Christophoros

Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: Inazuma op vrijdag 08 april 2011 - 19:17:30

Titel: Duitse motorplaten worden kleiner !
Bericht door: Inazuma op vrijdag 08 april 2011 - 19:17:30
http://www.motor-talk.de/news/kuchenbleche-am-ende-kleine-motorrad-kennzeichen-ab-heute-gueltig-t3209907.html

Terwijl Schouppe net de luchtrem (21 x 14 cm) invoerde voor Belgische motoren, schaffen ze 'm in Duitsland af.

Die neue Minimalgröße für Motorradkennzeichen liegt nun bei 18x20 cm
Titel: Re: Duitse motorplaten worden kleiner !
Bericht door: mazda op vrijdag 08 april 2011 - 20:50:31
Je weet toch dat wij jaaaaren achterstaan.
Als men hier iets invoert is het elders reeds achterhaald.
Nu pas werd bij ons de grote motoplaat ingevoerd en binnen 50 jaar gaan we naar het kleinere nieuwe duitse model.
Titel: Re: Duitse motorplaten worden kleiner !
Bericht door: jo op vrijdag 08 april 2011 - 21:15:23
Je weet toch dat wij jaaaaren achterstaan.
Als men hier iets invoert is het elders reeds achterhaald.
Nu pas werd bij ons de grote motoplaat ingevoerd en binnen 50 jaar gaan we naar het kleinere nieuwe duitse model.
Binnen 50 jaar zullen ze wel met iris scans werken vanuit hun 3D '50the anniversary edition' camera of met hun 4D camera uw zweet opsporen, geen platen meer nodig.
Titel: Re: Duitse motorplaten worden kleiner !
Bericht door: wooter op vrijdag 08 april 2011 - 22:38:32
Luchtrem? Op een degelijke fiets is die luchtrem even breed als het spatbord hoor :)
Titel: Re: Duitse motorplaten worden kleiner !
Bericht door: jo op vrijdag 08 april 2011 - 23:08:20
Luchtrem? Op een degelijke fiets is die luchtrem even breed als het spatbord hoor :)
Tj ik weet niet hoe breed jij bent maar ik beschouw de persoon erop als de grootste luchtrem. ;D
Titel: Re: Duitse motorplaten worden kleiner !
Bericht door: jozef op vrijdag 08 april 2011 - 23:14:15
Luchtrem? Op een degelijke fiets is die luchtrem even breed als het spatbord hoor :)
Tj ik weet niet hoe breed jij bent maar ik beschouw de persoon erop als de grootste luchtrem. ;D

Inderdaad, maar ongeacht het postuur van de motorrijder, vergroot een grote kentekenplaat nog bijkomend de luchtweerstand.

Zo bereikt de Belgische overheid wat ze wil: meer verbruik, en dus meer accijnzen, BTW en inkomstenbelastingen.
Titel: Re: Duitse motorplaten worden kleiner !
Bericht door: bibi585 op vrijdag 08 april 2011 - 23:20:08
De tijd dat de belgen bij de "rapsten" behoorden is dan ook al een tijdje voorbij.
Titel: Re: Duitse motorplaten worden kleiner !
Bericht door: jo op vrijdag 08 april 2011 - 23:30:29
De tijd dat de belgen bij de "rapsten" behoorden is dan ook al een tijdje voorbij.
?? Terug naar de tijd van de Galliërs??  :-X
Titel: Re: Duitse motorplaten worden kleiner !
Bericht door: bibi585 op vrijdag 08 april 2011 - 23:33:11
De tijd dat de belgen bij de "rapsten" behoorden is dan ook al een tijdje voorbij.
?? Terug naar de tijd van de Galliërs??  :-X

Wel, tijdens de jaren '70 vond ik ze ook zo slecht niet bezig.
Titel: Re: Duitse motorplaten worden kleiner !
Bericht door: jozef op vrijdag 08 april 2011 - 23:40:39
De tijd dat de belgen bij de "rapsten" behoorden is dan ook al een tijdje voorbij.
?? Terug naar de tijd van de Galliërs??  :-X

Onder de Galliërs waren volgens Julius Caesar in "De Bello Gallico" (Over de Gallische oorlog) de toenmalige Belgae (Belgen) niet de rapsten, maar wel de dappersten.

De Romeinen zeiden al: "Festina lente = Haast je langzaam".

Haast en spoed is zelden goed,
behalve als men vliegen vangen moet.

Toen ik nog in België woonde, vond ik het altijd leuk dat er in de berichten voor de binnenscheepvaart die werken aankondigden, bijstond: "De werken zullen zoveel langer duren als nodig en zoveel korter als mogelijk."