Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: Inazuma op dinsdag 31 mei 2011 - 14:31:28
-
Sinds 2006 daalt de kans dat een vrachtwagen een ongeval veroorzaakt, terwijl een autobus of autocar in vergelijking met vier jaar geleden een beduidend grotre kans heeft om een ongeval te veroorzaken.
Bron assuralia
http://assuraliaatschool.wordpress.com/2011/04/01/aantal-ongevallen-stijgt-25-keer-sneller-dan-wagenpark/
Net nu Schouppe ze wil toelaten 100 te gaan rijden ...
-
Sinds 2006 daalt de kans dat een vrachtwagen een ongeval veroorzaakt, terwijl een autobus of autocar in vergelijking met vier jaar geleden een beduidend grotre kans heeft om een ongeval te veroorzaken.
Bron assuralia
http://assuraliaatschool.wordpress.com/2011/04/01/aantal-ongevallen-stijgt-25-keer-sneller-dan-wagenpark/
Net nu Schouppe ze wil toelaten 100 te gaan rijden ...
(http://assuraliaatschool.files.wordpress.com/2011/04/ba-toerisme.png)
Wow, interessante statistiek van alle ongevallen incl. materiële schade ... rap bij mijn favorieten gezet. ;)
toch even vergelijken met Baden-Württemberg, heeft ca even veel afgelegde kilometers als Be:
Baden-Württemberg | België
Jaar alle(statistiek) letselongevallen | alle (Assuralia BA) letselongevallen(fgov.be)
2006 234.373 40.096 | 328.900 49.182 (49030 : volgens verkeersbarometer volledig jaar 2006)
2007 254.645 40.634 | 344.100 49.815 (49475 : volgens verkeersbarometer volledig jaar 2007)
2008 255.374 37.955 | 356.000 48.827 (48654 : volgens verkeersbarometer volledig jaar 2008)
2009 261.970 35.922 | 364.500 47.794 (47.615 : volgens verkeersbarometer volledig jaar 2009)
2010 275.410 33.931 | 379.700 ? 45.369 : *volgens verkeersbarometer volledig jaar 2010*
* Hmmm :-\ * , de ´propagandameter´ (dec 2010) lijkt weer bezig... als de BA ~ evenredig zijn met het letselongevallen moeten we * daar tenminste een stijging* krijgen...
http://bivvweb.ipower.be/baro/docs_nl/baro%20NL%20december%202010.pdf
moet zijn : dit betekent dat de barometer van december 2010 het voortschrijdend jaartotaal van december 2010 (=totalen vanaf januari 2010 tot en met december 2010) met het voortschrijdend jaartotaal van december 2009 (=totalen vanaf januari 2009 tot en met december 2009) vergelijkt.
Offic. bron B-W: http://www.statistik.baden-wuerttemberg.de/UmweltVerkehr/Landesdaten/MUnfaelle.asp (http://www.statistik.baden-wuerttemberg.de/UmweltVerkehr/Landesdaten/MUnfaelle.asp)
Autobussen en autocars naar 100 ? Beter 2 keer nadenken !
Daarvoor is er te weinig onderzoek in Be. (en rijden doen ze het toch ;) )
Vergeet ook niet dat vtg + sleep < 3,5 T in Be steeds nog 120 kmh mogen op de snelweg tov bvb 80/100 (TÜV) in Duitsland.
Bussen mogen in D wel 100 kmh mits degelijke keuring (TÜV) sinds november 2007... (enkel zeer oude bussen nog 80 kmh)