Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Wegeninfrastructuur => Topic gestart door: os2lover op maandag 04 december 2006 - 11:48:24
-
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
Ik heb het gezien deze morgend, inderdaad lange files. Het was een mooi zicht deze aan 160 km/u voorbij te razen ;D.
Ik keek vanzelfsprekend slechts even op en las onmiddellijk mijn krant verder, in de trein :-).
-
I know the feeling ;D ;D
-
Ik heb het ook gemerkt, ik heb er 5 à 10 minuten langer over gedaan om op mijn werk te geraken.
Ik merk wel dat het maandagochtendverkeer anders is dan het ochtendverkeer op andere werkdagen. Misschien zijn er nogal wat mensen die iets te lang in bed blijven liggen na het weekend en dan maar raprap naar hun werk proberen te koersen?
-
Op de trein is het ook drukker, vnl. door de studenten die terug naar hun kot vertrekken. Je ziet ze dan ook met valiezen sleuren. Vrijdagavond is het net het omgekeerde. Dit verloopt echter iets meer gespreid omdat sommige al in de namiddag kunnen vertrekken.
De trein is een prima optie voor mij. Na ongeveer een half jaartje naar Gent te sporen bedraagt de gemiddelde vertraging tot nu toe ongeveer 2,5 min. Dit is vooral te wijten aan enkele uitschieters, de max. vertraging tot nu toe was 41 minuten door een gemistte aansluiting. De herfstperiode is traditioneel een periode met meer vertragingen op het spoor. Dit is te wijten aan de bladeren op het spoor waardoor de treinen slechter kunnen remmen en trager (of helemaal niet) op snelheid komen.
-
Ik merk wel dat het maandagochtendverkeer anders is dan het ochtendverkeer op andere werkdagen. Misschien zijn er nogal wat mensen die iets te lang in bed blijven liggen na het weekend en dan maar raprap naar hun werk proberen te koersen?
Dit heb ik al altijd zo geweten dat de ochtendspits op maandag en de avondspits op vrijdag een stuk drukker is dan op andere werkdagen.
Ik denk dat dit ook mede-veroorzaakt wordt door mensen die een hele week van huis zijn zoals studenten, werknemers die door te grote verplaatsing ter plaatse blijven overnachten, toeristen die op weekend gaan enzovoort.
-
Ik vind die titels altijd de moeite
Herfstweer veroorzaakt 300 km file op de weg
Het is niet het weer wat die file's veroorzaken maar het onaangepast gedrag van de mensen die de file veroozaken.
Een gevaarlijke weg(kruispunt)
Ook hier is het niet de weg die gevaarlijk is maar wel de mensen die erop rijden ;D
-
Ik vind die titels altijd de moeite
Herfstweer veroorzaakt 300 km file op de weg
Het is niet het weer wat die file's veroorzaken maar het onaangepast gedrag van de mensen die de file veroozaken.
Een gevaarlijke weg(kruispunt)
Ook hier is het niet de weg die gevaarlijk is maar wel de mensen die erop rijden ;D
Ik denk toch dat het een beetje de kombinatie van de 2 moet zijn. ;)
-
Uiteraard. Als een kruispunt bij dezelfde bestuurders veel meer ongevallen veroorzaakt dan een ander kruispunt dan is het kruispunt wel deglijk gevaarlijk ;)
Zo zijn er in dit landje bijvoorbeeld veel te veel onoverzichtelijke kruispunten door bebouwing op de hoek (zie je in het buitenland minder).
Waar Benny volgens mij op doelt is dat een goede chauffeur zelf bij gevaarlijke infrastructuur of onder moeilijke omstandigheden veilig én vlot kan rijden.
-
Herfstweer veroorzaakt 300 km file op de weg
Het is niet het weer wat die file's veroorzaken maar het onaangepast gedrag van de mensen die de file veroozaken.
Niet alleen het onaangepast gedrag, maar ook het aangepast gedrag zorgt voor meer files: trager optrekken op nat wegdek, voorzichtiger remmen, meer afstand houden, etc.
-
Ook hier is het niet de weg die gevaarlijk is maar wel de mensen die erop rijden ;D
Gelijk heb je, Benny.
Men zegt soms ook dat de mist ongevallen veroorzaakt. Ik begrijp wel dat de mist voor vertraging zorgt, maar ik heb nog nooit de mist twee auto's tegen elkaar zien duwen.