Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Wegeninfrastructuur => Topic gestart door: jozef op dinsdag 19 april 2011 - 00:46:30
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
Het werd pas compleet zot toen Radio1 de bestuurders vroeg de tijdelijke markeringen te negeren !
-
Wat was er dan mis mee ?
De tijdelijke markeringen gaan boven de witte langsmarkeringen, en moeten dus gevolgd worden.
Dat die naar de pechstrook leiden is geen probleem op zich.
Op foto de witte pijlen (= correct !), maar wat die er liggen te doen terwijl er geen kruispunt is, is mij wel een raadsel ...
-
Wat was er dan mis mee ? De tijdelijke markeringen gaan boven de witte langsmarkeringen, en moeten dus gevolgd worden. Dat die naar de pechstrook leiden is geen probleem op zich.
Een aantal bestuurders volgden de voorlopige gele markeringen (die intussen al weggehaald hadden moeten zijn). Andere bestuurders volgden gewoon de witte belijningen. Zo ontstonden er gevaarlijke conflictsituaties.
Voor de wegcode: gele markeringen gaan idd boven de witte. Diegenen die dus de gele markeringen ipv de witte volgden, hadden 't dus in feite bij het rechte eind. Maar ik blijf het een onwaarschijnlijke klucht vinden dat niemand er op tijd aan gedacht heeft, om naast de overige signalisatie, ineens ook die gele lijnen weg te halen.
Gevolg: nu moest de aannemer dat overdag doen, met weeral een hoop verkeersellende tot gevolg.
Waarom gebeuren zo'n dwaze stoten ook alleen maar in België?
Op foto de witte pijlen (= correct !)
Welke foto?
-
Welke foto? geen, alle nieuwssites gebruiken een oude foto van de werken in Ham.
-
Gevolg: nu moest de aannemer dat overdag doen, met weeral een hoop verkeersellende tot gevolg.
De aannemer moest geen kloten doen. De weggebruikers moesten de wetgeving volgen.
-
De aannemer moest geen kloten doen. De weggebruikers moesten de wetgeving volgen.
Ik vermoed dat jij net zo goed als ik weet hoe abominabel het gesteld is met de kennis van de wegcode bij een aanzienlijk aantal bestuurders. En dan druk ik me nog erg voorzichtig uit. Je moest nu toch geen 7 jaar universitaire studies gedaan hebben om te voorspellen dat hier (onnodige) problemen mee zouden ontstaan.
Was het nu écht zo moeilijk om gewoon in 1 moeite ook die lijnen mee weg te halen?
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
>>> Sterk staaltje journalistiek wat ik hier in het rood zette, overigens. Zij die de wegcode volgden, worden hier "verwarde" chauffeurs genoemd...
-
Welke foto? geen, alle nieuwssites gebruiken een oude foto van de werken in Ham.
Bij dit bericht staat er een foto :
Geen idee hoe betrouwbaar hun berichtgeving is inzake het gebruik van foto's.
Vroeger zette men er ten minste bij dat het om een archiefbeeld ging als dat zo was.
-
Welke foto? geen, alle nieuwssites gebruiken een oude foto van de werken in Ham.
Bij dit bericht staat er een foto :
Geen idee hoe betrouwbaar hun berichtgeving is inzake het gebruik van foto's.
Vroeger zette men er ten minste bij dat het om een archiefbeeld ging als dat zo was.
Nu dus ook.
-
Deze foto is dus niet van de werken voor die brug in Geel-West, doch van de werkzaamheden tusen Ham en Beringen. Die duren nog tot oktober.
Links bovenaan op de foto zie je de Total van Tessenderlo.
Geen idee hoe betrouwbaar hun berichtgeving is inzake het gebruik van foto's. Vroeger zette men er ten minste bij dat het om een archiefbeeld ging als dat zo was.
Spijtig dat men dus een foto hanteert van andere werkzaamheden. (op diezelfde E313, weliswaar).