Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Wegeninfrastructuur => Topic gestart door: jozef op zaterdag 05 februari 2011 - 17:45:25
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
Schrijnend dat er eerst een paal op een voorbijrijdende auto moet vallen eer er actie ondernomen wordt. Preventief controleren : waddisda? Da kenne waai ni!
-
Zijn dat de nieuwe snelheidsremmers ? ;D :-X
Euhm, de dynamische snelwegdrempels ofzo ? ::)
-
Daarstraks op het nieuws zag je een paar palen neerhalen.
Er werd dermate amateuristisch gewerkt dat de lampen erbij aan diggelen gingen.
-
Daarstraks op het nieuws zag je een paar palen neerhalen.
Er werd dermate amateuristisch gewerkt dat de lampen erbij aan diggelen gingen.
Ni erg daar zit alleen maar kwik in. ::)
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
De vraag is of wij zoveel verlichting nodig hebben?
-
Logisch dat die palen aan de binnenkant rotten. Komt ervan als je palen zet voor beide rijvakken, en ze dan aan één kant kortwiekt omdat die supersnelweg er nooit komt. Je gaat me niet vertellen dat die uiteinden allemaal super ingekit zijn en nooit een spatje vocht hebben gezien.
-
De vraag is of wij zoveel verlichting nodig hebben?
In ons omringende landen, brandt er véél minder (om niet te zeggen geen) verlichting, en daar gaat ' t prima. Dat zou bij ons dus ook moeten lukken:
* als het wegdek in een deftige staat zou zijn
* als de wegmarkeringen overal nog aanwezig + behoorlijk zichtbaar zouden zijn
* als de reflectoren links en rechts nog aanwezig + behoorlijk zichtbaar zouden zijn
* ....
Als, als, als..... Om een lang verhaal kort te maken: de weg is nog lang. Nog héél lang.
In Antwerpen zegt men wel 's: Als m'n tante kl**n had, dan noemde ik haar m'n nonkel.
-
Het zou eerst maar om een paar palen gaan ...
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
27 jaar geleden verongelukte er al iemand door een omgewaaide paal:
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Zo zie je maar hoeveel men daar destijds uit geleerd heeft. Te weten: NIKS.
En secundo: aan zij die hierdoor dat bewuste ongeval kregen, en daardoor schade geleden hebben. Begin maar hé, om die behoorlijk vergoed te krijgen van de wegbeheerder.
-
Nu zijn 't er al 3000 :o
http://www.deredactie.be/permalink/1.968000
-
Tja, versleten
Bij beton hadden ze het wel zien aankomen na xx-jaren > 40 j ?
Is er een senior-betonspecialist onder ons ? ;)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Betonrot
-
Gezien het betonrot is, weten ze dat al ongeveer een paar decennia ...
Er is een ganse periode geweest (in de 70-er jaren als ik me goed herinner) dat er vaak minderwaardig wapeningsijzer gebruikt is, alles wat toen daarmee gezet is, moet eigenlijk vervangen worden.
Daarbij heelder bruggen en viaducten.
Er hebben hier ooit foto's gestaan van de aftakeling van zo'n brug (kanten Luik ?) je zou schrik krijgen om er over heen te rijden.
-
Brug van Boirs, waren die foto's niet van Wooter?
-
Brug van Boirs, waren die foto's niet van Wooter?
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Nog een vijftal foto´s van de zijkant van het viaduct van Boirs met de schade:
http://www.radio1.be/programmas/peeters-pichal/wat-er-aan-hand-met-viaduct-van-boirs
Wat is er aan de hand met het viaduct van Boirs?
Gisteren hadden Annemie en Sven het over de vele wegwerkzaamheden in ons land.
Daaruit bleek dat veel luisteraars vragen hebben bij het viaduct van Boirs, dat er onafgewerkt bijligt.
Al jaren wordt daar niet meer gewerkt.
1 rijrichting is dicht en het verkeer moet er allemaal over 1 rijstrook: 1 in elke richting.
Regelmatig zijn er files en ongevallen.
En nooit is er een bulldozer of arbeider te zien.
Wat is er aan de hand?
(http://www.radio1.be/files/images/02%20viaduct.jpg)
De technische werkfiche (F) over de toestand vh viaduct, met de voorziene data:
http://routes.wallonie.be/listeFiche.do?action=1&shortId=1276
A13 - Viaduc de Boirs
Rénovation d’ouvrage d’art
...
Adjudication
--------------------------------------------------------------------------------
Les travaux ont été adjugés le 29 novembre 2009.
La réalisation des travaux dans le sens Anvers - Liège est prévue en 2010/2011.
La société adjudicataire est la SA. FRANKI.
L’ordre de commencer les travaux est fixé au 26 avril 2010.
La durée des travaux est de 220 jours ouvrables, soit +- 1 an calendrier.
Influence sur le trafic
--------------------------------------------------------------------------------
Chaussée Anvers - Liège fermée
La sortie Boirs en venant d’Anvers est ouverte, mais la vitesse y est limitée à 30 km/h
Circulation sur une voie dans chaque sens sur la chaussée Liège - Anvers
La vitesse est limitée à 50 km/h.
Renseignements adminitratifs
--------------------------------------------------------------------------------
Maître d’oeuvre : Direction des Routes de liège, Avenue Blonden 12 à 4000 Liège
Délai de réalisation : 2010.
Montant des travaux : 7 500 000 euros pour le sens Anvers - Liège.
Dernière mise à jour : 03-08-2010 ...]
en de zinloze kritiek van de (Vlaamse) "bestuurders ? "... ;D
(http://lvb.intersight.netdna-cdn.com/sites/lvb.net/files/media/1/20080830-werk-die-brug-af-luie-walen.jpg)
-
Ik kan overigens melden dat... Sja, men heeft de brug richting Luik afgebroken, en nieuwe poten gezet, maar er ligt nog geen wegdek op.
Dat wordt spoeien om tegen eind april die tweede brug klaar te hebben!
En dan denk ik nog aan de brug van de E40 over de R0 in Kraainem. In de herfst van 2009 werd daar begonnen met werken, als ik niet mis ben. Nu is iedereen vergeten dat daar een werf is, want niet alleen tijdens sneeuw en vriesweer is daar niemand, maar ook niet als het 14 graden is en het zonneke schijnt.
In Lummen was men blij om te melden dat men 2 nieuwe bruggen had aangelegd op het knooppunt. Dit op hetzelfde moment dat men in Eindhoven drie knooppunten had ontdubbeld, en een expressweg en parallele snelweg had aangelegd om Eindhoven heen. Beide werken zijn op hetzelfde moment begonnen.
De rotonde in Haasrode, tesamen met het opfrissen van de op- en afritten duurde 2 jaren.
-
Wedden dat de Nederlanders ook nog eens betere kwaliteit gekregen hebben ?
-
In Lummen was men blij om te melden dat men 2 nieuwe bruggen had aangelegd op het knooppunt. Dit op hetzelfde moment dat men in Eindhoven drie knooppunten had ontdubbeld, en een expressweg en parallele snelweg had aangelegd om Eindhoven heen. Beide werken zijn op hetzelfde moment begonnen.
Daar denk ik ook vaak aan, als ik op dat Klaverblad kom. En het is meteen ook de reden dat ik (voorlopig) via Eindhoven en Duisburg naar bvb Sauerland rij. Een bijkomende reden waren de wegwerkzaamheden tussen Aken en Keulen (waar op een bepaald moment drie ipv twee rijstroken per rijrichting aangelegd werden.
Enige nadeel als ik via Duisburg rij, is het stukje in de omgeving van Essen. Daar liggen maar twee rijstroken per rijrichting, de snelweg kronkelt er van hot naar her, en de snelheidsbeperkingen veranderen er om de haverklap.