Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: Michel op dinsdag 12 april 2011 - 15:51:05
-
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
netto.tijd.be / apart kader, onderaan (http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/auto/Wordt_u_nog_geflitst-.8987817-2210.art?utm_source=feedblocknetto&utm_medium=referral)
-
Onrealistische snelheidsbeperkingen afdwingen zou een onrealistische werklast betekenen voor politie en parket.
Helaas vertikt de politieke kaste in te zien dat hun onrealistische trager-trager-trager beleid nergens voor deugt.
-
De rode en groene politici vallen over mekaar om te haasten dat 30 km/u levensnoodzakelijk is. De fietsersbond maakt gewag van talloze gevaarlijke situaties omdat mensen zich niet aan de limiet houden.
Hoeveel doden vallen er zo gemiddeld door een week in die Brusselse vijfhoek onder de zwakke weggebruikers door bestuurders die sneller dan 30 rijden?
Oh.
-
De fietsersbond maakt gewag van talloze gevaarlijke situaties omdat mensen zich niet aan de limiet houden.
De fietsersbond zou beter meer werk maken van de gevaarlijke situaties die de overheden zelf creëren.
-
De fietsersbond maakt gewag van talloze gevaarlijke situaties omdat mensen zich niet aan de limiet houden.
De fietsersbond zou beter meer werk maken van de gevaarlijke situaties die de overheden zelf creëren.
En van de gevaarlijke situatie's die hun leden creëren.
-
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
Correctiemarge inbegrepen mag dus in de Brusselse zone 30 - waar kwetsbare weggebruikers verkeeren en de hele reutemeteut gevaarlijkheid bestaat - onbestraft tot 56 % sneller rijden als de gecorrigeerde limiet (36 > 56).
In de rest van het land ben je vanaf 57 (gemeten) in zone 30 je rijbewijs een tijd kwijt ...
-
Correctiemarge inbegrepen mag dus in de Brusselse zone 30 - waar kwetsbare weggebruikers verkeeren en de hele reutemeteut gevaarlijkheid bestaat - onbestraft tot 56 % sneller rijden als de gecorrigeerde limiet (36 > 56).
In de rest van het land ben je vanaf 57 (gemeten) in zone 30 je rijbewijs een tijd kwijt ...
Idd, waarom laat het Belgisch Parket niet die tot 56%-sneller toe op de veel veiligere snelweg ?
Is toch beter de overlast aan verkeersboetes op de snelwegboetes toe te passen als in de Oho-zo onveilige woongebieden-30 en schoolzone 30 in de bbk de paklimiet 56 % hoger te zetten.
Dan mogen we daar hmmm tot 200 kmh rijden (bvb op het linkervak op een redelijk rustige E40 veilig te doen), 201 kmh lijkt toch een mooie flitslimiet totdat de gerechtsoverlast voorbij is.
Die struikrovers op de (gevaarlijke) (midden)bermen verplaatsen naar de 3,5 maal zo dodelijke (andere) wegen (per km) lijkt toch logisch ?
Whisfull th.. :) ;)