Christophoros

Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: jozef op zondag 25 september 2011 - 17:24:47

Titel: Afritten autosnelwegen moeten veiliger worden
Bericht door: jozef op zondag 25 september 2011 - 17:24:47
Citaat van: GVA
Afritten autosnelwegen moeten veiliger worden

De meeste dodelijke ongevallen op autosnelwegen gebeuren aan afritten. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1080143/afritten-autosnelwegen-moeten-veiliger-worden.aspx
Titel: Re: Afritten autosnelwegen moeten veiliger worden
Bericht door: Inazuma op zondag 25 september 2011 - 21:28:24
Hoe lang schrijf ik al dat er daar geen C43s mogen staan, maar gevaarsborden (http://wegcode.be/images/stories/verkeerstekens/A/A1B.png)moeten geplaatst worden ?

Sommige dwaze wegbeheerders gaan dan nog dwarsstrepen net voor die bochten schilderen.
Wie zijn fout inziet en gaat remmen verliest daardoor ook nog remkracht; zeker in de regen.
Titel: Re: Afritten autosnelwegen moeten veiliger worden
Bericht door: wooter op zondag 25 september 2011 - 21:56:48
In Belgiƫ staat er een C43 en als ze genoeg rechtdoor schieten dwarse lijnen. In het buitenland zie je die dingen allemaal niet. Ja, een gigantisch groot plakkaat "UIT" of "Ausfahrt".

(http://view.stern.de/de/picture/693506/autobahn-pause-Ausfahrt-Ausfahrt-zur-Pause-Beige-510x510.jpg)

(http://members.home.nl/mjvanesch/Foto's%20Verkeerscode%201988/UIT-bord.JPG)

En neem maar van mij aan dat die Duitse uitritten vaak krapper zijn aangelegd dan de Belgische, zelfs die op de E313...
Titel: Re: Afritten autosnelwegen moeten veiliger worden
Bericht door: bibi585 op maandag 26 september 2011 - 04:39:53
De studiebureaus hadden weer een vetbetaald klusje nodig blijkbaar.
Zolang men de bestuurders maar laat aanmodderen zal dit altijd zo blijven.
Is al jaren zo en het wordt altijd maar erger.
-van de derde rijstrook op het einde van de afrit nog dwarsen om snel de afrit te nemen ongeacht ander verkeer
-stoppen op de rechterrijstrook om op het laatste nippertje twijfelent toch de afrit te nemen
-inkappen in de rechterrijstrook om dan op een halve meter van de voorligger zonder enig zicht zich op de afrit te gooien
-richtingaanwijzers enkel en alleen te gebruiken om voorrang af te dwingen wanneer men geen heeft
-niet de volledige op/af-rit gebruiken
-snelheid niet aanpassen aan overig verkeer als dat mogelijk is
...

Zo kan ik nog wel effe doorgaan.

Vorige week nog een toeterconcert en middenvinger gekregen van een kalf met een vervangwagen net nadat hij aan een oprit bijna de achterkant van mijn vrachtwagen aangereden had op de middelste van de drie rijstroken op de E19 Brussel-Antwerpen.
Ik was noodgedwongen naar de midden rijstrook moeten uitwijken voor 2 andere kalvers die voorrang afdwongen met hun richting aanwijzer.
De achterste van de 2 liet zich eerst afzakken om achter in te voegen maar besloot dan toch maar om mij naar midden te dwingen of te remmen.
Gelukkig had ik niet geremd en door het drukke verkeer eindelijk kunnen opschuiven of dat middenvingerkalf zat in m'n gat om het eens plat uit te drukken.

1 lichtpuntje, vrijdag heb ik daar voor het eerst in Belgiƫ controle op gezien op de afrit van de ring richting E40 Leuven.
Titel: Re: Afritten autosnelwegen moeten veiliger worden
Bericht door: jo op maandag 26 september 2011 - 20:49:59
Opritten moeten veiliger? Dat ze dan maar rap hun kemel in Borgerhout rechtzetten en een onderbroken lijn zetten naast de volle lijn tussen de 2 vakken komende van Gent, afslag E313.
Waarom ik voorspel daar nog zware accidenten, gisteren was het al zo, pippo op de oprit tegen 50 (dat is een oprit van 1 km lang rechtdoor), die voegt op het einde in terwijl iedereen op de afslag 90 doet, ik was niet de enige die zwaar in de remmen moest want weg kun je niet met die volle meet naast je.