Christophoros
Verkeersvragen en -discussies => Verkeersbeleid => Topic gestart door: Michel op maandag 21 november 2011 - 12:43:35
-
Ik zal het maar bij verkeersbeleid zetten, tja alweer een wereldprimeur uit Belziek: :-[
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GOG3IJ4RG
Veel kritiek op nepongevallen die jongeren moeten sensibiliseren
'Met weekenddoden haal je geen grappen uit'
maandag 21 november 2011
-
Verwondert jou zoiets van het BIVV nog, Michel? Mij alvast niet meer.
-
Verwondert jou zoiets van het BIVV nog, Michel? Mij alvast niet meer.
Zoiets kan ik me in het buitenland nooit voorstellen...
Komt dat echt van de BIVV-top ?
Noemt men zoiets extreem-links-idioot-progressief ofzo ? :-X
Veel mensen laten hun mails door anderen nazien wanneer ze´n tijdje niet bereikbaar kunnen zijn ...
Na zo´n mail wil men die "BIVV-dode" bereiken, maar is natuurlijk onbereikbaar... Eens zo´n vuurtje loopt is er al miserie geschied.
... tot hij/zij zich zelf meldt en vraagt of er ondertussen belangrijke mails toegekomen zijn. Oef !
-
Choquerende BIVV-campagne aangepast
Het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) past zijn confronterende campagne om jonge chauffeurs te sensibiliseren aan. Er kwam felle kritiek op de Facebook-applicatie van het BIVV, waarmee iemand een vals krantenartikel kan aanmaken over een vriend van wie men vindt dat hij gevaarlijk en roekeloos rijdt.
Uit cijfers van het BIVV blijkt dat bij zware weekendongevallen 36 procent jongeren betrokken zijn. En dat vier op de tien jongeren in de wagen stappen bij een chauffeur onder invloed. Met de campagne ‘Go For Zero’, die op jongeren tussen 18 en 24 jaar gericht is, hoopt het BIVV te sensibiliseren. Of beter: choqueren.
Met een applicatie kunnen vrienden elkaar doodverklaren op Facebook. Gebruikers moeten gegevens over het ‘slachtoffer’ invoeren en vervolgens wordt een krantenartikel gemaakt.
Volgens dat bewuste artikel is de persoon in kwestie gestorven in een verkeersongeval. Het artikel lijkt echt, en ook alle persoonsgegevens kloppen. Dat kan wel eens hard aankomen en de applicatie wordt daarom aangepast. Wie nu een melding krijgt dat er een krantenartikel is verschenen, krijgt er duidelijk de boodschap bij dat het bewuste artikel niet echt is.
"Het voorval beschreven in het artikel is niet echt gebeurd en werd enkel gecreëerd in het kader van een sensibilisatiecampagne tegen verkeersongevallen", zo luidt de tekst. En nog: "Dit bericht, inclusief eventuele bijlagen, is uitsluitend bestemd voor de persoon die in het artikel vermeld wordt."
-
BIVV moet helemaal niet choqueren want dan weet je nooit de uitkomst hoe mensen daarop reageren.
Kan zijn dat ze gedegouteerd gaan reageren en dan een je-m'en-foutisme krijgen.
-
Hoog tijd om het BIVV op te doeken.
Het gaat hier om de zoveelste dwaze, zinloze en niets oplossende campagne.
Het is wel met voorsprong de meest wansmakelijke.