Christophoros
Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: rozeke op zaterdag 20 november 2010 - 10:57:06
-
Vorige maand blokkeerden de ruitenwissers van mijn Corsa'tje. Ik doe hem binnen, resultaat: "het mechanisme moet vervangen worden". OK, dat kostte me 250 euro ongeveer, maar ja zonder ruitenwissers gaat het niet he. Enfin: vorig weekend blokkeren ze opnieuw. Ik boos natuurlijk, en ga ermee naar dezelfde garage (die NB een jaar garantie biedt op haar herstellingen!). Nu bellen ze me net: "de motor is kapot" (van de ruitenwissers dus). Jamaar zeg ik, die hebben jullie toch pas vervangen? Nee dus: volgens hen is het mechanisme een soort verbinding tussen de motor en de eigenlijke ruitenwissers. Maw: dit gaat me opnieuw dik 200 euro kosten.
Wat ik denk (voor zover ik iets van automechaniek ken), is dat het gewoon inderdaad de motor was en dat dat mechanisme wat ze eerst vervangen hebben eigenlijk prima functioneerde. Dus voor ik die wagen ga ophalen volgende week, probeer ik daar meer zeker van te zijn: dat zie je van hier dat ik die factuur zomaar ga betalen ...
Kent iemand hier meer van?
-
Hoe dan ook, 450 € voor ruitenwissers lijkt me schromelijk overdreven! Hoe hoog is de waarde van die Corsa nog? Als die al enige jaartjes heeft gaat dat bijna meer zijn dan de waarde van de auto, dus ruitenwissers kapot = pert totale.
-
Tja kijk, dat is misschien zo, maar er zijn redenen waarom ik hem niet van de hand doe. Hij heeft nog weinig kilometers, ook al.
(Hij heeft ook nog wel een waarde hoor, maar inderdaad naar de toekomst toe moeten we eens nadenken wat we doen in dergeljk geval. Maar nu gaat het me echt alleen om dit probleem. Beeld je anders in dat het een nieuwe Corsa is ;D).
-
Probeer eerst eens op een autosloperij een motortje te halen. 't is geen rocket science om zo'n ding te vervangen...
-
Haha, voor mij wel vrees ik :D.
Ik wilde echt gewoon weten of ze dit probleem de eerste keer al hadden kunnen/moeten zien. Mijn gevoel zegt van wel, maar ik zou graag wat zekerder zijn. In dat geval gaat er over die 2de factuur gepraat worden ...
-
-
Ja, ik ben sowieso niet meer van plan naar die garage te gaan. Ik was er nu terug gegaan omdat ik dacht dat dit nog onder hun garantie zou vallen.
Ik vrees dat de meeste van mijn vrienden intellectueel handiger zijn dan met hun handen ... ;D
-
Het kan nu wel dat het kapotte mechanisme de motor praktisch om zeep geholpen heeft, te warm geworden door blokkage oid
Dat is ook mijn vermoeden.
Mogelijk werd het mechanisme geforceerd door een dronken agent die zich aan een ruitenwisser vasthield om niet om te vallen terwijl hij er een bonnetje wilde ondersteken. ;D
-
Tja kijk, dat is misschien zo, maar er zijn redenen waarom ik hem niet van de hand doe. Hij heeft nog weinig kilometers, ook al.
Naast een fininciële waarde, kan die auto ook nog altijd een emotionele waarde hebben. En zoals je zelf zegt, hij heeft weinig kilometers etc. Maar in totaal al 450 EURO voor die ruitewissers, dat lijkt mij er toch fameus een pak over. Wat JC hier (mss ietwat cynisch) idd opmerkte: ruitewisser kapot = perte totale?
Bij m'n vorige werkgever werden de ruitewissers van de camion alweer na drie maanden vervangen. Ik maakte de baas er attent op, waarop die de garage belde om meer uitleg. Ik had in die drie maanden zelfs amper de ruitewisser nodig gehad (zomers weer toen). Uitleg van die garage: "Haja, als ge die ruitewisser niet gebruikt, dan verslijten die rubbers éh menier, dan gaat die rubber verduren". En die baas heeft die factuur verdikke nog betaald ook.
(Hij heeft ook nog wel een waarde hoor, maar inderdaad naar de toekomst toe moeten we eens nadenken wat we doen in dergeljk geval. Maar nu gaat het me echt alleen om dit probleem. Beeld je anders in dat het een nieuwe Corsa is ;D).
Voor 't verstand dat ik er van heb: een bekwame, eerlijke garagist zoeken voor de toekomst?
-
Voor 't verstand dat ik er van heb: een bekwame, eerlijke garagist zoeken voor de toekomst?
Dat sowieso. Om te beginnen zou ik eerst eens wegblijven bij de Opel-garage en naar een universele garage gaan.
Al is het maar om geld te besparen door onderdelen te laten monteren waar geen Opel-logo ingebakken is maar die toch van dezelfde productielijn komen.
-
Wat de garage betreft: het is een universele garage. En ik ben pas verhuisd dus ik moest wel een nieuwe zoeken. Nu ja ik zoek wel een andere zoveel is duidelijk!
-
Ik heb enkele jaren met Opel gereden en in het begin vond ik dat een degelijke wagen prijs/kwaliteit/degelijkheid/eenvoud maar merk wel dat ze de laatste tijd enorm duur geworden zijn voor zelfs de eenvoudigste herstelling.
-
Ik heb enkele jaren met Opel gereden en in het begin vond ik dat een degelijke wagen prijs/kwaliteit/degelijkheid/eenvoud maar merk wel dat ze de laatste tijd enorm duur geworden zijn voor zelfs de eenvoudigste herstelling.
Is ook zo
De auto's zelf zijn niet zo duur voor wat je krijgt
Maar als er iets kapot is betaal je wel serieus, ook doordat vele onderdelen niet meer apart te verkrijgen zijn
bvb: sensor voor de servo kapot in de stuurkolom = de hele stuurkolom vervangen
-
Hou de aankoop van een auto zo goedkoop mogelijk maar laat de eigenaar zo snel mogelijk terug komen om onderdelen te vervangen, uiteraard na de garantietermijn; dat is de huidige politiek van de fabrikanten. Vorig jaar nog gehoord van Renault: " Mijnheer, 't is normaal dat een alternator na 25.000 km vervangen moet worden."
-
Ja auto is een wegwerpproduct geworden als nooit tevoren, 4-8 jaar en dan moet hij echt wel in de pers anders valt de verkoop van nieuwe naar beneden. >:(
-
En nu het strafste: de ruitenwissers marcheren dus nog niet! Ttz ze hebben een paar dagen gewerkt en nu is het weer om zeep. Nu ga ik wel terug naar die garage en ik eis dat ze het gratis doen.
-
Het was misschien de relais, (klein doosje dat de schakeling doet, kost voor de duurste (VW) 50€ verkoopprijs bij de dealer) of de schakelaar aan het stuur (kan oplopen tot 250 voor een recente wagen).
Niet met je laten sollen en voet bij stuk houden, dit is gepruts. >:(
-
En nu het strafste: de ruitenwissers marcheren dus nog niet! Ttz ze hebben een paar dagen gewerkt en nu is het weer om zeep. Nu ga ik wel terug naar die garage en ik eis dat ze het gratis doen.
@ rozeke:
Je moet in dat verband alijd goed opletten met de bestelbon die je ondertekent. Stel dat je je garagehouder meldt dat je ruitenwissers niet meer werken.
1ste geval: de garagehouder denkt dat de ruitenwissermotor defect zal zijn. Hij schrijft op de bestelbon: "vervangen ruitenwissermotor", en jij ondertekent die bon. Als daarna de ruitenwissers niet of niet lang naar behoren werken wegens een andere oorzaak, heb je geen verhaal, want de garagehouder heeft gedaan wat je gevraagd hebt: de ruitenwissermotor vervangen.
2de geval: je eist dat de garagehouder op de bestelbon "ruitenwissers herstellen" vermeldt. Als hij dan verkeerdelijk de ruitenwissermotor vervangt, heeft hij zijn opdracht niet vervuld, en kun je hem daarop aanspreken.
-
Ik heb helemaal niets ondertekend. Ik heb hem binnengebracht met een beschrijving van wat er scheelt, zij hebben hem toen daar gehouden en nagekeken, en op basis daarvan gezegd wat het was. De eerste keer geloofde ik dat (uiteraard), de 2de keer heb ik al wat meer geprotesteerd omdat het nog niet in orde was (zie eerste post). Nu is het de derde keer en nu ga ik hen echt wel eens zeggen waar het op staat. Ik bedoel, sorry maar 3 pogingen om die ruitenwissers terug aan de praat te krijgen, lijken me meer dan voldoende!
-
Nu is het de derde keer en nu ga ik hen echt wel eens zeggen waar het op staat. Ik bedoel, sorry maar 3 pogingen om die ruitenwissers terug aan de praat te krijgen, lijken me meer dan voldoende!
Gelijk heb je, rozeke.
In tegenstelling tot een arts zoals jij, met betrekking tot wiens beroep het ontbreken daarvan begrijpelijk is, heeft een garagehouder-hersteller wel degelijk een resultaatsverbintenis met zijn klanten.
-
Wel, ik ben dus terug gegaan ... blijkbaar was er iets met de motor die zij erin gezet hadden ... dat gingen ze dus gratis oplossen. MAAR nu hebben ze toch wel niet bij het vervangen hiervan een scheurtje in onze voorruit gemaakt zeker!! Die vervangen ze dan ook maar gratis! Wat zijn dat voor prutsers ...
-
... Wat zijn dat voor prutsers ...
Ik zou het niet beter kunnen omschrijven. :D
-
Ik denk dat ik het antwoord ken op de vraag "Probleem ruitewissers, of eerder: probleem garage?"
-
Ik nu ook ...