmerken; in een land waar ze bijna opzettelijk files uit het niets crëeren, zeker infrastructureel door plots te weinig capaciteit aan te bieden bij wegenwerken, en verwarrende aanwijzingen dito wegmarkeringen kan dat per snelweglengte natuurlijk meer voorkomen. Uiteraard heeft dat niets met onaangepaste snelheid te doen, maar wel met alertheid/concentratie.
En dat is nog zwak uitgedrukt.
Hopeloze prutsers, die niets uit hun fouten willen leren, noem ik ze.
Ik heb het onlangs eens bijgehouden.
In 4 weken tijd had ik 52 ongevallen gezien in 20 werkdagen op het traject Denderleeuw -> Vilvoorde -> Oostakker -> Denderleeuw, +/- 171km.
De betrokken voertuigen waren:
-1 jeep met aanhangwagen (marktkramer)
-1 mobilhome op zijn zijkant
- 216 auto's (vooral kop-staart aanrijdingen op de midden- of linkerrijstrook, soms tot 8 voertuigen in 1 ongeval)
- 0,0 geen enkele vrachtwagen, behalve dan die ene die in panne stond in de werken in Erpe-Mere, wat dus geen ongeval was.
Veiligheidsafstand watisda ? Zeker met stip ongevaloorzaak n° 1 door de conflictrijke treintjesmentaliteit in verbinding met passief -onoplettend- rijden... En op de Be-snelweg is er geen controle op. (als men maar niet te snel rijd... ;D)
-
Veiligheidsafstand watisda ? Zeker met stip ongevaloorzaak n° 1 door de conflictrijke treintjesmentaliteit in verbinding met passief -onoplettend- rijden... En op de Be-snelweg is er geen controle op. (als men maar niet te snel rijd... ;D)
Ze willen er gewoon niets tegen doen, Michel.
Ik ben ooit geflitst geweest tegen 140 km/h. Ik had de struikrovers nog wel net op tijd zien staan, doch zag het niet zitten om vol in de remmen te gaan omdat mijn achterligger zo dicht achter mij reed, dat ik zelfs zijn koplampen niet meer kon zien in mijn achteruitkijkspiegel.
Uit de gemeten snelheid en het zeer geringe tijdsverschil tussen beide foto's kan precies berekend worden hoe weinig afstand mijn achterligger hield. Maar daarvoor een PV opstellen terwijl ze daar in de berm zitten, dat doen ze niet.
-
Veiligheidsafstand watisda ? Zeker met stip ongevaloorzaak n° 1 door de conflictrijke treintjesmentaliteit in verbinding met passief -onoplettend- rijden... En op de Be-snelweg is er geen controle op. (als men maar niet te snel rijd... ;D)
Tenzij je met een vrachtwagen rijd, effe 49 meter achter uw voorligger en de kans zit erin dat je prijs hebt.
Ik ben ooit geflitst geweest tegen 140 km/h. Ik had de struikrovers nog wel net op tijd zien staan, doch zag het niet zitten om vol in de remmen te gaan omdat mijn achterligger zo dicht achter mij reed, dat ik zelfs zijn koplampen niet meer kon zien in mijn achteruitkijkspiegel.
Uit de gemeten snelheid en het zeer geringe tijdsverschil tussen beide foto's kan precies berekend worden hoe weinig afstand mijn achterligger hield. Maar daarvoor een PV opstellen terwijl ze daar in de berm zitten, dat doen ze niet.
De kans is groot dat je achterligger zelfs niet eens geflitst is geweest want ... kunnen ze wel zo snel achtereen flitsen?
-
Tenzij je met een vrachtwagen rijd, effe 49 meter achter uw voorligger en de kans zit erin dat je prijs hebt.
Kom kom, niet overdrijven, dan hebben meer dan 90% van de vrachtwagens in België prijs. Mij lijkt het dat op afstand tussen vrachtwagens nauwelijks wordt gecontroleerd. Ik zie te dikwijls een afstand van minder dan 15 m.
-
Toch wel, JC. maar akoord, er mocht gerust méér controle op komen. Op voorwaarde dat men mij dan ook de kans geeft die afstand te bewaren. Want uit ervaring weten we allemaal dat die 50 meter voor velen geen veiligheidsafstand is, doch het ideale gaatje om zoveel mogelijk auto's tussen te proppen.
De nacht van maandag op dinsdag nog, reed ik ip de E17. Er liggen daar pertang drie rijstroken, geen neerslag. Ik had al zo'n vermoeden dat m'n achterligger me tamelijk kort volgde. Ik check effe in de camera achteraan, en ja hoor: idd veel te kort.
Eenmaal aan de parking te Melsele zie ik een Peugeot vertrekken (anoniem voertuig), zwaailampen gereed. Ze blijven effe naast mij hangen op de invoegstrook, lijken wat te vertragen. En ja hoor, wanneer ik er in Haasdonk afrij, kijk in m'n spiegels. De peugeot heeft zich inmiddels achter mij genesteld. En m'n achterligger heeft blijkbaar een stopteken gekregen, beiden zetten zich op de pechstrook.
Ik haal vlakbij de afrit 1 boer op, en zie nadien dat de twee intussen beneden de brug over de snelweg staan. Druk doende pv op te stellen denk ik.
-
ps aan de moderatoren: is 't mogelijk mijn berichtje te corrigeren. Blijkbaar heb ik mezelf geciteerd ipv mijn bericht te wijzigen. Dank
Rafael: done ;)
-
Deze week, in een Peugeot?
Vind ik onwaarschijnlijk, want ze hebben recent allemaal nieuwe anonieme BMW's gekregen en vinden ze zo goed rijden dat ik ze meerdere keren per week tegenkom :). En die Peugeots zijn afgeleefd :).
Die Peugeots zien sommigen nog rijden in een JUDY-rol, maar truckers vangen? Pas op, met die Peugeots gaat dat nog, maar een snelheidsduivel gaan vangen met een auto met een vmax van 207 is wat moeilijker :D
-
Ja, de nacht van maandag 18 op dinsdag 19 oktober. En 't was een Peugeot, ja. En 't zag er toch tamelijk levensecht uit, ja.
De "heren" waren overigens niet in burger, maar droegen een volledig uniform, inclusief dienstwapen etc. (gezien toen ik er voor de 2de x paseerde. die leveraar zit nog geen 100 m van die brug).
-
Voor een begrensde vrachtwagen te kloten hebben ze geen snelle beemer nodig he.
Nog een voorbeeld van de vele pesterijen die ik van een ander forum heb gehaald.
Op de volgende link kan je eens zien hoe de nieuwe reeks camera's in en rond turnhout werken.
Een verwittigd man/vrouw.....
Grtz
http://www.politieregioturnhout.be/bewakingscamera.html
Ik ben reeds het slachtoffer geworden van de camera's.
We hebben daar een klant in die 3,5 ton zone liggen.
Ik heb met de politie van Turnhout gebeld en uitgelegd dat ik daar moest lossen. Die klant had slechts 1 colli, dus ik ben daar gestopt, die colli afgezet en door gereden. Ik heb een afleverbon opgestuurd en nu is het afwachten wat ze gaan zeggen. Ik heb ook gevraagd naar de "White List", maar deze is enkel voor voertuigen die daar frequent komen. Ik kom daar slechts 1 maal per week en dat was volgens de politie niet voldoende voor de White List. Dus maw ga ik vanaf nu elke week een proces verbaal ontvangen ...
(http://www.transportsmolders.be/forum/boete01.jpg)
(http://www.transportsmolders.be/forum/boete02.jpg)
-
Dzjiezes. Als die man elke week z'n pv gaat moeten aanvechten, gewoon omdat hij z'n job doet. Waar zijn we dan in dit landje mee bezig, zeg? Wat moet hij dan doen: anderhalf uur taffelen met welgeteld 1 palletje of wat?
De man uit dit voorbeeld wordt "herkend" en beboet, gewoon omdat hij z'n job doet. Een andere chauffeur die daar in die zone niet moet zijn, doch zich ergens in die bewuste zone aan de kant zet en anderhalfuur gaat rusten, gaat vrijuit. Terwijl die tweede wel een overtreding begaan heeft, vermits hij geen plaatselijk verkeer was.
-
En dat op een zogenaamde "steenweg".
Binnenkort moet ie 's morgens 30 ton palletten op zijn rug binden en 400km te voet doen ermee om geen boetes meer te krijgen. ::)
-
Ja Bibi, toen ik de eerste keer die borden zag staan op die N weg heb ik hier nog een post geplaatst, is onbegrijpelijk voor wie niet vanachter het ijzeren gordijn komt...
-
Als er een verbodszone +3.5 ton is, zonder enige uitzondering, mag je er niet in, ook geen klant beleveren. Is er de uitzondering laden en lossen mag je er wel in en dat kan je dan bewijzen met je vrachtbrief. En kom je elke week in dergelijke zone om te lossen zullen ze elke week een fotootje maken dat geen gevolg kan hebben.
-
Maar dat je wel telkens moet aanvechten,....
-
En dat op een zogenaamde "steenweg".
Het begrip "steenweg" is hier toch al lang uitgehold, en de uitholling gaat nog elke dag verder tot er nog enkel snelwegen en boerenwegen overblijven; en zelfs over de "snel"wegen heb ik mijn twijfels
-
Als er een verbodszone +3.5 ton is, zonder enige uitzondering, mag je er niet in, ook geen klant beleveren. Is er de uitzondering laden en lossen mag je er wel in en dat kan je dan bewijzen met je vrachtbrief. En kom je elke week in dergelijke zone om te lossen zullen ze elke week een fotootje maken dat geen gevolg kan hebben.
Wel ambetant dat 1x/week niet voldoende is om op die zogenaamde "White List" geplaatst te worden.
Ik heb met de politie van Turnhout gebeld en uitgelegd dat ik daar moest lossen. Die klant had slechts 1 colli, dus ik ben daar gestopt, die colli afgezet en door gereden. Ik heb een afleverbon opgestuurd en nu is het afwachten wat ze gaan zeggen. Ik heb ook gevraagd naar de "White List", maar deze is enkel voor voertuigen die daar frequent komen. Ik kom daar slechts 1 maal per week en dat was volgens de politie niet voldoende voor de White List.
-
Na het bezoek enkele jaren in het Verkeerscentrum ben ik enige tijd geleden toevallig bij de Nederlandse VerkeerInformatieDienst terecht gekomen. Belgen zijn amateurs.
Hebben ze daarbij toevallig uit de doeken gedaan hoe de wijzigingen van de vaak nogal zeer dynamische snelheidsbeperkingen gebeurt en geregistreerd wordt ?
Afgelopen week op 5 seconden 3 verschillende snelheden. Jawel. Hoe dynamisch kan je zijn.
Heb ik gevloekt dat m'n camera er niet in hing !
-
Nog een voorbeeld van de vele pesterijen die ik van een ander forum heb gehaald.
Waren die trajectcontrole-camera's toen al wel gehomologeerd en wettelijk toegelaten ?
PZ Turnhout is die dingen naar verluid een tijd illegaal aan het gebruiken geweest ... Parket zag daar geen graten in.
-
Heb je toevallig in CZ al op die 160 kmh-snelwegen gereden ?
Neen, niet tegen gekomen.
Beschrijf het algemeen verkeer en hun verbeterde (snel)wegen eens ? beetje Duitse mentaliteit ?
Vernieuwde snelwegen zijn gewoon Duits naar inrichting.
Ik ben nadien helaas ook op hun ouder wegennet terecht gekomen, en op ganse stukken kreeg ik een déjà-vu van de E3/boudewijnsnelweg/Abortusweg op de rechterrijstrook.
Veel links gereden daar.
Ook erg gevaarlijke spleten tussen de linker en rechter rijstroken.
Opgevuld met pek, maar die is intussen weg.
Opvallend veel ongevallen gezien (blikschade-toestanden), soms meerdere per dag, en op de terugweg in zeer slecht weer (felle regen) al zeker een stuk of 4 op het oude deel van de snelweg dat ik die dag gedaan heb :o
Op het goede deel van de snelweg geen ongevallen gezien in dat pokkeweer.
Rijden ook redelijk "Duits", ondanks al de ongevallen.
Geen problemen gehad eigenlijk, je krijgt er de ruimte.
Zo goed als geen voorrangsnegeerders - ook nogal Duits.
't Was wennen bij terugkomst in B :P
Diesel even duur als hier, wat betekent dat brandstof voor de meeste mensen ginder heel duur is.
Voetgangers in Praha en Brno kijken doorgaans toch meer uit hun doppen dan hier.
Wachten tot je duidelijk gestopt bent om over te steken enzo.
Gek genoeg gaan ze dan weer amper opzij voor de tram in Brno - was weliswaar op een marktplein in een verder verkeersvrij deel.
De trams deden er ook niet echt lastig over, dus dat zal daar het gebruik wel zijn.
Geen suicidale fietsers gezien.
-
Heb je toevallig in CZ al op die 160 kmh-snelwegen gereden ?
Neen, niet tegen gekomen.
Aha, met de feestdagen terug veilig in het land geraakt. :)
Volgens deze recentere link was het bericht van CZ naar 160 kmh (en referte in Wikipedia) eerder wishfull thinking.
http://www.lidovky.cz/na-dalnicich-se-160km-h-jezdit-nebude-vybor-to-snemovne-nedoporucil-p90-/ln_domov.asp?c=A100113_130255_ln_domov_ter
Die 160 kmh- (planning 2009) was blijkbaar een politiek voorstel wat in januari 2010 toch niet goedgekeurd werd.
Nu is wel nog sprake van een "politieke poging" om mss toch nog 140 of 150 kmh max in te voeren op hun beste snelwegen ipv de huidige 130 kmh max.
(Polen krijgt wel 140 kmh op hun autosnelwegen de 1 januari 2011, en de meeste expresswegen tot 2+2 krijgen allemaal een 10 kmh verhoging
(vb. 2+2 tot 120 kmh ipv 110 kmh)
-
Nog een voorbeeld van de vele pesterijen die ik van een ander forum heb gehaald.
Waren die trajectcontrole-camera's toen al wel gehomologeerd en wettelijk toegelaten ?
PZ Turnhout is die dingen naar verluid een tijd illegaal aan het gebruiken geweest ... Parket zag daar geen graten in.
Dat weet ik niet.
LINK NAAR DIE POST (http://truckfanclub.be/phpBB/viewtopic.php?f=58&t=1059&p=108209#p108209)