Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jozef op maandag 18 oktober 2010 - 16:36:27
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Ze hebben misgeraden, want ik moet deze week niet in België zijn. Wanneer dan wel, publiceer ik hier uiteraard niet vooraf. :D
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
http://www.deredactie.be/permalink/1.891806
-
http://www.deredactie.be/permalink/1.891806
In dat artikel staat foutieve informatie:
De voertuigen van bestuurders die in België gedomicilieerd zijn, moeten immers ook in België ingeschreven zijn.
Behoudens de voorziene uitzonderingen, beperkt die verplichting zich niet tot de voertuigen van die bestuurders, doch strekt ze zich uit tot alle motorvoertuigen (behalve bromfietsen), van wie ze ook zijn, die ze in België besturen.
Anders had ik geen probleem met de auto van mijn echtgenote.
-
Al bij al geen verkeerde zaak. Maar een vriend, autohersteller, deed na een herstelling aan een voertuig met Duits kenteken, een korte proefrit (voor hij de wagen aan die toerist teruggaf) en viel op een ijverige controleur. Het is na een half uur palaberen wel goedgekomen maar de garagist had "garageplaten" moeten opleggen.
Vraag is natuurlijk of ze in St Jans Molenbeek en rond het Anderlechts slachthuis ook gaan(durven) controleren, want wat daar allemaal rondrijdt met vreemde platen?
-
Bij mij in de straat staat het vol met vreemde platen. Het zijn mensen die daar dikwijls als meerdere jaren wonen maar nog steeds met hun originele platen rijden van toen ze hier toekwamen: enkele Polen, een Portugees, Bulgaren en enkele Duitse platen. Het lijken me een aantal 'stielmannen' te zijn, loodgieters, metsers, ...
Ze staan meestal zelfs geparkeerd waar dit niet mag maar er wordt niet op gecontroleerd.
-
Niet toevallig dat de controle zich toespitst op Audi's met Luxemburgse en Zwitserse nummerplaten, en niet op bestelwagens met Poolse nummerplaten :)
-
Op de containerparken in Antwerpen is dat net zo. Met m'n vader bezat zo'n Mercedes V-klasse (personenwagen, monovolume). De controleur daar wou ons niet binnenlaten, want dat was volgens hem "een bedrijfsvoertuig", en dat is niet toegelaten. Tot ik m'n klein digitaal cameraatje bovenhaalde, en een drietal joekels van grote Mercedes sprinter bestelwagens filmde. Ik vroeg 'm of dat volgens hem dan wél personenwagens waren. Want die werden namelijk wél binnengelaten. "Allé, 't is goe veur iene kier menier" (met rode kaken).
Moet ik er nog bijvertellen dat de eigenaars van die bestelwagens niet of amper Nederlands spraken?
-
De controleur daar wou ons niet binnenlaten, want dat was volgens hem "een bedrijfsvoertuig", en dat is niet toegelaten.
Waar heeft die dat uitgehaald? Wie zegt dat er in dat voertuig bedrijfsafval zit?
Toen we vanuit Hoboken verhuisd zijn, is bibi585 eerst met onze verhuisvrachtwagen naar het containerpark gereden.
-
Die hoopte gewoon op wat drinkgeld. 8)