Christophoros

Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: Rafael op vrijdag 22 oktober 2010 - 13:14:07

Titel: Fietsairbag
Bericht door: Rafael op vrijdag 22 oktober 2010 - 13:14:07
Titel: Re: Fietsairbag
Bericht door: Michel op vrijdag 22 oktober 2010 - 14:28:11
Prijs : 3000 SEK  = 323 Euro

Citaat
• Hovding kostar 3 000 Kronen att Kopa
Titel: Re: Fietsairbag
Bericht door: bibi585 op zondag 24 oktober 2010 - 04:05:56
En per verkeersdrempel, put, bult, spoorweg, claxonerende auto waar je van schrikt zonder vallen, .... kun je dat bedrag vermenigvuldigen. :D ;D ;D ;D
Titel: Re: Fietsairbag
Bericht door: Michel op zondag 24 oktober 2010 - 09:30:37
En per verkeersdrempel, put, bult, spoorweg, claxonerende auto waar je van schrikt zonder vallen, .... kun je dat bedrag vermenigvuldigen. :D ;D ;D ;D

Het zou enkel werken bij een echt plotse zijwaartse val of een halve koprol (sensors worden zo gecalibreerd).

Was trouwens op TV waar men een demonstratie toonde bij een abrupte zijwaartse val.
De prijs zou ook iets lager liggen vanaf 280 euro (hangt van de stof af, niet van de techniek)

En het zogezegd grootste voordeel is men hoeft geen helm meer, en het geeft ook meer bescherming (+hals) als een helm.

De fietsers van Stockholm waren alleszins in hun nopjes want zo´n mottige (koude) helm wilden ze niet dragen, zo´n soort sjaal -met airbag- viel niet zo op, en wilden ze wel dragen. Een vrij hoofd gaf alleszins de doorslag, en een warme muts opzetten in de winter is dan geen probleem.

(http://www.treehugger.com/collar-male.jpg)
http://www.treehugger.com/files/2010/10/hovding-helmet-airbag-for-head.php

Natuurlijk wordt het kostelijk als men regelmatig een ferme duik maakt...
naja, wat is kostelijk als men daarvoor zijn nekt niet breekt...

Zo´n Zweeds ding heet Hövding Helmet moest ge surfen...  ;)

btw, voor de motorijders bestaan er ook helmen met halsairbag, al ca 2,5 jaar:
(surfen op Helm Airbag)
 (http://images.google.be/images?hl=de&gbv=2&biw=1003&bih=640&tbs=isch%3A1&sa=1&q=Helm+Airbag&btnG=Suche&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=)
http://www.motosport.ch/artikel_7038.html
(http://media.motosport.ch/images/62108_crash_220.jpg)
Titel: Re: Fietsairbag
Bericht door: bert.covens op zondag 24 oktober 2010 - 10:04:09
En het zogezegd grootste voordeel is men hoeft geen helm meer, en het geeft ook meer bescherming (+hals) als een helm.

Idd: zogezegd.  Want ik zie toch niet meteen in hoe die airbag je hoofd beschermt als je bvb pakweg met je hoofd BOENK op een trottoirband of iets dergelijks terechtkomt bij een valpartij voorover.

Het filmpje kan me niet echt overtuigen dat een helm plots volledig kan vervangen worden hierdoor.
Titel: Re: Fietsairbag
Bericht door: Michel op zondag 24 oktober 2010 - 23:06:02
Het filmpje kan me niet echt overtuigen dat een helm plots volledig kan vervangen worden hierdoor.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ze" zeggen het nochtans.

Wat met deze foto´s ?   :-

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm

(http://www.treehugger.com/airbag-inflated.jpg)

(http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/06/11/473083/90pct-minder-hoofdwonden-bij-algemeen-gebruik-fietshelm_5_460x0.jpg)

Nog wat van de techniek:
Citaat
Airbag voor fietsers vervangt valhelm.  22-10-2010.

Twee Zweedse studenten hebben een airbag voor fietsers ontwikkeld. De Hövding is als een kraag te dragen en maakt fietshelmen mogelijk overbodig.

De kraag blaast zich binnen 0,1 seconden op tot een stootvaste nylon helm. Sensoren in de vorm van een snelheids- en een gyrometer activeren een gasgenerator om de airbag op te blazen als de fietser onverwachte bewegingen maakt. De airbag is aan en uit te zetten. In onderstaande video zie je hoe de Hövding werkt.

Black box
De airbag is voorzien van een ‘black box’, die data tot tien seconden voor de val opneemt. De makers willen deze data gebruiken om het ontwerp van de Hövding verbeteren. Daarvoor moet de gebruiker de black box wel eventjes opsturen.

Wij zien potentie in deze uitvinding, vooral in Duitsland. Daar is het verplicht voor kinderen een fietshelm te dragen. Dat deze gewoonte zich meeneemt naar buitenlandse vakantieoorden kan regelmatig rekenen op gelach van anderen. Bovendien is de kraag ideaal voor in de winter: het beschermt tegen de kou en maakt een val door gladde wegen een stuk aangenamer.
http://www.idealize.nl/2010/10/airbag-voor-fietsers-vervangt-valhelm/