Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: Inazuma op woensdag 19 januari 2011 - 17:04:02
-
België voert vanaf 2013 een wegenvignet in voor personenwagens en een kilometerheffing voor vrachtwagens. Daar zijn de drie gewesten het over eens geworden.
© autokanaal.be
http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1009963/wegenvignet-voor-auto-s-kilometerheffing-voor-vrachtwagens.aspx
-
-
Dus, wacht, je kan geld sparen door harder te rijden? :D
Manman, wie bedenkt dat toch allemaal :D
-
ach, het is nog afwachten...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1210303/2011/01/19/Drie-gewesten-zijn-het-eens-over-tolsysteem-vanaf-2013.dhtml
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).
remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).
remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).
remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).
remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).
remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).
remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).
remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).
remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).
remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).
remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).
remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).
remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).
remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).
remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).
remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).
remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te hebben in 2003.
-
voor ons ging de verkeerstaks wegvallen
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
-
voor ons ging de verkeerstaks wegvallen
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
wegenvignet in voor personenwagens
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
http://www.ecoscore.be/ daar heeft men al jaren de mond vol van ...
Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.
Personenkraftwagen
Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:
tabel: ....
Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.
Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.
Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.
Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
wegenvignet in voor personenwagens
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
http://www.ecoscore.be/ daar heeft men al jaren de mond vol van ...
Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.
Personenkraftwagen
Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:
tabel: ....
Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.
Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.
Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.
Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
wegenvignet in voor personenwagens
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
http://www.ecoscore.be/ daar heeft men al jaren de mond vol van ...
Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.
Personenkraftwagen
Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:
tabel: ....
Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.
Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.
Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.
Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
wegenvignet in voor personenwagens
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
http://www.ecoscore.be/ daar heeft men al jaren de mond vol van ...
Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.
Personenkraftwagen
Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:
tabel: ....
Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.
Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.
Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.
Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
wegenvignet in voor personenwagens
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
http://www.ecoscore.be/ daar heeft men al jaren de mond vol van ...
Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.
Personenkraftwagen
Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:
tabel: ....
Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.
Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.
Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.
Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
wegenvignet in voor personenwagens
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
http://www.ecoscore.be/ daar heeft men al jaren de mond vol van ...
Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.
Personenkraftwagen
Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:
tabel: ....
Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.
Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.
Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.
Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
wegenvignet in voor personenwagens
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
http://www.ecoscore.be/ daar heeft men al jaren de mond vol van ...
Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.
Personenkraftwagen
Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:
tabel: ....
Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.
Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.
Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.
Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
wegenvignet in voor personenwagens
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
http://www.ecoscore.be/ daar heeft men al jaren de mond vol van ...
Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.
Personenkraftwagen
Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:
tabel: ....
Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.
Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.
Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.
Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
wegenvignet in voor personenwagens
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
http://www.ecoscore.be/ daar heeft men al jaren de mond vol van ...
Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.
Personenkraftwagen
Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:
tabel: ....
Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.
Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.
Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.
Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
wegenvignet in voor personenwagens
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
http://www.ecoscore.be/ daar heeft men al jaren de mond vol van ...
Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.
Personenkraftwagen
Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:
tabel: ....
Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.
Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.
Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.
Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
wegenvignet in voor personenwagens
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
http://www.ecoscore.be/ daar heeft men al jaren de mond vol van ...
Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.
Personenkraftwagen
Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:
tabel: ....
Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.
Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.
Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.
Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
wegenvignet in voor personenwagens
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
http://www.ecoscore.be/ daar heeft men al jaren de mond vol van ...
Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.
Personenkraftwagen
Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:
tabel: ....
Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.
Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.
Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.
Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
wegenvignet in voor personenwagens
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
http://www.ecoscore.be/ daar heeft men al jaren de mond vol van ...
Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.
Personenkraftwagen
Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:
tabel: ....
Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.
Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.
Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.
Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
wegenvignet in voor personenwagens
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
http://www.ecoscore.be/ daar heeft men al jaren de mond vol van ...
Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.
Personenkraftwagen
Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:
tabel: ....
Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.
Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.
Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.
Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
wegenvignet in voor personenwagens
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
http://www.ecoscore.be/ daar heeft men al jaren de mond vol van ...
Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.
Personenkraftwagen
Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:
tabel: ....
Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.
Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.
Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.
Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
wegenvignet in voor personenwagens
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
http://www.ecoscore.be/ daar heeft men al jaren de mond vol van ...
Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.
Personenkraftwagen
Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:
tabel: ....
Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.
Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.
Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.
Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#Personenkraftwagen
-
hoe gaan ze de reisduur bepalen ???
En dan nog, dat is zoooo oneerlijk: je moet extra betalen om in de file te staan. Je betaalt dus (minstens) al 3 keer: je verbruikt meer, je moet meer belasting betalen, je verliest (kostbare) tijd
Chapeau, goe bezig :o
Het zal dus nog meer lonen om snel en zelfs agressief te rijden: elke minuut telt 3-dubbel :'(
-
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
Dat mag dus net niet ...
Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.
Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.
Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.
Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.
Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.
Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.
Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.
Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.
Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.
Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.
Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.
Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.
Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.
Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.
Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.
Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.
Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het hier krakken.
-
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)
Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
Dat mag dus net niet ...
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch ook. :P
-
Als Duitsland het mag mag Be het toch ook. :P
Duitsland heeft toch geen wegenvignet voor buitenlanders ?
Wat niet mag is het vignet van de gebruikelijke verkeersbelasting aftrekken.
Dan aanziet men dat als een manier om feitelijk enkel buitenlanders dergelijk vignet te laten betalen - de inboorlingen krijgen het immer terug om zo te zeggen.
Estra taksen en belastingen voor iedereen mag wel, de EU zou maar wat graag zelf ook een EU-belasting invoeren ...
-
Als Duitsland het mag mag Be het toch ook. :P
Duitsland heeft toch geen wegenvignet voor buitenlanders ?
Duitsland heeft een snelweg-tolsysteem voor vrachtwagens, maar dat is irrelevant
Wat niet mag is het vignet van de gebruikelijke verkeersbelasting aftrekken.
Dat gaat men ook niet zo doen.
Men voert een wegenvignet in op datum x.
Maar enkele maanden voor de invoering, verlaagt men de verkeerstaks (geen EU-ambtenaar die erover valt)
Met de verkeerstaks kan men doen wat men wil die is voor de eigen ingeschreven pw.
Remember de verschillende BTW (25%) voor normale en zwaardere auto´s (33 %) mocht van Europa zogezegd ook niet.
´t Was rap opgelost, ´t kind kreeg een andere naam: BIV.
Dan aanziet men dat als een manier om feitelijk enkel buitenlanders dergelijk vignet te laten betalen - de inboorlingen krijgen het immer terug om zo te zeggen.
neen, die krijgen het niet (opvallend) terug, die betalen evenveel als de buitenlanders. ;)
-
Dus, wacht, je kan geld sparen door harder te rijden? :D
Allé nu. Gewoonlijk hoor ik opmerkingen over tergende boetes nav het overtreden van belachelijk lage snelheidslimieten.
Nu zou sneller rijden, goedkoper uitvallen. En dan is het ook weer niet goed. :D
(ironiemodus uit)
-
Dus, wacht, je kan geld sparen door harder te rijden? :D
Allé nu. Gewoonlijk hoor ik opmerkingen over tergende boetes nav het overtreden van belachelijk lage snelheidslimieten.
Nu zou sneller rijden, goedkoper uitvallen. En dan is het ook weer niet goed. :D
(ironiemodus uit)
De volgende versie van de Tomtom software berekent voor jou wat het goedkoopste is: het vignet of een snelheidsovertreding. :D
-
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.
In Duitsland mag je bepaalde stadsgedeelten niet inrijden zonder vignet dat aantoont dat je auto aan de vereiste Euro-norm voldoet. En dat geldt ook voor buitenlanders.
-
Maar enkele maanden voor de invoering, verlaagt men de verkeerstaks
dat geloof je toch zelf niet
ze laten ons gewoon meer betalen
de koe is nog niet helemaal leeg
-
Eerst zal men toch het Eurovignet moeten afschaffen. Of dat zo gemakkelijk zal kunnen gebeuren weet ik nog niet.
-
Gaan ze de LV een Tacho verplichten om die rijstijd te controleren?
-
Maar enkele maanden voor de invoering, verlaagt men de verkeerstaks
dat geloof je toch zelf niet
ze laten ons gewoon meer betalen
de koe is nog niet helemaal leeg
echt geloven doe ik het idd niet, maar ik ben toch redelijk optimistisch.
vergeet ook niet (ik ben ook 50% dieselrijder) dat de accijnscompenserende-hogere verkeerstaks voor voertuigen al een heel tijdje verminderd (vanaf 2005 ?) tot het in januari 2008 helemaal afgeschaft is.
Dieselvoertuigen betalen dus al 3 jaar evenveel verkeerstaks als benzines.
(europa had er niets tegen ;D )
Daarvoor werd de diesel aan de pomp soms iets duurder (soort prijslimiet-systeem).
-
vergeet ook niet (ik ben ook 50% dieselrijder) dat de accijnscompenserende-hogere verkeerstaks voor voertuigen al een heel tijdje verminderd (vanaf 2005 ?) tot het in januari 2008 helemaal afgeschaft is.
Vergeet ook niet dat die taks amper 10 jaar heeft bestaan.
Dat is zo eenzelfde dode vogel in je hand als het afschaffen van de dubbele taks op alleenstaande, eerst rammen ze dat door je strot en 10 jaar later halen ze dat weg onder het mom van kijk eens hoe goed we zijn.
-
vergeet ook niet (ik ben ook 50% dieselrijder) dat de accijnscompenserende-hogere verkeerstaks voor voertuigen al een heel tijdje verminderd (vanaf 2005 ?) tot het in januari 2008 helemaal afgeschaft is.
Vergeet ook niet dat die taks amper 10 jaar heeft bestaan.
Dat is zo eenzelfde dode vogel in je hand als het afschaffen van de dubbele taks op alleenstaande, eerst rammen ze dat door je strot en 10 jaar later halen ze dat weg onder het mom van kijk eens hoe goed we zijn.
10 jaar maar ?
wist ik niet, dat is dan pas gebeurd sinds 1998 ? (accijnscompenserend taksverschil is afgeschaft in 2008)
Ik dacht dat diesels altijd meer taks moesten betalen als benzines per fiskale PK. Ik moet daar wat overzien hebben (tja vroeger reed ik nooit met een diesel).
Ik vraag me nog altijd af waarom dan de accijns van benzine steeds veel duurder is als die van de diesel.
Alhoewel de diesel de duurdere brandstof is op de wereldmarkt.
Men had de accijns geleidelijk kunnen gelijk brengen vanaf 1988 toen er *Europese richtlijnen uitkwamen om het schadelijke dieselroet drastisch te beperken.
(toen in 1988 waren de diesels ( ca. 700.000) serieus in de minderheid tov de benzines ( ca. 2.700.000 , cijfers 1987 )
Dan had men de verkeerstaks altijd op hetzelfde niveau kunnen houden voor beide soorten auto´s
* bron Wikipedia: *Grenzwerte für Partikel (Ruß) aus Dieselmotoren wurden 1988 eingeführt
-
Nog een oorzaak van het snel invoeren van die taks zou de elketrische auto zijn waar de staat gemiddeld 12000€ taks/auto misloopt, subsidies maken het totaal nog erger.
-
Nog een oorzaak van het snel invoeren van die taks zou de elketrische auto zijn waar de staat gemiddeld 12000€ taks/auto misloopt, subsidies maken het totaal nog erger.
Ik ben echt benieuwd wat ze met die ecoscore gaan aanvangen ?
Of is dat maar voor de lol ?
Blijkbaar telt voor de Belgische politiekers enkel maar de wereldklimaathype om CO2, de ganse aarde zou 0,6 °C warmer geworden zijn tov het gemidddelde van 100 jaar voordien (1900 - 2000), maar kan ook evengoed zijn dat het in (het kleine) Europa kouder geworden is sinds 2004 (onderaan*). In Limburg is het zeker alsmaar kouder geworden en dat al sinds die superzomer van de einde 90´s. ;D
http://www.mobimix.be/inhoud/2010/8/14/1866
CO2-waarde belangrijke parameter bij een aankoop
Koolstofdioxide (CO2) is verantwoordelijk voor bijna 90 procent van de totale emissies die op een jaar tijd vanuit België in de atmosfeer terechtkomen. Sinds 1990 is de totale CO2-emissies amper met 3,4% gedaald. Tussen 1990 en 2004 zijn de emissies van broeikasgassen in de hele EU met ongeveer 5% gedaald, maar de CO2-emissies van het wegvervoer zijn met 26% gestegen.
Klimaatsverandering
De meningen over de aanwezigheid van toereikende technologieën zijn verdeeld. De Europese Commissie vreest dat nieuwe technologieën niet opwegen tegen de immense toename van het aantal auto's. Alle factoren bijeengenomen is een toename van de totale CO2-uitstoot voor de hand liggend. In België is dat vooral de gunstige fiscale regeling voor bedrijfsauto's en in Vlaanderen het verouderd belastingsysteem. Bovendien gebruikt 70 % van de Belgen zijn auto dagelijks tegenover 53% van de Nederlanders. Het openbaar vervoer vertegenwoordigde in 2008 amper 5 % van het totale personenvervoer. We zijn dus lang niet de beste leerling van de klas.
Maximaal 120 gram CO2 per kilometer
Nieuw verkochte auto's mogen vanaf 2012 gemiddeld niet meer dan 120 gram CO2 per kilometer uitstoten. Nu is dat nog 160 gram. De autoproducenten zelf moeten die emissienorm behalen door schonere motoren te ontwikkelen. Producenten die de norm niet halen, krijgen een boete. Die begint met 20 euro per te veel geproduceerde gram CO2, om in 2016 op te lopen naar 95 euro. De ingenieurs zullen dus de motoren kleiner en lichter moeten maken. Een andere technologie om de doelstellingen te realiseren is een automatisch start-stopsysteem. Dat legt de motor onmiddellijk stil als de auto in neutraal staat.
Steeds strengere euronormen
De nieuwe norm die in 2012 bindend wordt, is een variabele norm. Dat wil zeggen dat een kleinere auto vanaf 2012 minder mag uitstoten dan een grotere auto. Daarna zullen de Euronormen nog veel strenger worden. Zo pleit het Europese Parlement voor een emissienorm van hoogstens 95 gram CO2 per kilometer tegen 2020 en 70 gram CO2 per kilometer tegen 2025.
Ecoscore
Iedereen kan de CO2-uitstoot bekijken van de (nog aan te schaffen) op de website www.ecoscore.be. Wie de uitstoot van wagen zelf wil berekenen, moet het verbruik van de wagen (in liter per 100 kilometer) vermenigvuldigen met 26,40 voor een dieselwagen, met 23,92 voor een bezinewagen, met 16,65 voor een wagen op LPG en met 18,19 voor een CNG-wagen.
Wie een milieuvriendelijke auto belangrijk vindt, moet weten dat weinig CO2-uitstoot niet garant staat voor een lage milieuafdruk. De CO2-uitstoot zegt immers niets over de uitstoot van vele andere schadelijke stoffen. Die zijn bepaald in de Euronormen, die op hun beurt geen rekening houden met de CO2-uitstoot van de auto.
De ecoscore combineert de CO2-uitstoot, de Euronorm en de geluidshinder van de auto. Zo heeft u een objectief totaalbeeld van uw auto. U kunt uw ecoscore berekenen met de gegevens op uw bewijs van conformiteit of u kunt op zoek naar auto's met de laagste ecoscore.
Systeem nog niet aangepast aan de wensen Europese Commissie
In België is de CO2-uitstoot doorslaggevend bij de aankoop van een nieuwe auto. Dat komt dankzij de korting op de factuur van de federale overheid voor auto's die hoogstens 120 gram CO2 per kilometer uitstoten. De jaarlijkse verkeersbelasting en de belasting op de inverkeerstelling (BIV) zijn echter niet aangepast aan de wensen van de Europese Commissie. Het Vlaamse belastingsysteem promoot eigenlijk de aanschaf van een auto met minder schone motoren, een tweedehandsauto.
Fiscale hervorming
Autofederatie Febiac pleit daarom voor de toepassing van de ecobonus en ecomalus, zoals dat nu al in Wallonië gebeurt. Wie een milieuvriendelijke auto koopt krijgt na de betaling van de BIV een ecobonus. Meer informatie vindt u in dit bericht. Een persmededeling van Vlaams Minister van begroting Dirk Van Mechelen uit 2008 wijst op een hervorming van de jaarlijkse verkeersbelasting op basis van de ecoscore. Wanneer dit van kracht gaat is niet duidelijk. De Vlaamse overheid int de verkeersbelasting pas sinds 1 januari van dit jaar.
(Bron: Het Belang van Limburg)
* wereldwijd was 2010 niet warmer als 2005 de temperatuur kan zich evenzo stabiliseren in xx-jaren. :-\
UAH versus RSS
In November 2005, Carl Mears and Frank Wentz at Remote Sensing Systems (RSS) performed an independent analysis of the satellite data. In the process, they found an algebraic error in the UAH analysis. With the correction made, the UAH trend was now 0.12°C per decade - larger but still less than the surface trend. However, RSS released their own results based on their data analysis - a trend of 0.19°C per decade.
Figure 1: UAH satellite data (red) compared to RSS satellite data (green) and surface measurements (blue).
(http://www.skepticalscience.com/images/Satellite_Temperature.gif)
-
Ik ben echt benieuwd wat ze met die ecoscore gaan aanvangen ?
Of is dat maar voor de lol ?
Iedereen kan de CO2-uitstoot bekijken van de (nog aan te schaffen) op de website www.ecoscore.be.
De data daar rammelen wel langs alle kanten.
Een hoop al wat oudere wagens stonden er niet in. (de lijst is recent aangepast, net als de website zelf)
De mijne stond er lang niet in, en staat er nu foutief in (ze hebben er een 2L van gemaakt, prutsers)
De ecoscore is ineens nauwelijks nog 56, naast de cilinderinhoud is ook de Euronorm verkeerd, de roetuitstoot is 10 keer hoger dan opgegeven, en het gewicht klopt niet met het PVG !
Hoeveel van dergelijke flaters staan er nog in die databank ???
Mijn auto voldeed en voldoet verdomme de facto aan de Euro V normen !
Niet slecht voor een bakske uit 2005 ... behalve volgens de ecoscore van de Vlaamse overheid.
-
Hoeveel van dergelijke flaters staan er nog in die databank ???
Mijn auto, en vele andere die nog rijden, heeft er nooit ingestaan...
Die databank zal toch geen referte zijn voor een eventuele "ecoscore-taks",
dat zullen wel de officiële homologatiecijfers zijn per model/motor/type/... , volgens (geregistreerde) euronorm.
Als Duitsland dat kan met hun ingeschreven pw, moet Be dat ook kunnen... ;D
(ze kunnen de D-database eens raadplegen of opvragen... :D )
-
Als Duitsland dat kan met hun ingeschreven pw, moet Be dat ook kunnen... ;D
(ze kunnen de D-database eens raadplegen of opvragen... :D )
Oei ik denk niet dat dat zal gaan, vermoedelijk heeft de overheid hier een speciaal computerprogramma uit verwegistan want al wat Europa zegt verstaan ze verkeerd, dus die 2 zijn niet compatibel. ::)
Ik snap anders ook niet als Alle landen rondom ons de juiste gegevens hebben waarom wij niet
-
Zonet op het Één-nieuws:
wegenvignet is inbegrepen in een "nieuwe verkeersbelasting",
waarvan een variabel deel dus milieugebonden is; wslk op basis van "ecoscore", want anders is dat eco-gedoe verloren moeite.
De Europese zegen zou er al zijn.
Dit is ~ wat ze zeiden:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1211384/2011/01/21/Ook-Vlaams-groen-licht-voor-wegenvignet.dhtml
Ook Vlaams groen licht voor wegenvignet
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
Zonet op het Één-nieuws:
wegenvignet is inbegrepen in een "nieuwe verkeersbelasting",
waarvan een variabel deel dus milieugebonden is; wslk op basis van "ecoscore", want anders is dat eco-gedoe verloren moeite.
Wat ik ervan begrepen heb is dat er 2 ipv 1 belastingen komen:
EN een verkeersbelasting, met een variabel deel op basis van uitstoot (hopelijk niet op basis van ecoscore.be).
EN een wegenvignet.
Een Europese zegen kan er eigenlijk nog niet zijn want de precieze regeling is nog niet bekend.
Tenzij ze al bestaat, maar in de Belgische pers achtergehouden wordt (wat niet veel goeds zou beloven).
Bedoeling is dat vanaf 2013 ook alle personenwagens, ook buitenlandse, mee gaan betalen voor het gebruik van onze wegen.
De binnenlandse betalen nu zeer zeker ook al mee !
Voor Belgen zal het wegenvignet deel uitmaken van de hervormde verkeersbelasting.
Dit is het soort constructies dat geen EU zegen krijgt ... we zullen zien.
Hoe het wegenvignet er precies zal uitzien is nog niet helemaal duidelijk. Dat is nog voorwerp van overleg tussen de gewesten.
Benieuwd hoe snel dat zal gaan.
$$$ binnenhalen zal hier de zeer grote motivator zijn.
Bedoeling is alvast alles "zo eenvoudig mogelijk" te houden, zegt Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits.
Jaja, vandaar dat er 3 aparte systemen komen ... minstens.
Voor Belgen zal alles wellicht geregeld worden via het jaarlijkse aanslagbiljet voor de verkeersbelasting. Voor buitenlanders wordt gedacht aan een elektronisch vignet.
Wat betekent dat je een ganse infrastructuur moet opzetten voor de elektronische controle daarvan.
De Vlaamse regering weerlegt de kritiek dat de invoering van het wegenvignet voor Vlamingen zal neerkomen op een belastingverhoging. "Het bedrag dat de gemiddelde Vlaming zal moeten betalen blijft constant. Enkel in individuele gevallen, wanneer je bijvoorbeeld een vervuilende wagen hebt, kan het zijn dat je via het variabele deel van de verkeersbelasting meer zal moeten betalen", legt Vlaams minister van Financiën en Begroting uit.
En aangezien eigenlijk niemand weet wat de gemiddelde Vlaming betaalt, of wat voor auto hij heeft en wat die uitblaast, kan men de prijs opdrijven door de Vlaming onterecht het idee te geven dat zijn auto erg vervuilend is tov andere auto's.
Is dat het werkelijke doel van ecoscore.be ?
De gewesten hebben ook afgesproken om via een proefproject in de zone van het Gewestelijk Express Net (GEN) na te gaan of er een "maatschappelijk draagvlak" is voor een kilometerheffing voor personenwagens.
Wat zouden ze denken, dat we allemaal staan te springen om een km-belasting te gaan betalen ?
Het begint zeer duidelijk te worden waarom de politici in dit land naar legislatuurparlementen willen
(ttz parlementen die de ganse tijd uit doen, dus zonder tussentijdse verkiezingen als een regering valt - stel u dat voor met dit parlement, de impasse kan dan zelfs met nieuwe verkiezingen niet opgelost geraken want die zijn pas 5 jaar later).
Regeren tegen de wensen van het volk in, dat dan ook de kans ontnomen wordt op snel andere vertegenwoordigers te kiezen.
De inkomsten van het wegenvignet gaan naar het gewest waar de weggebruiker woont. Voor de inkomsten van buitenlandse personenwagens is er een verdeelsleutel: Vlaanderen (52 procent), Brussel (10 procent) en Wallonië (38 procent). De infrastructuur- en exploitatiekosten worden verdeeld over de drie gewesten op basis van de ontvangsten van elk gewest. (belga/mvdb/vsv)
De reeds bestaande Waalse politiek om zuiniger wagens te promoten - bovenop de federale premies, en itt Vlaanderen - kan zo wel eens vruchten gaan afwerpen.
Minder inkomsten door milieuvriendelijker wagens = exploitatieminder kosten ...
-
http://www.vlaanderen.be/servlet/Satellite?pagename=nieuwsberichten%2FNB_Nieuwsbericht%2FNieuwsbericht&cid=1294850953718
Daar spreekt men van een "verkeersbelasting met inbegrip van een gebruiksrecht" (dat laatste is dus het vignet)
-
http://www.vlaanderen.be/servlet/Satellite?pagename=nieuwsberichten%2FNB_Nieuwsbericht%2FNieuwsbericht&cid=1294850953718
Daar spreekt men van een "verkeersbelasting met inbegrip van een gebruiksrecht" (dat laatste is dus het vignet)
Waarom een belasting betalen als het je geen enkel recht geeft?