Christophoros

Verkeersvragen en -discussies => Wegeninfrastructuur => Topic gestart door: jozef op woensdag 17 augustus 2011 - 10:13:19

Titel: Te onveilig om verlichting bij regen te doven
Bericht door: jozef op woensdag 17 augustus 2011 - 10:13:19
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Titel: Re: Te onveilig om verlichting bij regen te doven
Bericht door: Rudi op woensdag 17 augustus 2011 - 13:49:04
Inderdaad Jozef, ook ik heb zo mijn bedenkingen bij het doven van de lichten. Ten eerste vind ik middernacht iets te vroeg. Ten 2de stel ik mij de vraag of er ook geen overaanbod aan elektriciteit is bij nacht. Kerncentrales zet men niet even af. MAAR mijn grootste verwijt is dat men door jaren lang verlichting te voorzien dan andere markeringen achterwege zijn gebleven. Er zijn geen katogen meer in de rijbaan, er staan nog nauwelijks paaltjes met katogen recht naast de rijbaan. Val maar eens met een lekke band stil op de snelweg. Ge kunt als het ware op de tast naar de vangrail toe sukkelen. Sorry maar ik vind dit nu geen veiligheidsverhogende maatregel. Maar daar is het immers nooit om te doen bij die mini-ster.

Op de E40 Gent Brussel is het wegrijden uit Shell Wetteren in het donker ook wel freaky.
Titel: Re: Te onveilig om verlichting bij regen te doven
Bericht door: JC op woensdag 17 augustus 2011 - 14:12:59
Ik denk dat het met dat overaanbod wel zal meevallen. In de toekomst verwacht ik trouwens dat het overaanbod gaat wegvallen 's nachts wanneer er enkele 10000-den auto's aan het net hanKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.dat het met dat overaanbod wel zal meevallen. In de toekomst verwacht ik trouwens dat het overaanbod gaat wegvallen 's nachts wanneer er enkele 10000-den auto's aan het net hanKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.dat het met dat overaanbod wel zal meevallen. In de toekomst verwacht ik trouwens dat het overaanbod gaat wegvallen 's nachts wanneer er enkele 10000-den auto's aan het net hanKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.dat het met dat overaanbod wel zal meevallen. In de toekomst verwacht ik trouwens dat het overaanbod gaat wegvallen 's nachts wanneer er enkele 10000-den auto's aan het net hanKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.dat het met dat overaanbod wel zal meevallen. In de toekomst verwacht ik trouwens dat het overaanbod gaat wegvallen 's nachts wanneer er enkele 10000-den auto's aan het net hanKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.dat het met dat overaanbod wel zal meevallen. In de toekomst verwacht ik trouwens dat het overaanbod gaat wegvallen 's nachts wanneer er enkele 10000-den auto's aan het net hanKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.dat het met dat overaanbod wel zal meevallen. In de toekomst verwacht ik trouwens dat het overaanbod gaat wegvallen 's nachts wanneer er enkele 10000-den auto's aan het net hanKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.dat het met dat overaanbod wel zal meevallen. In de toekomst verwacht ik trouwens dat het overaanbod gaat wegvallen 's nachts wanneer er enkele 10000-den auto's aan het net hangen te laden.
Titel: Re: Te onveilig om verlichting bij regen te doven
Bericht door: KV op woensdag 17 augustus 2011 - 14:25:23
Ik denk dat het met dat overaanbod wel zal meevallen. In de toekomst verwacht ik trouwens dat het overaanbod gaat wegvallen 's nachts wanneer er enkele 10000-den auto's aan het net hangen te laden.
verre toekomst dan tKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
verre toekomst dan tKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
verre toekomst dan tKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
verre toekomst dan tKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
verre toekomst dan tKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
verre toekomst dan tKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
verre toekomst dan tKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
verre toekomst dan toch  ::)
Titel: Re: Te onveilig om verlichting bij regen te doven
Bericht door: JC op woensdag 17 augustus 2011 - 14:36:16
Ik de link naar deze draad opslaan en dan kunnen we dat om het jaar eens reviewen. Ik verwacht toch al een aandeel elektrische wagens binnen zo'n 5  à 10 jaar.
Titel: Re: Te onveilig om verlichting bij regen te doven
Bericht door: Michel op woensdag 17 augustus 2011 - 17:24:20
Ik denk dat het met dat overaanbod wel zal meevallen. In de toekomst verwacht ik trouwens dat het overaanbod gaat wegvallen 's nachts wanneer er enkele 10000-den auto's aan het net hangen te laden.
In NL hebben ze die nu al:

Citaat
Personenwagens naar brandstofsoort
                  totaal Pw   |  Benzine    |  Diesel / % tot        |  LPG       | Elektriciteit | CNG   | brandstof onbekend
Nederland: 7.735.547 | 6.170.127  | 1.297.113 / 16,7 % | 211.455  | 55.826      | 912    | 114
(1-1-2011)  
België  :      5.276.283 |  2.035.578 | 3.181.431 / 60,3 %  | 37.463   |      36       |  * ? * | 21.775
(1-8-2010)
*maar 5 openbare tankstations CNG in Be...*
statline.cbs.nl: Motorvoertuigen totaaloverzicht technische kenmerken (http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=70071ned&D1=39-45,248-254,349-355,488-494,591-597,692-698,795-801&D2=a&D3=0-1&VW=T)

Ook aan de andere verhoudingen (bvb LPG, CNG), van milieuvriendelijkere pw´s, kan men zien dat daar de dieselpw naar echte milieuvervuiling (PM, NOx) wel veel meer belast.
Dieselpw´s loont zich in NL pas vanaf ~ 35.000 km; in dieselBe vanaf ~ 10.000 km...

verre toekomst dan toch  ::)
Zolang dat men de diesel hier -overdreven- in de watten blijft leggen, zal dat idd serieus langer duren als in menig buitenland.

Topic:
Citaat
"Bij extreme regenval zoals afgelopen zaterdag moeten de lichten overal aan", vindt Danny Smagghe van Touring. [...]

[mod:jozef] Rest van citaat verwijderd omwille van Reprocopy (sorry Michel, maar maximum de titel en 150 karakters mogen we reproduceren).

De excuustruzen met hun natte vinger zijn er weer...  ::) precies dat er "overal" ZOAB ligt in de buurlanden (NL wel ca. 90%*, F ?)
In Duitsland zeer weinig ZOAB te vinden, en daar vallen algemeen maar de helft doden per snelwegkm als hier.
ZOAB wordt daar ook vooral aangelegd voor het geluid te dempen (4 tot 10 dbA # =halvering tov... ).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeer_Open_Asfaltbeton *
http://de.wikipedia.org/wiki/Asphalt#Offenporiger_Asphalt Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
In NL hebben ze die nu al:

Citaat
Personenwagens naar brandstofsoort
                  totaal Pw   |  Benzine    |  Diesel / % tot        |  LPG       | Elektriciteit | CNG   | brandstof onbekend
Nederland: 7.735.547 | 6.170.127  | 1.297.113 / 16,7 % | 211.455  | 55.826      | 912    | 114
(1-1-2011)  
België  :      5.276.283 |  2.035.578 | 3.181.431 / 60,3 %  | 37.463   |      36       |  * ? * | 21.775
(1-8-2010)
*maar 5 openbare tankstations CNG in Be...*
statline.cbs.nl: Motorvoertuigen totaaloverzicht technische kenmerken (http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=70071ned&D1=39-45,248-254,349-355,488-494,591-597,692-698,795-801&D2=a&D3=0-1&VW=T)

Ook aan de andere verhoudingen (bvb LPG, CNG), van milieuvriendelijkere pw´s, kan men zien dat daar de dieselpw naar echte milieuvervuiling (PM, NOx) wel veel meer belast.
Dieselpw´s loont zich in NL pas vanaf ~ 35.000 km; in dieselBe vanaf ~ 10.000 km...

verre toekomst dan toch  ::)
Zolang dat men de diesel hier -overdreven- in de watten blijft leggen, zal dat idd serieus langer duren als in menig buitenland.

Topic:
Citaat
"Bij extreme regenval zoals afgelopen zaterdag moeten de lichten overal aan", vindt Danny Smagghe van Touring. [...]

[mod:jozef] Rest van citaat verwijderd omwille van Reprocopy (sorry Michel, maar maximum de titel en 150 karakters mogen we reproduceren).

De excuustruzen met hun natte vinger zijn er weer...  ::) precies dat er "overal" ZOAB ligt in de buurlanden (NL wel ca. 90%*, F ?)
In Duitsland zeer weinig ZOAB te vinden, en daar vallen algemeen maar de helft doden per snelwegkm als hier.
ZOAB wordt daar ook vooral aangelegd voor het geluid te dempen (4 tot 10 dbA # =halvering tov... ).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeer_Open_Asfaltbeton *
http://de.wikipedia.org/wiki/Asphalt#Offenporiger_Asphalt Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
In NL hebben ze die nu al:

Citaat
Personenwagens naar brandstofsoort
                  totaal Pw   |  Benzine    |  Diesel / % tot        |  LPG       | Elektriciteit | CNG   | brandstof onbekend
Nederland: 7.735.547 | 6.170.127  | 1.297.113 / 16,7 % | 211.455  | 55.826      | 912    | 114
(1-1-2011)  
België  :      5.276.283 |  2.035.578 | 3.181.431 / 60,3 %  | 37.463   |      36       |  * ? * | 21.775
(1-8-2010)
*maar 5 openbare tankstations CNG in Be...*
statline.cbs.nl: Motorvoertuigen totaaloverzicht technische kenmerken (http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=70071ned&D1=39-45,248-254,349-355,488-494,591-597,692-698,795-801&D2=a&D3=0-1&VW=T)

Ook aan de andere verhoudingen (bvb LPG, CNG), van milieuvriendelijkere pw´s, kan men zien dat daar de dieselpw naar echte milieuvervuiling (PM, NOx) wel veel meer belast.
Dieselpw´s loont zich in NL pas vanaf ~ 35.000 km; in dieselBe vanaf ~ 10.000 km...

verre toekomst dan toch  ::)
Zolang dat men de diesel hier -overdreven- in de watten blijft leggen, zal dat idd serieus langer duren als in menig buitenland.

Topic:
Citaat
"Bij extreme regenval zoals afgelopen zaterdag moeten de lichten overal aan", vindt Danny Smagghe van Touring. [...]

[mod:jozef] Rest van citaat verwijderd omwille van Reprocopy (sorry Michel, maar maximum de titel en 150 karakters mogen we reproduceren).

De excuustruzen met hun natte vinger zijn er weer...  ::) precies dat er "overal" ZOAB ligt in de buurlanden (NL wel ca. 90%*, F ?)
In Duitsland zeer weinig ZOAB te vinden, en daar vallen algemeen maar de helft doden per snelwegkm als hier.
ZOAB wordt daar ook vooral aangelegd voor het geluid te dempen (4 tot 10 dbA # =halvering tov... ).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeer_Open_Asfaltbeton *
http://de.wikipedia.org/wiki/Asphalt#Offenporiger_Asphalt Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
In NL hebben ze die nu al:

Citaat
Personenwagens naar brandstofsoort
                  totaal Pw   |  Benzine    |  Diesel / % tot        |  LPG       | Elektriciteit | CNG   | brandstof onbekend
Nederland: 7.735.547 | 6.170.127  | 1.297.113 / 16,7 % | 211.455  | 55.826      | 912    | 114
(1-1-2011)  
België  :      5.276.283 |  2.035.578 | 3.181.431 / 60,3 %  | 37.463   |      36       |  * ? * | 21.775
(1-8-2010)
*maar 5 openbare tankstations CNG in Be...*
statline.cbs.nl: Motorvoertuigen totaaloverzicht technische kenmerken (http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=70071ned&D1=39-45,248-254,349-355,488-494,591-597,692-698,795-801&D2=a&D3=0-1&VW=T)

Ook aan de andere verhoudingen (bvb LPG, CNG), van milieuvriendelijkere pw´s, kan men zien dat daar de dieselpw naar echte milieuvervuiling (PM, NOx) wel veel meer belast.
Dieselpw´s loont zich in NL pas vanaf ~ 35.000 km; in dieselBe vanaf ~ 10.000 km...

verre toekomst dan toch  ::)
Zolang dat men de diesel hier -overdreven- in de watten blijft leggen, zal dat idd serieus langer duren als in menig buitenland.

Topic:
Citaat
"Bij extreme regenval zoals afgelopen zaterdag moeten de lichten overal aan", vindt Danny Smagghe van Touring. [...]

[mod:jozef] Rest van citaat verwijderd omwille van Reprocopy (sorry Michel, maar maximum de titel en 150 karakters mogen we reproduceren).

De excuustruzen met hun natte vinger zijn er weer...  ::) precies dat er "overal" ZOAB ligt in de buurlanden (NL wel ca. 90%*, F ?)
In Duitsland zeer weinig ZOAB te vinden, en daar vallen algemeen maar de helft doden per snelwegkm als hier.
ZOAB wordt daar ook vooral aangelegd voor het geluid te dempen (4 tot 10 dbA # =halvering tov... ).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeer_Open_Asfaltbeton *
http://de.wikipedia.org/wiki/Asphalt#Offenporiger_Asphalt Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
In NL hebben ze die nu al:

Citaat
Personenwagens naar brandstofsoort
                  totaal Pw   |  Benzine    |  Diesel / % tot        |  LPG       | Elektriciteit | CNG   | brandstof onbekend
Nederland: 7.735.547 | 6.170.127  | 1.297.113 / 16,7 % | 211.455  | 55.826      | 912    | 114
(1-1-2011)  
België  :      5.276.283 |  2.035.578 | 3.181.431 / 60,3 %  | 37.463   |      36       |  * ? * | 21.775
(1-8-2010)
*maar 5 openbare tankstations CNG in Be...*
statline.cbs.nl: Motorvoertuigen totaaloverzicht technische kenmerken (http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=70071ned&D1=39-45,248-254,349-355,488-494,591-597,692-698,795-801&D2=a&D3=0-1&VW=T)

Ook aan de andere verhoudingen (bvb LPG, CNG), van milieuvriendelijkere pw´s, kan men zien dat daar de dieselpw naar echte milieuvervuiling (PM, NOx) wel veel meer belast.
Dieselpw´s loont zich in NL pas vanaf ~ 35.000 km; in dieselBe vanaf ~ 10.000 km...

verre toekomst dan toch  ::)
Zolang dat men de diesel hier -overdreven- in de watten blijft leggen, zal dat idd serieus langer duren als in menig buitenland.

Topic:
Citaat
"Bij extreme regenval zoals afgelopen zaterdag moeten de lichten overal aan", vindt Danny Smagghe van Touring. [...]

[mod:jozef] Rest van citaat verwijderd omwille van Reprocopy (sorry Michel, maar maximum de titel en 150 karakters mogen we reproduceren).

De excuustruzen met hun natte vinger zijn er weer...  ::) precies dat er "overal" ZOAB ligt in de buurlanden (NL wel ca. 90%*, F ?)
In Duitsland zeer weinig ZOAB te vinden, en daar vallen algemeen maar de helft doden per snelwegkm als hier.
ZOAB wordt daar ook vooral aangelegd voor het geluid te dempen (4 tot 10 dbA # =halvering tov... ).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeer_Open_Asfaltbeton *
http://de.wikipedia.org/wiki/Asphalt#Offenporiger_Asphalt Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
In NL hebben ze die nu al:

Citaat
Personenwagens naar brandstofsoort
                  totaal Pw   |  Benzine    |  Diesel / % tot        |  LPG       | Elektriciteit | CNG   | brandstof onbekend
Nederland: 7.735.547 | 6.170.127  | 1.297.113 / 16,7 % | 211.455  | 55.826      | 912    | 114
(1-1-2011)  
België  :      5.276.283 |  2.035.578 | 3.181.431 / 60,3 %  | 37.463   |      36       |  * ? * | 21.775
(1-8-2010)
*maar 5 openbare tankstations CNG in Be...*
statline.cbs.nl: Motorvoertuigen totaaloverzicht technische kenmerken (http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=70071ned&D1=39-45,248-254,349-355,488-494,591-597,692-698,795-801&D2=a&D3=0-1&VW=T)

Ook aan de andere verhoudingen (bvb LPG, CNG), van milieuvriendelijkere pw´s, kan men zien dat daar de dieselpw naar echte milieuvervuiling (PM, NOx) wel veel meer belast.
Dieselpw´s loont zich in NL pas vanaf ~ 35.000 km; in dieselBe vanaf ~ 10.000 km...

verre toekomst dan toch  ::)
Zolang dat men de diesel hier -overdreven- in de watten blijft leggen, zal dat idd serieus langer duren als in menig buitenland.

Topic:
Citaat
"Bij extreme regenval zoals afgelopen zaterdag moeten de lichten overal aan", vindt Danny Smagghe van Touring. [...]

[mod:jozef] Rest van citaat verwijderd omwille van Reprocopy (sorry Michel, maar maximum de titel en 150 karakters mogen we reproduceren).

De excuustruzen met hun natte vinger zijn er weer...  ::) precies dat er "overal" ZOAB ligt in de buurlanden (NL wel ca. 90%*, F ?)
In Duitsland zeer weinig ZOAB te vinden, en daar vallen algemeen maar de helft doden per snelwegkm als hier.
ZOAB wordt daar ook vooral aangelegd voor het geluid te dempen (4 tot 10 dbA # =halvering tov... ).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeer_Open_Asfaltbeton *
http://de.wikipedia.org/wiki/Asphalt#Offenporiger_Asphalt Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
In NL hebben ze die nu al:

Citaat
Personenwagens naar brandstofsoort
                  totaal Pw   |  Benzine    |  Diesel / % tot        |  LPG       | Elektriciteit | CNG   | brandstof onbekend
Nederland: 7.735.547 | 6.170.127  | 1.297.113 / 16,7 % | 211.455  | 55.826      | 912    | 114
(1-1-2011)  
België  :      5.276.283 |  2.035.578 | 3.181.431 / 60,3 %  | 37.463   |      36       |  * ? * | 21.775
(1-8-2010)
*maar 5 openbare tankstations CNG in Be...*
statline.cbs.nl: Motorvoertuigen totaaloverzicht technische kenmerken (http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=70071ned&D1=39-45,248-254,349-355,488-494,591-597,692-698,795-801&D2=a&D3=0-1&VW=T)

Ook aan de andere verhoudingen (bvb LPG, CNG), van milieuvriendelijkere pw´s, kan men zien dat daar de dieselpw naar echte milieuvervuiling (PM, NOx) wel veel meer belast.
Dieselpw´s loont zich in NL pas vanaf ~ 35.000 km; in dieselBe vanaf ~ 10.000 km...

verre toekomst dan toch  ::)
Zolang dat men de diesel hier -overdreven- in de watten blijft leggen, zal dat idd serieus langer duren als in menig buitenland.

Topic:
Citaat
"Bij extreme regenval zoals afgelopen zaterdag moeten de lichten overal aan", vindt Danny Smagghe van Touring. [...]

[mod:jozef] Rest van citaat verwijderd omwille van Reprocopy (sorry Michel, maar maximum de titel en 150 karakters mogen we reproduceren).

De excuustruzen met hun natte vinger zijn er weer...  ::) precies dat er "overal" ZOAB ligt in de buurlanden (NL wel ca. 90%*, F ?)
In Duitsland zeer weinig ZOAB te vinden, en daar vallen algemeen maar de helft doden per snelwegkm als hier.
ZOAB wordt daar ook vooral aangelegd voor het geluid te dempen (4 tot 10 dbA # =halvering tov... ).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeer_Open_Asfaltbeton *
http://de.wikipedia.org/wiki/Asphalt#Offenporiger_Asphalt Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
In NL hebben ze die nu al:

Citaat
Personenwagens naar brandstofsoort
                  totaal Pw   |  Benzine    |  Diesel / % tot        |  LPG       | Elektriciteit | CNG   | brandstof onbekend
Nederland: 7.735.547 | 6.170.127  | 1.297.113 / 16,7 % | 211.455  | 55.826      | 912    | 114
(1-1-2011)  
België  :      5.276.283 |  2.035.578 | 3.181.431 / 60,3 %  | 37.463   |      36       |  * ? * | 21.775
(1-8-2010)
*maar 5 openbare tankstations CNG in Be...*
statline.cbs.nl: Motorvoertuigen totaaloverzicht technische kenmerken (http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=70071ned&D1=39-45,248-254,349-355,488-494,591-597,692-698,795-801&D2=a&D3=0-1&VW=T)

Ook aan de andere verhoudingen (bvb LPG, CNG), van milieuvriendelijkere pw´s, kan men zien dat daar de dieselpw naar echte milieuvervuiling (PM, NOx) wel veel meer belast.
Dieselpw´s loont zich in NL pas vanaf ~ 35.000 km; in dieselBe vanaf ~ 10.000 km...

verre toekomst dan toch  ::)
Zolang dat men de diesel hier -overdreven- in de watten blijft leggen, zal dat idd serieus langer duren als in menig buitenland.

Topic:
Citaat
"Bij extreme regenval zoals afgelopen zaterdag moeten de lichten overal aan", vindt Danny Smagghe van Touring. [...]

[mod:jozef] Rest van citaat verwijderd omwille van Reprocopy (sorry Michel, maar maximum de titel en 150 karakters mogen we reproduceren).

De excuustruzen met hun natte vinger zijn er weer...  ::) precies dat er "overal" ZOAB ligt in de buurlanden (NL wel ca. 90%*, F ?)
In Duitsland zeer weinig ZOAB te vinden, en daar vallen algemeen maar de helft doden per snelwegkm als hier.
ZOAB wordt daar ook vooral aangelegd voor het geluid te dempen (4 tot 10 dbA # =halvering tov... ).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeer_Open_Asfaltbeton *
http://de.wikipedia.org/wiki/Asphalt#Offenporiger_Asphalt  #
Titel: Re: Te onveilig om verlichting bij regen te doven
Bericht door: Inazuma op donderdag 18 augustus 2011 - 11:37:29
De Belgische en Vlaamse snelwegen zijn onvoldoende veilig om het licht licht uit te doen.

Op de E313 zie je met dimlicht en met moeite 3 reflectoren tegelijk, meestal 1 of 2.
Hooguit 2 na elkaar.


Rij dan maar eens rond in Engeland.
Daar zie je een paar 10-tallen reflectoren, en met wat meeval tot een paar kilometer snelweg met de grootlichten aan !
Titel: Re: Te onveilig om verlichting bij regen te doven
Bericht door: Rudi op donderdag 18 augustus 2011 - 14:12:01
De Belgische en Vlaamse snelwegen zijn onvoldoende veilig om het licht licht uit te doen.

Ook mijn mening!


Rij dan maar eens rond in Engeland.
Daar zie je een paar 10-tallen reflectoren, en met wat meeval tot een paar kilometer snelweg met de grootlichten aan !


Mogelijks antwoord van Crevits op deze bewering : ja maar, in Engeland rijdt men ook langs de andere kant van de baan.  ;D