Christophoros
Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: Michel op donderdag 14 april 2011 - 12:13:00
-
Voor de geïnterresseerden die willen deelnemen.
http://www.mobiliteitsplanvlaanderen.be/
vergeet niet www.christophoros.be te vermelden, op de vraag vanwaar U deze link te weten gekomen bent. :)
VOORWOORD
Iedereen wil zich graag vlot en veilig kunnen verplaatsen – om te werken, te leren, te winkelen, van cultuur te proeven, enzovoort. Tegelijk wil Vlaanderen de Europese draaischijf voor logistiek en transport blijven. Dat is nodig om onze welvaart te vrijwaren.
Om die ambities te realiseren, beschikken we over een uitgebreid verkeers- en vervoersnetwerk, met wegen, zee- en luchthavens, waterwegen, spoorwegen, een degelijk uitgebouwd openbaar vervoer, fietsroutenetwerken en voorzieningen voor voetgangers. Dat transportsysteem willen we ook in de toekomst efficiënt en veilig blijven uitbouwen.
Zeker in een dichtbevolkte regio als Vlaanderen is dat niet eenvoudig. We moeten ervoor zorgen dat onze steden, havens en industriële centra vlot bereikbaar blijven. We moeten erover waken dat alle mensen toegang krijgen tot mobiliteit. En als we Vlaanderen leefbaar willen houden, moeten we ook de negatieve effecten van onze mobiliteit – verkeersslachtoffers, aantasting van de leefkwaliteit, schade aan milieu en natuur – tot een minimum beperken.
Hoe we dat op korte en middellange termijn – tot 2020 en 2030 – zullen aanpakken, dat onderzoeken we in het Mobiliteitsplan Vlaanderen dat momenteel wordt opgemaakt. In het zogenoemde informatieve gedeelte lijsten we de uitdagingen op waar de Vlaamse overheid extra werk van moet maken. Dat gedeelte onderzoekt ook al mogelijke oplossingen, maar maakt nog geen keuzes.
Voordat we in het tweede – richtinggevende – deel die keuzes maken en concrete maatregelen gaan uitwerken, willen we graag van u weten welke beleidsuitdagingen en oplossingen u belangrijk vindt. Daarom nodigen we u uit om deel te nemen aan een enquête. Dat kan nog tot 29 mei.
Ik wens u veel leesplezier – en ik hoop dat u van zich laat horen!
Hilde Crevits
Vlaams Minister van Mobiliteit & Openbare Werken
-
is gedaan
ze hameren nogal redelijk op snelheid
-
is gedaan
ze hameren nogal redelijk op snelheid
Was me ook opgevallen en niet verwacht eigenlijk. ::) ::) ::)
In elk geval ; www.christophoros.be 3/0 ;D
-
is gedaan
ze hameren nogal redelijk op snelheid
een aantal keer "helemaal niet akkoord" aangeduid in dit verband, zéker ivm 100km op alle snelwegen
-
is gedaan
ze hameren nogal redelijk op snelheid
wat tegenhameren in de commentaar
Het was te verwachten dat de enquête weer institutioneel groen gekleurd is. Je kan er niet omheen dat zo opgesteld is dat het gewenste resultaat bereikt wordt; grappig doorzichtig als je de methodiek van een enquête opstellen onder de knie hebt:
- Formuleer de vragen zó dat de 'gewenste' antwoord positief is; men antwoordt systematisch meer 'akkoord'.
- Zet geen 'ongewenste' mogelijkheden in de lijst.
- Voorzie ruimte voor aanvullend commentaar. Dat wordt toch niet beoordeeld op lexicale, syntactische en semantische kwaliteit en gecategoriseerd.
Maar het kon erger. :-\
-
is gedaan
ze hameren nogal redelijk op snelheid
een aantal keer "helemaal niet akkoord" aangeduid in dit verband, zéker ivm 100km op alle snelwegen
Er staat idd een paar heel rare voorstellen in betreft snelheid, ook daarom meedoen.
O.V. en milieu en vooral betere weg-infra en -capaciteit zijn daarvoor niet onbelangrijker.
Op het einde moet men wel zijn mailadres invullen anders geraakt het blijkbaar niet verzonden (weet iemand meer ?)
-
Ik had de papieren versie vorige zondag al gezien in "De Zondag" maar door een drukke week er nog niet toe gekomen het hier te vermelden.
Tevens vind ik ze ook te eng opgesteld en de politiek correcte antwoorden niet altijd stroken met de realiteit.
Ook komen belangrijke onderdelen voor vlot en veilig verkeer niet aan bod en gezien men voor het ogenblik er zelfs niet in slaagt een regering te vormen vrees ik dat dit alleen maar weer een zoveelste verspilling zal zijn van ons zuur betaalde belastingen met het oog op de nakende verkiezingen.
Veel meer zie ik het niet opleveren.
-
Ik hoop dat men de extra velden ook echt leest, maar dat zal wel niet zeker... :P
-
Ok ingevuld.
Was eraan begonnen en weer gestopt omdat de vragen niet altijd toelaten om het juiste keuzeantwoord te geven.
Ben er vanmorgen opnieuw aan begonnen.
Hoop vooral dat ze de opmerkingen eens lezen.
-
De resultaten zijn er.
http://www.mobiliteitsplanvlaanderen.be/
-
Wou het net komen melden, ik ben het rapport aan't lezen :)
-
moet er nog aan beginnen
-
Ik heb bijna alle open antwoorden gelezen en ik heb wederom het idee dat ze hameren op "maak wagens duurder", "schaf bedrijfswagens af", ... Zorg dan verdorie dat mensen met het ov tot aan hun werk geraken, 24/7!!!!!! Ik deed een paar jaar geleden stage op het bedrijventerrein Veldkant in Kontich, probeer daar maar eens te geraken zonder auto... 4 bussen per dag naar dat bedrijventerrein, 2 heen en 2 terug! Waarvan de laatste bus naar Antwerpen vertrekt om 16u45! Dan heeft het merendeel van de mensen nog niet eens gedaan met werken... :(
-
En maak fietsen goedkoper, zoals in Nederland, hier kost een beetje fiets nog steeds een rib uit je lijf waardoor iedereen maar met de auto blijft rijden.
-
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat bij dit onderzoek velen enkel opkomen voor hun eigen belangen, desnoods ten koste van die van anderen.
We zijn nog ver af van een wegverkeer waarbij het algemeen belang hoger geacht wordt dan het eigen belang.
-