Christophoros
Forumgemeenschap => Humor => Topic gestart door: jo op donderdag 17 maart 2011 - 14:26:09
-
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF20110316_099 :o
-
Waarschijnlijk een top-gear fan, maar hij was dan vergeten dat Jeremy Clarkson dit met een Proton deed en niet met een deftige sportwagen.
-
Precies nog een stevig karreke, of slaan ze niet hard genoeg? ;D
-
Die zijn zo'n sterke wagens niet gewoon, dat is een hamerke om parket te leggen. ;D
-
Hamertje-tik
-
Nu nog weten wat de pannes aan de auto waren. Eum niet alle wisselstukken in voorraad, of verkeerde bestelling gedaan ?
En als je weet dat defecte ruitewissers (@Rozeke) voor meer miserie kunnen zorgen...
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2599.msg30408.html#msg30408
In elk geval niets ernstig want hij kon nog altijd naar zijn fabriek rijden om zijn bakske eens te laten demoleren... :o
Zo wil hij Lamborghini erop wijzen dat ze de rechten van de consument moeten respecteren. Wel een duur statement: de nieuwe Lamborghini Gallardo kostte zo'n half miljoen euro..
Wel "normaal" dat het nieuwsblad.be van circa *200.000 € 500.000 € maakt. Of waren dat Chinese euro´s ? ;)
(vanaf 180.000 tot 213.000 € : Prijs-Be*, China weet ik niet...)
http://www.ksta.de/html/artikel/1300189310844.shtml
Der wohlhabende Geschäftsmann war offenbar ein bisschen gefrustet. Mehrfach hatte er seinen blitzschnellen Edel-Italiener in der Werkstatt. Doch der Lamborghini-Service bekam den zickenden Gallardo (Neupreis: mindestens 160.000 Euro) nicht in den Griff.
Fotoline: Hammer-Attacke auf Lamborghini [8 Bilder]
Dem frustrierten Sportwagenfahrer ist daraufhin der Kragen geplatzt. Am Welttag für Konsumentenrechte ließ er die Karre in aller Öffentlichkeit zertrümmern.
-
Michel invoertaksen vergeten!
-
Invoertax voor wagens in China is ongeveer 100%
-
een deftige sportwagen.
Oh? Ik dacht dat het artikel sprak over Lamborghini :)
Zoek maar eens op hoe goed zo een Murcielago (http://www.lambounfall.de/lamborghini-murcielago-crash.html) rijdt :). Maar de gemiddelde Ferrari doet ook niet veel beter (http://www.autoblog.nl/archive/2010/11/09/dinsdagmiddag-quiz-wat-staat-hier-in-de-fik) hoor :).
-
Michel invoertaksen vergeten!
bij 100% invoertaks en 21% Chinese BTW, nog altijd een kleine 100.000 € teveel, geef mij die maar. ;)
-
50.000 euro opties op een Lambo of Ferrari zijn echt geen aardigheid.
De vermelde prijzen zijn maar basisprijzen met een dooie VW of Fiat koe op de stoelen.
Als je iets een beetje deftig wil, is het dokken.
-
50.000 euro opties op een Lambo of Ferrari zijn echt geen aardigheid.
Heb je daarvan een bron ?
Als ge een speciaal metallic-kleurtje en navigatiesysteem van totaal ca. 4200 € een (dure) optie noemt ?
Een gerobotiseerde versnellingsbak van 9700 € wel, maar die is serie bij de Lambo Gallardo Superleggera.
-
Is het net niet de bedoeling om op een Superleggera geen opties te nemen? Anders is er niet veel Superleggera meer aan!
-
Is het net niet de bedoeling om op een Superleggera geen opties te nemen? Anders is er niet veel Superleggera meer aan!
Nagel op de kop JC.
Volgens autogids heeft de Superleggera 2 opties: metallic (1815) en navigatiesysteem (2420) tesamen 4.235 € extra.
Hier tel ik niet eventuele superspeciallekes bij van mogelijke superlichte velgen/sportzetels of keramische remmen (bij Superleggera wslk serie) of zoiets, ik gis maar.
Bij Porsche xx lieten ze zelfs de deuropenaars weg (werden lussen), en bouwden ze licht plexiglas schuifraampjes ipv voorste glazen ruiten. Dat noem ik geen opties maar gewichtstrimming voor te racen.
Off-topic: Ik had indertijd 16.000 DM extra´s aan mijn gewone 911 Carrera 3,2 van 1983. Ik overdreef toen wat (volledig in passend leder en wortelhout ipv al die kunststoffen), maar alle extra´s had ik bijlange niet (o.a. de onsportieve airco had ik niet genomen...), daarvoor wel de achterspoiler op de motorkap, en ook een electrisch schuifdak. En natuurlijk de extra´s om dat extra gewicht wat te compenseren (gesmede Fuchsvelgen) ;)
Maar de basisprijs was toen ook "maar" een dikke 61.000 DM. (1 € = 1,95 DM)
Nu zijn de ´gewone 911´ redelijk bijna fulloption uitgerust, maar men ziet het ook aan de ~ drievoudige prijs én vooral het gewicht.
-
Lekker zo een echte Porsche
(http://www.allsportauto.com/photoautre/porsche/911/carrera_3l2/1983_porsche_911_carrera_3l2_01_m.jpg)
-
Lekker zo een echte Porsche
Zelfs metallic had ik niet genomen, had er achteraf wel spijt van.
Naja, tweedehands 911´s worden dikwijls nieuw opgespoten, dan heeft de koper de Porschekleur die hij wilt.
Een nieuwe voorruit is ook aangeraden na 150.000 km.
Ik heb veel minder geld verloren na 6 jaar Porsche rijden als menig andere gewone auto in die tijd.
"Omnium-verzekering" waren toen vlot betaalbaar (10 j-lange kontrakten); zijn pas extreem duur geworden na de val vh ijzeren gordijn.(autodiefstallen namen enorm toe)
In totaal was hij even duur als een 40%-nieuwprijs-goedkopere *andere sportieve auto, per jaar omgerekend.
Maar dat gokte ik op voorhand. (eigen ervaring voorganger *Alpina B6 2,8)
-
Hobby van een vriend die ondertussen bijna klaar is. ;)
(http://img825.imageshack.us/img825/3306/cimg5725.jpg)
-
Hobby van een vriend die ondertussen bijna klaar is. ;)
Zeer goede keus alleszins, was een heropfrissing achter de mijne (ik had nog zo´n aparte achtermistlamp onderaan).
Heeft wel geregelde 3-weg katalysator neem ik aan (217 tot 231 PK) bouwjaren... ~ ´85 -´89 (Euro 0; 1-2 mogelijk)
Kan goed zijn dat die net 25 jaar oud is of wordt en dan amper verkeerstaks ( 32 € ipv 938 €/jaar ) moet betalen.
Voor de leken:
dat is nog de klassische Porsche Carrera 3,2 /G-model (ook Carrera 1 genoemd) voor al die electronicahelpertjes kwamen met zijn opvolger 911/type 964 ttz Carrera 2 vanaf 3,6 liter.
Om een idee te geven wat die serie-luxehelpertjes wegen, navenant moest de motor ook naar 3,6 liter:
- De 911 Carrera 3,2 l/G tot 231 PK woog 1210 kg of 5,24 kg per pk. (217 PK-versie : 5,57 per pk)
- De 911 Carrera 3,6 l/964 vanaf 250 PK woog 1350 kg of 5,4 kg per pk.
-
Zeer goede keus alleszins, was een heropfrissing achter de mijne (ik had nog zo´n aparte achtermistlamp onderaan).
Ik denk dat die er ondertussen op staat, die mistlamp. ;)
Heeft wel geregelde 3-weg katalysator neem ik aan (217 tot 231 PK) bouwjaren... ~ ´85 -´89 (Euro 0; 1-2 mogelijk)
Ik dacht me te herinneren dat ie me eens verteld heeft dat hij bouwjaar 1987 is. Dat kan dus kloppen.
Eigenlijk kan je net zo goed zeggen bouwjaar 2011 want alles die moest vernieuwd worden is dan ook recent vernieuwd met nieuwe originele wisselstukken (tot en met het kleinste schroefje, vlootje, ... alles).
Op de foto kwam die net van de tweede spuiter (eerste keer was niet origineel genoeg) en ging die binnen om de motor te plaatsen samen met een andere vriend die van zijn hobby ook zijn werk gemaakt heeft (werkt in een garage van dure (sport)wagens).
Voor de leken:
dat is nog de klassische Porsche Carrera 3,2 /G-model (ook Carrera 1 genoemd) voor al die electronicahelpertjes kwamen met zijn opvolger 911/type 964 ttz Carrera 2 vanaf 3,6 liter.
Om een idee te geven wat die serie-luxehelpertjes wegen, navenant moest de motor ook naar 3,6 liter:
- De 911 Carrera 3,2 l/G tot 231 PK woog 1210 kg of 5,24 kg per pk. (217 PK-versie : 5,57 per pk)
- De 911 Carrera 3,6 l/964 vanaf 250 PK woog 1350 kg of 5,4 kg per pk.
Is nog eentje zonder de "helpertjes" omwille van de prijs en eigen kennis om zo goed als alles zelf te kunnen doen.
-
Is nog eentje zonder de "helpertjes" omwille van de prijs en eigen kennis om zo goed als alles zelf te kunnen doen.
Idd, die electronisch/mechanische helpers kwamen pas bij het volgende modeltype 964 zoals ik bedoelde.
Bouwjaar 87, dan is het volgend jaar maar 32 € verkeerstaks...
-
Dit zal een Russische Chinees zijn http://www.zie.nl/video//m1gz2g1f1w5e
-
(http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2011/04/05/ongeval2.jpg.h513.jpg.767.jpg)
(http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2011/04/05/ongeval1.jpg.h513.jpg.767.jpg)
Een gewonde bromfietser wacht op de ambulance na een aanrijding. De politie verliest liever geen tijd en markeert de plek van het ongeval alvast. De jongeman verroert geen vin terwijl toegestroomde omstaanders zich aan hem vergapen.
Credits: afp
.