Christophoros

Forumgemeenschap => Praatcafé => Topic gestart door: jozef op woensdag 15 juni 2011 - 15:56:20

Titel: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: jozef op woensdag 15 juni 2011 - 15:56:20
http://www.bgland24.de/bayern/unfall-wegen-mangelnder-lkw-parkplaetze-a8-bergen-bayern-rosenheim24-1284473.html

Weeral een dodelijk ongeval door een vrachtwagen die geparkeerd stond op een plaats waar stoppen en parkeren verboden zijn.

Zoals de woordvoerder van de Autobahndirektion zegt: "Het is uiteraard niet toegestaan om bij een parkeer- en stopverbod te parkeren. Veeleer moeten de vrachtwagenbestuurders de autosnelweg verlaten om hun rusttijden te nemen."

Doch maar ze het maar eens wijs...
Titel: Re: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: sniper op woensdag 15 juni 2011 - 16:31:59
en die auto is er aan 40 km/u opgereden?
Titel: Re: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: wooter op woensdag 15 juni 2011 - 22:06:51
Het probleem is dat er in het Europa dat ik ken geen echte grote truckstops zijn,met uitgestrekte bewaakte terreinen zoals in Canada waar een trucker graag pauzeert. Om nog maar te zwijgen dat in Canada er geen tachografen verplichten wanneer een trucker moet pauzeren, en bij overschrijden van de uren zijn overtreding voor eeuwig op zo een schijfje wordt genoteerd.

Want je ziet het zo vaak bij zware files: vrachtwagens die uit noodzaak moeten gaan pauzeren op de pechstrook omdat ze niet meer mogen verder rijden. En is zo een chauffeur in overtreding als hij daar zijn wagen neer zet? Kan je nog over parkeren spreken als hij wettelijk niet meer mag rijden?
Titel: Re: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: KV op donderdag 16 juni 2011 - 09:29:16
Want je ziet het zo vaak bij zware files: vrachtwagens die uit noodzaak moeten gaan pauzeren op de pechstrook omdat ze niet meer mogen verder rijden. En is zo een chauffeur in overtreding als hij daar zijn wagen neer zet? Kan je nog over parkeren spreken als hij wettelijk niet meer mag rijden?
Het lijkt er dan idd meer op dat hij "pech" heeft ...
Die taco's zorgen dikwijls voor absurde problemen
Titel: Re: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: bert.covens op donderdag 16 juni 2011 - 12:15:21
Het lijkt er dan idd meer op dat hij "pech" heeft ...

"Pech" dat je rijtijd er intussen al op zit, en de parking volzet is, volstaat dat?

* "Pech" de kleine moet dringend pipi doen
* "Pech" ik ben de afrit voorbijgereden, en nu moet ik mijn wegenatlas opnieuw raadplegen
* "Pech" mijn GSM rinkelt, en de handsfree set doet het niet.  En die afspraak met die klant is toch zó dringend.
* ....

[IRONIEMODUS UIT]

Wie beslist om dan maar verder te rijden en controle van zijn tacho krijgt, hangt.  Want de chauffeur had maar eerder een parking moeten opzoeken.  Dat ook de voorgaande parkings volzet waren, daar heeft geen kat oren naar.

Die taco's zorgen dikwijls voor absurde problemen

Tuurlijk.  Op twintig km van je huis moeten stoppen, en in je truck moeten overnachten bvb.

Ik heb lange tijd internationaal transport willen gaan doen.  Chanseke gehad dat ik een international kende, die mij op tijd de keerzijde van de medaille liet zien.

En nu?  Al die grote toeters en bellen, ... daar kan ik niet van eten.  Laat mij maar melk rijden, ook al is het daar ook niet altijd koek en ei.
Titel: Re: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: bert.covens op donderdag 16 juni 2011 - 12:29:39
Zoals de woordvoerder van de Autobahndirektion zegt: "Het is uiteraard niet toegestaan om bij een parkeer- en stopverbod te parkeren. Veeleer moeten de vrachtwagenbestuurders de autosnelweg verlaten om hun rusttijden te nemen."

Heeft die man al eens aan de gevolgen gedacht?  Neem eens tien vrachtwagens van elk 18 meter lang.  Da's al dik 200 meter ruimte die je nodig hebt om die allemaal te parkeren.

Bovendien: éénmaal de snelweg verlaten, zit je vaak al snel in de bebouwde kom.  Daar is het al 1000 x veiliger -akkoord-, maar je kan er nu éénmaal je dagelijkse rusttijd niet opnemen.  Tenzij je graag in overtreding wordt genomen inzake de beperking van het langdurig parkeren.  

En je zou binnen de kortste keren de buurtbewoners nogal wat horen doen als 't verkeer op de snelweg weer in de soep draait.  Vrachtwagens zijn immers "non grata".

Doch maak ze het maar eens wijs...

... Dat er véél te weinig parkings zijn.  

Neem nu de E19, komende van Breda.  Richting Antwerpen.  Stel dat de parking in Minderhout volzet is.  De eerstvolgende parking die je tegenkomt, is dan:
(vroeger was er nog 1tje tussen Brecht en Sint-Job, maar die is er niet meer, omwille van de HST spoorlijn.  Rijrichting Nederland bestaat die parking nog wel)

* op de E19 richting Brussel in Waarloos.   (op de A12 richting Brussel, zou ik 't zelfs niet direct weten)
* Op de E17 richting Gent in Haasdonk.  
* Op de E313 in Ranst.  

Tel de afstanden, en de nodige tijd ervoor vanuit Minderhout dan maar eens uit, als het verkeer in de soep draait.

En een alternatief voor de afgesloten parking?  Ho maar!
Titel: Re: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: Michel op donderdag 16 juni 2011 - 13:33:49
Ik denk wel dat D een serieuze inhaalbeweging bezig is genoeg ´omgeving-snelweg-parkeerplaatsen´ voor camions aan te leggen.

Een meer als verdubbeling lees ik in Wikipedia of extra 30.000 (van 21.000 naar 51.000 LKW-Parkplätze)  

Tussen Venlo en Duisburg (A40) heb ik er al 2 nieuwe gezien, tegenover mekaar gelegen
(die zijn afgewerkt, en die waren overdag al redelijk vol geparkeerd (~ 3/4 vol richting Venlo, teken dat het hoognodig is).

En toen ik onlangs naar Oostenrijk reed (bekende route) heb ik hier en daar ook al nieuwe parkings gezien.

Citaat
http://de.wikipedia.org/wiki/Autobahnparkplatz#LKW-Parkpl.C3.A4tze

Entlang der ungefähr 12.600 Autobahnkilometer in Deutschland stehen derzeit auf Autobahnparkplätzen und Rastanlagen ca. 21.000 Parkplätze für LKW zur Verfügung. Nach Schätzungen von Experten (BVL, BGL, BMV, Polizei) werden noch bis zu 30.000 zusätzliche LKW-Parkplätze an den Autobahnen benötigt. Insbesondere die Wiedervereinigung Deutschlands, die europäische Integration und die Osterweiterung der Europäischen Union haben zu einem erheblichen Wachstum des Straßengüterverkehrs auf den Autobahnen geführt.[1] Deutschland ist in der Mitte Europas zu einem zentralen Transitland geworden und es gibt im Jahr 2010 zwei Sicherheitsparkplätze auf dem Autohöfen Uhrsleben sowie Wörnitz.

Ein ausreichendes Parkplatzangebot ist sowohl im Sinne der Fahrer als auch im Sinne der Verkehrssicherheit unbedingt notwendig. Die Fahrer sind auf ein ausreichendes Parkplatzangebot angewiesen, um die vorgeschriebenen Lenk- und Ruhezeiten einhalten zu können. Ein Problem der Fernfahrer ist, dass sie teilweise mit dem Fahrerhaus direkt zur Autobahn stehen müssen. Sie benötigen nicht nur einen Abstellplatz für ihren LKW, sondern auch ein ausreichendes Angebot an sanitären Anlagen und preiswerten Speisen und Getränken.

Der Bund will deshalb bis 2015 zusätzlich 250 Mio. Euro in den Neu- und Ausbau von Rastanlagen investieren.[2] Zur Erweiterung der Kapazität soll auch die Einführung telematischer Steuerungssysteme geprüft werden. Auch die  privaten Betreiber der Autohöfe haben in den letzten Jahren die Anzahl ihrer LKW-Parkplätze erheblich erweitert.
Tot 2015 is daar een extra investering van 250 milj euro voorzien.

Hier worden extra 500 plaatsen in juli 2010 vrijgegeven (Niedersachsen alleen)  (http://www.bmvbs.de/SharedDocs/DE/Pressemitteilungen/2010/ferlemann-500-neuer-parkplatz-fuer-lkw-fahrer-in-niedersachsen.html?linkToOverview=SiteGlobals%2FForms%2FSuche%2FServicesuche_Formular.html%3Fnn%3D45664%26amp%3Bgtp%3D45660_list%25253D1%26amp%3BsearchIssued%3D0%26amp%3BsearchIssued%3D0%26amp%3Bsubmit%3Dfinden%26amp%3BsortString%3D-score%26amp%3BsearchArchive%3D0%26amp%3BpageLocale%3Dde%26amp%3Binput_%3D%26amp%3BsearchIssued.HASH%3D819a5991435d4f61%26amp%3BsearchIssued.HASH%3D19a5991435b229e4%26amp%3BsearchArchive.HASH%3D819a5991435d4961%26amp%3BsortString.HASH%3D915bcfdded7aeb2d%26amp%3BresourceId%3D1188%26amp%3BquickSearchEngineQueryString%3DLKW%26amp%3Bview%3DprocessForm%23id46344)
Citaat
Bundesweit sollen zwischen 2010 und 2012 mindestens 8.000 neue Lkw-Parkplätze gebaut werden. Allein in diesem Jahr stellt der Bund dafür insgesamt 130 Millionen Euro zur Verfügung, 33 Millionen Euro davon für die Rastanlagen der niedersächsischen Autobahnen
In D worden dus > 4000 extra plaatsen bijgebouwd/ per jaar, of een investering van 130 milj/jaar (vb in 2010)

Deze Autohöfe (  http://de.wikipedia.org/wiki/Autohof  (http://de.wikipedia.org/wiki/Autohof) ) ,  niet direct aan de snelweg, komen daar ook nog eens bij ( > 50 à 100 camionplaatsen), deze doen ook een extra inspanning, zeker omdat het lonend is.

Wat Be betreft... ik vrees ervoor dat er maar heel weinig bijkomt...
Titel: Re: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: bert.covens op donderdag 16 juni 2011 - 14:40:27
Wat Be betreft... ik vrees ervoor dat er maar heel weinig bijkomt..

We mogen in Be al onze pollekes kussen als er al geen parkeerplaatsen verdwijnen.  :-\

Ik gaf al dit voorbeeld:

Citaat
(vroeger was er nog 1tje tussen Brecht en Sint-Job, maar die is er niet meer, omwille van de HST spoorlijn.  Rijrichting Nederland bestaat die parking nog wel)

Of parkeerplaatsen buiten een dorpskom, waar vrachtwagens zich jàrenlang konden parkeren, zonder iemand te storen.  Tot er vlakbij een nieuwe verkaveling bijkwam, en de nieuwe buurtbewoners ineens van hun oren begonnen te maken.  Waarop de gemeente dan parkeerverbod voor vrachtwagens invoerde.

En vind dan maar weer eens een goei alternatief .....

In Duitsland wordt het probleem dus duidelijk onderkend, én aangepakt.  In België niet, dus.  Daar WIL men het probleem vaak zelfs niet eens inzien.
Titel: Re: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: KV op donderdag 16 juni 2011 - 14:55:15
In België niet, dus.  Daar WIL men het probleem vaak zelfs niet eens inzien.
Zijn er in Be problemen die men wél wil zien ?

Alles wat wielen en een motor heeft moet hier gepest, verketterd en gebannen worden
Titel: Re: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: bert.covens op donderdag 16 juni 2011 - 15:04:18
Zijn er in Be problemen die men wél wil zien ?

De vraag stellen, is ze beantwoorden ....

Alles wat wielen en een motor heeft moet hier gepest, verketterd en gebannen worden

Behalve als er "DE LIJN" op het voertuig staat.
Titel: Re: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: Michel op donderdag 16 juni 2011 - 16:29:31
Wat Be betreft... ik vrees ervoor dat er maar heel weinig bijkomt..

We mogen in Be al onze pollekes kussen als er al geen parkeerplaatsen verdwijnen.  :-\

Ik gaf al dit voorbeeld:

Citaat
(vroeger was er nog 1tje tussen Brecht en Sint-Job, maar die is er niet meer, omwille van de HST spoorlijn.  Rijrichting Nederland bestaat die parking nog wel)

Of parkeerplaatsen buiten een dorpskom, waar vrachtwagens zich jàrenlang konden parkeren, zonder iemand te storen.  Tot er vlakbij een nieuwe verkaveling bijkwam, en de nieuwe buurtbewoners ineens van hun oren begonnen te maken.  Waarop de gemeente dan parkeerverbod voor vrachtwagens invoerde.

En vind dan maar weer eens een goei alternatief .....

In Duitsland wordt het probleem dus duidelijk onderkend, én aangepakt.  In België niet, dus.  Daar WIL men het probleem vaak zelfs niet eens inzien.
Idd, ik ken de André Dumontlaan in Genk/Waterschei (via Genk-Oost) aan de mijn, daar stonden steeds meer vrachtwagens geparkeerd, die kleine horeca leefde daar echt weer op... Maar het heeft niet lang geduurd de klagers steken andere klagers aan en dan is het vandatte.

Ondanks protest van de horeca (meestal kleine winkels/ emigranten van origine) was het gedaan...

Zoiets zal in Hechtel (Limburgse Noord-Zuid) ook gebeuren:
Citaat
http://www.hbvl.be/limburg/hechtel-eksel/gemeentebestuur-denkt-aan-parkeerverbod-voor-vrachtwagens.aspx

 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van Reprocopy
 

In Genk komt wel meer plaats vrij als in andere gemeentes, Genk is het quasi verplicht als derde industriestad van Vlaanderen.
Citaat
http://www.hbvl.be/limburg/genk/mobility-center-in-genk-noord.aspx

Mobility Center in Genk-Noord
 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van Reprocopy
 

Zuid: http://www.mcgenk.be/index.php?item=mobility_centre

Langzaam maar toch...  MCG Noord zou wel voor maar ~ 40 vrachtwagens plaats bieden.
Titel: Re: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: jo op donderdag 16 juni 2011 - 19:44:45
Bert op de E19 heb je ook nog Meer en daar kan een hoop parkeren. ;D

Maar ik dacht net hetzelfde, de Tacho en zeker als je met ADR bolt.
Titel: Re: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: bert.covens op donderdag 16 juni 2011 - 20:13:31
Bert op de E19 heb je ook nog Meer en daar kan een hoop parkeren. ;D

Dan zal je er in Loenhout moeten afrijden, en daar de autosnelweg terug richting Nederland nemen.  

Want komende van Nederland, dan ben je in Minderhout Meer al voorbij.  Meer ligt namelijk vlakbij de grensovergang.
Titel: Re: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: wooter op donderdag 16 juni 2011 - 20:48:02
In Genk-Oost of Genk-Zuid heb je inderdaad nu een Mobility Center. Je kan er wel niks doen buiten je truck parkeren. En om er te geraken mag je niet de kortste wegen volgen want daarop zijn vrachtwagens persona non grata verklaard (Bilzen, Zutendaal) dus moet je maar omrijden. En het is nu niet alsof er daar veel voorzieningen zijn (de meest nabijgelegen frituur is een kwartier wandelen, supermarkten en bakkers zijn er niet, zelfs geen tankstation).

En inderdaad, wat mij altijd opvalt als ik in de rest van Europa en Canada rij is hoeveel snelwegparkings er zijn, en hoe weinig er in België zijn. Ik rij elke dag 100 km enkele richting, en passeer daarbij amper 1 snelwegparking met tankstation, en twee kleine parkings. Op korte tijd is de provincie Limburg zelfs 2 (3) parkings kwijt geraakt (Lummen, Park Midden Limburg en Mechelse heide).
Titel: Re: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: jo op donderdag 16 juni 2011 - 21:08:11
Bert op de E19 heb je ook nog Meer en daar kan een hoop parkeren. ;D

Dan zal je er in Loenhout moeten afrijden, en daar de autosnelweg terug richting Nederland nemen.  

Want komende van Nederland, dan ben je in Minderhout Meer al voorbij.  Meer ligt namelijk vlakbij de grensovergang.

Ja je moet eraf in Nederland
Titel: Re: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: bibi585 op maandag 20 juni 2011 - 05:19:21
Dit is dus 1 van de redenen waarom ik, ondertussen al 6 jaar geleden, voor de derde keer gestopt ben met internationaal vervoer die met tacho geviseerd wordt.
Ergens op de pechstrook (of andere bedenkelijke plaats) staan kamperen voor 11 of 48 uur, en al zeker als dit op minder dan 2 tot 3 uur van thuis is, is niet mijn ding.
En als het je vandaag al lukt om een deftige parkeerplaats te vinden heb je morgen wel het "spek aan uw been".

Het probleem is dat er in het Europa dat ik ken geen echte grote truckstops zijn,met uitgestrekte bewaakte terreinen zoals in Canada waar een trucker graag pauzeert. Om nog maar te zwijgen dat in Canada er geen tachografen verplichten wanneer een trucker moet pauzeren, en bij overschrijden van de uren zijn overtreding voor eeuwig op zo een schijfje wordt genoteerd.

Want je ziet het zo vaak bij zware files: vrachtwagens die uit noodzaak moeten gaan pauzeren op de pechstrook omdat ze niet meer mogen verder rijden. En is zo een chauffeur in overtreding als hij daar zijn wagen neer zet? Kan je nog over parkeren spreken als hij wettelijk niet meer mag rijden?

Moest ik de kans krijgen ben ik direct weg al zit de leeftijd ondertussen al wat tegen.

Een citaat van een Belg die wel de stap gezet heeft.

Citaat
Hier in Canada moogt ge 13 uur per dag rijden en dat zelfs onafgebroken. Wel moet ge om de 4 of 4,5 uur eens stoppen om uw voertuig en eventueel lading te controleren.
We mogen 70 uur rijden in 7 dagen , dus als ge maar 10 uur per dag werkt kunt ge blijven doorgaan . We moeten nu 8 uur per dag onafgebroken slapen en twee uur rusten , dus 10 uur totaal. Wel kunt ge nog uw 8 uur opsplitsen maar dan moeten alle 10 uur in de sleeper zijn . Dus 4 en 6 of 7 en 3 of 5 en 5 . Iedere keer ge 36 uur rust neemt krijgt ge een reset en start ge terug van nul.

Er zijn twee cyclussen , 70 uur in 7 dagen of 120 uur in 14 dagen. Veranderen van cyclus kan alleen als ge 36 of 72 uur rust hebt gehad. Dus van de 70 uur naar 120 overschakelen moet ge eerst 36 uur stilstaan en van de 120 cyclus naar de 70 eerst 72 uur stilstaan.

Als ge met de 120 uur werkt dan moet ge alle 14 dagen 24 uur stilstaan voor ge de 70 uur overschrijd.

Ook mogen we max. 75 km naar huis rijden met de losse trekker en hoeft dit niet gelogd te worden. Zoals ge ziet mogen wij nog een beetje meer km's maken en moeten we onze logboek zelf invullen . Geen tacho's of digitale BS (Bullshit)

In Ontario en Quebec zijn de trucks nu begrenst op 105 km/uur. In de andere provincies niet en in deze twee is de speedlimiet 100 km/uur . In sommige provincies is de limiet 110 KPH.alsook voor de luxewagens , dus geen snelheidsverschil en dat werkt redelijk goed.

In Amerika moogt ge maar 11 uur per dag rijden en is het 70 uur in 8 dagen werken.Ook 10 uur per dag slapen (8 en twee) en krijgt ge een reset na 34 uur rust.Speed limiet daar hangt af van staat tot staat , laagste is 96 kph , hoogste is 125 kph.

Ik hoop dat hiermede uw vraag voldoende werd beantwoord ,

Have a nice day , be safe out there and God bless you guys.

BRON (http://www.truckfanclub.be/phpBB/viewtopic.php?f=11&t=25&p=101314#p101314)

In bovenstaand geval heb ik wel mijn bedenkingen wanneer ik dat wit ovalen stickertje zie op de achterkant van de vrachtwagen, al stond die mens wel degelijk op een plaats waar voertuigen normaal niet rijden.
Dus in België (Vlaanderen vooral) kon het net zo goed een boom* zijn die daar stond en waren de gevolgen net zo erg.

*Een boom of dit (foto van Zaterdag 18/6 genomen op de E19 Antwerpen -> Brussel en daarvan waren er 3)

(http://img846.imageshack.us/img846/3807/cimg7509.jpg)

En dat is dus in BETON zonder voorafgaande waarschuwing, reflectoren,... niks.

Wanneer een vrachtwagenchauffeur een keuze moet maken tussen een boete van om en bij de €3000 en eentje van om en bij de €250 is de keuze vlot gemaakt, me dunkt, waarbij de zogenaamde "regeltjes voor de veiligheid" al snel regeltjes voor de onveiligheid worden.

In het jaar 1998 heb ik eens een tijdlang, voor een Belgische werkgever, 100% reglementair internationaal gereden.
Na 10 maanden heb ik mijn ontslag gegeven, al had het ook wel gedeeltelijk met mijn nakende echtscheiding te maken.
In die 10 maanden heb ik meer geslapen al rijdend dan dat ik kon slapen terwijl ik op een parking stond. Toen waren er nog minder parkings vandoen omdat velen nog een beetje zelf hun uren bepaalden en 8 uur voldoende was.
Toen kon dat nog een beetje "geregeld" worden dat 1 parkeerplaats door 2 vrachtwagens op een ander tijdstip kon gebruikt worden.
Nu kan dat ook niet meer want men is verplicht 11 uur stil te staan en meestal is dat dan tussen 17.00u en 6.00u.
Doet men dat niet dan kan men net zo goed thuisblijven want laden en lossen lukt ook nergens meer.

Ik denk wel dat D een serieuze inhaalbeweging bezig is genoeg ´omgeving-snelweg-parkeerplaatsen´ voor camions aan te leggen.

Een meer als verdubbeling lees ik in Wikipedia of extra 30.000 (van 21.000 naar 51.000 LKW-Parkplätze) 

Bijlange NIET voldoende rekening houdend met de feiten die er zijn.

Dat er parkeerplaatsen te weinig zijn is al altijd een probleem geweest.
Daarbij komt nu nog:
-dat 1 parkeerplaats maar door 1 vrachtwagen meer kan gebruikt worden in een tijdspanne van 24 uur.
-het verkeer altijd maar drukker wordt.
-dat je tegenwoordig minstens 3 chauffeurs en desgevallend vrachtwagens nodig hebt om hetzelfde te doen wat 1 vroeger deed.
-her en der parkeerverbod.
-smallere wegen en smallere of verdwijnende parkeerplaatsen.
-omwegen maken om parkeerplaats te zoeken brengt je meestal in problemen (wegomlegging, 3,5T, moeilijke doorgang, slechte wegen in B, rij- en rusttijden, ...)

In België niet, dus.  Daar WIL men het probleem vaak zelfs niet eens inzien.
Zijn er in Be problemen die men wél wil zien ?

Alles wat wielen en een motor heeft moet hier gepest, verketterd en gebannen worden

Behalve kleine, vervuilende stadsdieseltjes en liefst nog met iemand aan het stuur die niet weet dat een auto dient om mee te rijden.

De logica is heel vaak ver te zoeken.

http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/video/detail/1280438/Minder-parkeerplaats-in-Brussel.dhtml
Titel: Re: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: wooter op maandag 20 juni 2011 - 20:12:24
En, bibi, in Canada en de VS krijg je nog een fatsoenlijke cabine, met een motor ervoor die de klap opvangt als het toch mis gaat. In Europa wordt je de facto doodgeplet door je eigen lading en de lading van je voorligger.
Titel: Re: Wildparkeren van vrachtwagens
Bericht door: bibi585 op maandag 27 juni 2011 - 07:03:59
En dan mag er nog geen auto (of 2,3, 4,  5,    6,      7, ....) tussen zitten die je net de weg heeft afgesneden.
Normaalste zaak geworden in B, zelfs wanneer je al naast een afrit aan het rijden bent waar je niet af moet, komen ze nog van de rechterrijstrook achter je naar de tweede rijstrook om je nog snel in te halen en dan in de (bijna) stilstaande file te duiken op de afrit.

Deze bvb. moest het ook niet meer verder vertellen.

(http://img7.imageshack.us/img7/8415/img4362r.jpg)

BRON (http://www.truckfanclub.be/phpBB/viewtopic.php?f=15&t=3131&start=180)