Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Voertuig- en rijtechnieken => Topic gestart door: JC op zondag 31 juli 2011 - 22:00:08
-
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde element nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Let op het gedeelte in rood. We wisten ondertussen dat die kerel niet de slimste was, maar dit beweren? :o We hebben nog nooit zoveel diesels gehad als nu, voor het grootste stuk te wijten aan een falend beleid.
-
Amai Schouppezot doet zijn bijnaam weer eer aan.
We gaan naar 3 x zoveel dieselpersonenwagens als Nederland (NL heeft wel een dalende dieseltendens);
procentueel op het respectievelijk pw-totaal zelfs 3,6 x
Of Schouppe en zijn voorgangers dat land ook weet liggen als het om milieu gaat ?
Of zijn alleen die Gatso-toestellen interessant ? ;D
Personenwagens naar brandstofsoort
totaal Pw | Benzine | Diesel / % tot. | LPG | Elektriciteit | CNG | brandstof onbekend
Nederland: 7.735.547 | 6.170.127 | 1.297.113 / 16,7 % | 211.455 | 55.826 | 912 | 114
(1-1-2011)
Belgiƫ : 5.276.283 | 2.035.578 | 3.181.431 / 60,3 % | 37.463 | 36 | * ? * | 21.775
(1-8-2010)
]*maar 5 openbare tankstations CNG in Be...*
Grafisch MIRA-T, evolutie, ook naargelang cilinderinhoud:
(http://www.milieurapport.be/streamimage.aspx?path=d:\www\milieurapport2.be\www\Upload\Main\MiraData\MIRA-T/01_SECTOREN/01_06/01_06_01/01_06_01_03/01_06_01_03FIG/01_06_01_03FIG.PNG)http://www.milieurapport.be/nl/feitencijfers/MIRA-T/sectoren/transport/aantal-transportmiddelen/aantal-personenwagens-opgesplitst-naar-brandstof-en-cilinderinhoud/
Dit recent bericht past hier perfect:
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde element nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dan vraag ik me af waarom benzine niet goedkoper - mag - worden... :-\
-
Onvoorstelbaar hoe Schouppe zijn incompetentie mag blijven tentoonstellen, maar tegelijk de verkeerswetgeving nog wat overhoop mag gooien.
En in 2012 moet dan zijn grote vereenvoudigde wegcode er aan komen.
Hou je al maar vast voor de gevolgen !
-
waarschijnlijk binnenkort strengere testen, zodat ze terug kunnen afkeuren