Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Wegeninfrastructuur => Topic gestart door: jozef op donderdag 30 juni 2011 - 17:15:18
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
-
-
En in Wommelgem zorgde een kapot rioolputje voor gigantische files omdat er enkele tientallen kubieke meter grond weggespoeld was aan de brug van de E313 over de rotonde daar. En dat in de rijrichting Hasselt.
Kapot rioolputje op de autosnelweg en enorme files, ..... Tiens, 'k heb dat precies nog ergens gehoord in Antwerpen .....
-
Licht permanent uit op helft Vlaamse autosnelwegen
...om het 10 dagen later op verschillende plaatsen weer permanent op te zetten... en de brokken op te ruimen die ondertussen gemaakt zijn.
-
Zo, nummer 1. Lekker bespaard.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1320600/2011/09/18/Dodelijk-ongeval-Sint-Denijs-Westrem-door-onverlichte-snelweg.dhtml
-
Lekker bespaard al 14 jaar.
-
Zo, nummer 1. Lekker bespaard.
Bedoel je echt 1 of was het 100?
Ik rij namelijk 5 nachten per week de hele nacht rond en de ravage is, zacht uitgedrukt, aanzienlijk.
De Belgische wegen zijn, naast hun erbarmelijke staat, helemaal niet voorzien om zonder verlichting te gebruiken.
Wat wel opvalt is, wanneer je de taalgrens overschrijd, niet alleen er veel minder gevaarlijke bochten zijn, vlotter verkeer, minder flitsgevaar, ... ook het licht weer aanstaat. ???
(of beter gezegd "nooit uit is geweest")
-
Zal Crevits nu ook vervolgd worden voor doodslag of gaat haar crimineel beheer ongestoord verder.
Vrijdagnacht (16 sept) van Leuven terug naar Brussel in een serieus onweer. Gelukkig dat door de bliksems de snelweg af en toe te zien was.
-
Zal Crevits nu ook vervolgd worden voor doodslag of gaat haar crimineel beheer ongestoord verder.
Je kan alleen maar hopen dat de slachtoffers of hun nabestaanden dat eindelijk eens vaker beginnen te doen.
De dodenwegen van Crevits zijn bijlange na niet geschikt om zonder licht te gebruiken.
Wegmarkeringen deugen vaak niet.
Reflectoren zijn niet te zien - als ze er al zijn.
En de wegen zelf ...
Ter info :
Plaatsen die gesignaliseerd zijn als verkeersbelemmering, moeten verlicht zijn !
(Correctionele rechtbank Gent, zetelend in beroep, recent nog)
Crevits en talloze andere wegwanbeheerders vegen daar vierkant hun voeten aan.
-
Deerlijk, E 17 27/11/2011 brandweerman die signalisatie aanbracht doodgereden.
De lichten waren voor de ingreep van Crevits op dit uur ook gedoofd maar ik blijf erbij dat zolang de blinden die in ons verkeer aanwezig blijven de lichten ook aanblijven;
Met blinden bedoel ik bestuurders die autorijden maar niets zien. Is het omdat ze stoned zijn, of ogen meer op de kilométrique gericht dan op de baan? Of GPS en radio aan het bedienen. Misschien een film aan het bekijken op de inboard DVD speler?
uit het relaas in de krant (en we weten dat dit niet altijd de waarheid weergeeft) zou het 50 minuten geduurd hebben eer het licht er werd ontstoken. De brandweer was bijkomende signalisatie aan het plaatsen in het donker. Ge moet al stekeblind zijn om blauw zwaailicht niet te zien en uw rotvaart niet minderen.
ik heb ergens gelezen dat de aanrijdende donkere BMW (3 reeks?) de witte X6 die op zijn kop lag terug recht gekletst heeft. Daar heb ik zo bedenkingen mee, maar als ik de schade aan de X6 zie is dit niet onmogelijk.
-
uit het relaas in de krant (en we weten dat dit niet altijd de waarheid weergeeft) zou het 50 minuten geduurd hebben eer het licht er werd ontstoken. De brandweer was bijkomende signalisatie aan het plaatsen in het donker. Ge moet al stekeblind zijn om blauw zwaailicht niet te zien en uw rotvaart niet minderen.
Fel flitsende lichten kunnen er helaas toe leiden dat men andere dingen niet (goed) meer ziet.
Laatst ook nog eens tegen een agent gezegd die quasi-onzichtbaar door de lichten (blauw en flitsend wit) van de eigen combi, op de rijbaan het verkeer stond te sturen ...
Je ogen compenseren voor de felle flitsen, en als dat licht dan wegvalt, zie je zo goed als niets meer.
Bij wegenwerken is men ook naar zodanig felle flitsers overgestapt, dat ook dit problematisch wordt.
-
Inderdaad, als je in het duister de baan op gaat, sta je best kort voor of achter een signalisatievoertuig, want je bent volledig onzichtbaar voor aankomend verkeer. Zelfs een zaklamp met oranje kegel gaat niet zichtbaar zijn naast LED-geweld zoals een openklapbare oranje lichtpijl.
En wat is rotvaart... Als iemand aan 160 nadert en blauw licht ziet en vertraagt tot 110, denkt ie dat ie traag genoeg rijdt... Kijk maar eens aan welke snelheden mobiele werken voorbij worden gereden.
-
Gisteravond nog eens een keertje regen na de vorige keer dat men de lichten vergat aan te doen. En jaja, terug duister...
-
Gisteravond nog eens een keertje regen na de vorige keer dat men de lichten vergat aan te doen. En jaja, terug duister...
Uiteraard.
De belofte bij slecht weer het licht weer aan te doen was uiteraard maar lipservice.
Eigenlijk zouden de hulpdiensten moeten wachten met hun interventie tot het licht brandt , maar ja ...
-
Ja, dat licht doen branden bij ongevallen... Hoe kouder, hoe langer het duurt voor die lampen zijn opgewarmd. In de zomer een vijf minuten, maar in de winter kan dat makkelijk 20 minuten rekken.