Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Voertuig- en rijtechnieken => Topic gestart door: Jari op vrijdag 14 januari 2011 - 10:14:20
-
vrijdag 14 januari 2011
Nog slechts 5 eurocent erbij en de benzineprijs staat op een recordpeil. De prijs van diesel ligt nog 13 cent onder het record.
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
:(
-
Op middellange termijn gaat daar nog een pak bijkomen en dat om een aantal redenen:
- ooit zullen we hier wel een regering krijgen en die gaat onmiddellijk centen moeten zoeken. Het opvoeren van de accijnzen op de brandstof is zo een snelle actie die direct opbrengt. Alcohol en tabak zijn de typische andere melkkoeien die dan worden ingeschakeld.
- olie was minder schaars door de economische crisis, nu de economie terug begint aan te trekken zal de vraag naar olie stijgen waardoor de prijs zal stijgen
- peak-oil, we zitten rond de max. productie van aardolie. Er zijn verschillende schattingen van net voor de piek tot er net over. Mijn opinie is dat we al over de max. productie heen zitten. Dit wordt bijvoorbeeld geïllustreerd door volgend bericht dat vandaag in de standaard stond:
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
. Zelfs zeer grote producenten zullen binnenkort dergelijke berichten moeten verspreiden, ik denk dan met name aan Saoudi-Arabië.
-
Kunstmatige schaarste creëren loont ook.
5% minder bovenhalen en best mogelijk toch nog 15 of meer % meer binnenrijven door de prijsstijgingen die de schaarste veroorzaakt ...
De produktie mag net niet zoveel omlaag en de prijs mag net niet zoveel omhoog dat de VS je land binnen vallen ... ;)